Inderdaad, ik moet het de Vlaamsnationalisten na geven, ergens hebben ze een puntje van gelijk gevonden;
Vlaanderen VERFRANST!!!
Ik lachte vroeger als een Vlaamsnationalist kwam aan draven met 'Vlaanderen wordt verfranst' of 'De elite wil ons verfransen' maar ik moet zeggen, ik begin er hoe langer hoe meer van overtuigd te raken dat het waar is.
Want wat gebeurd er? In heel Vlaanderen zie ik hoe overal de gemeentes met geld van het Vlaams gewest en de Vlaamse gemeenschap pleintjes aanleggen waar de Vlamingen kunnen gaan petanquen, of beter het
'jeux de boules' gaan spelen. De Vlaamse overheid trekt grote bedragen uit om de Vlaming een
Franse sport te leren spelen. Dit zogezegd om de mensen samen te laten komen en zo de verzuring tegen te gaan. Ik weet wel beter, het is een complot om de Vlaming te verfransen. Waarom subsidiert men niet massal het goeie ouwe Vlaamse bollen? Omdat dat niet Frans is, daarom!!!
Bovendien is het niet het enige signaal. Het
wijnverbruik en de verkoop van
Frans brood stijgt jaar na jaar en
Franse kazen doen het goed in de Vlaamse winkels. Kaas en wijnavonden doen het steeds goed en trekken ruime belangstelling. Wat is er verdorie mis met een goed Vlaams boerenbrood? Wat is er mis met stamp en boerensworsten?
Zelfs bij de namen gaat het van kwaad naar erger. Steeds vaker krijgen Vlaamse kinderen een van oorsprong
Franse voornaam. Maar dat is nog niet alles. De hele Vlaamse regering wordt bevolkt door Franse achternamen, door verfranste Vlamingen die nu ons volk zijn hele culturele eigenheid willen ontnemen en vervangen door de Franse. Denken we maar aan
Bourgeois,
Leterme,
Anciaux, ...
Het is duidelijk, dit is een complot om de brave, gemoedelijke Vlaming van zijn taal, cultuur en eigenheid te beroven. Dit mag niet gebeuren. Hier dient het Vlaamse volk tegen op te staan!!![edit]
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by A on 12-09-2005 at 14:52
Reason:
--------------------------------
Inderdaad, ik moet het de Vlaamsnationalisten na geven, ergens hebben ze een puntje van gelijk gevonden; Vlaanderen VERFRANST!!!
Ik lachte vroeger als een Vlaamsnationalist kwam aan draven met 'Vlaanderen wordt verfranst' of 'De elite wil ons verfransen' maar ik moet zeggen, ik begin er hoe langer hoe meer van overtuigd te raken dat het waar is.
Want wat gebeurd er? In heel Vlaanderen zie ik hoe overal de gemeentes met geld van het Vlaams gewest en de Vlaamse gemeenschap pleintjes aanleggen waar de Vlamingen kunnen gaan petanquen, of beter het 'jeux de boules' gaan spelen. De Vlaamse overheid trekt grote bedragen uit om de Vlaming een Franse sport te leren spelen. Dit zogezegd om de mensen samen te laten komen en zo de verzuring tegen te gaan. Ik weet wel beter, het is een complot om de Vlaming te verfransen. Waarom subsidiert men niet massal het goeie ouwe Vlaamse bollen? Omdat dat niet Frans is, daarom!!!
Bovendien is het niet het enige signaal. Het wijnverbruik en de verkoop van Frans brood stijgt jaar na jaar en Franse kazen doen het goed in de Vlaamse winkels. Kaas en wijnavonden doen het steeds goed en trekken ruime belangstelling. Wat is er verdorie mis met een goed Vlaams boerenbrood? Wat is er mis met stamp en boerensworsten?
Zelfs bij de namen gaat het van kwaad naar erger. Steeds vaker krijgen Vlaamse kinderen een van oorsprong Franse voornaam. Maar dat is nog niet alles. De hele Vlaamse regering wordt bevolkt door Franse achternamen, door verfranste Vlamingen die nu ons volk zijn hele culturele eigenheid willen ontnemen en vervangen door de Franse. Denken we maar aan Bourgeois, Leterme, Anciaux, ...
Het is duidelijk, dit is een complot om de brave, gemoedelijke Vlaming van zijn taal, cultuur en eigenheid te beroven. Dit mag niet gebeuren. Hier dient het Vlaamse volk tegen op te staan!!![/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Inderdaad, ik moet het de Vlaamsnationalisten na geven, ergens hebben ze een puntje van gelijk gevonden; Vlaanderen VERFRANST.
Want wat gebeurd er? In heel Vlaanderen zie ik hoe overal de gemeentes met geld van het Vlaams gewest en de Vlaamse gemeenschap pleintjes aanleggen waar de Vlamingen kunnen gaan petanquen, of beter het 'jeux de boules' gaan spelen. De Vlaamse overheid trekt grote bedragen uit om de Vlaming een Franse sport te leren spelen. Dit zogezegd om de mensen samen te laten komen en zo de verzuring tegen te gaan. Ik weet wel beter, het is een complot om de Vlaming te verfransen. Waarom subsidiert men niet massal het goeie ouwe Vlaamse bollen? Omdat dat niet Frans is, daarom!!!
Bovendien is het niet het enige signaal. Het wijnverbruik en de verkoop van Frans brood stijgt jaar na jaar en Franse kazen doen het goed in de Vlaamse winkels. Kaas en wijnavonden doen het steeds goed en trekken ruime belangstelling. Wat is er verdorie mis met een goed Vlaams boerenbrood? Wat is er mis met stamp en boerensworsten?
Zelfs bij de namen gaat het van kwaad naar erger. Steeds vaker krijgen Vlaamse kinderen een van oorsprong Franse voornaam. Maar dat is nog niet alles. De hele Vlaamse regering wordt bevolkt door Franse achternamen, door verfranste Vlamingen die nu ons volk zijn hele culturele eigenheid willen ontnemen en vervangen door de Franse. Denken we maar aan Bourgeois, Leterme, Anciaux, ...
Het is duidelijk, dit is een complot om de brave, gemoedelijke Vlaming van zijn taal, cultuur en eigenheid te beroven. Dit mag niet gebeuren. Hier dient het Vlaamse volk tegen op te staan!!![/size] |
[/edit]