Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bin Laden en parkeren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=40223)

Patje48 12 september 2005 14:01

Bin Laden en parkeren

Wat vindt U hiervan ?

www.frontpagina.be

nearly 12 september 2005 15:11

daar zou ik toch even wat bewijs van willen?

Percalion 12 september 2005 15:15

Eén april valt laat dit jaar.

phoebe 12 september 2005 20:31

Over welk parkeer terein gaat het?

kaatd 13 september 2005 09:17

Het gaat over de parkeerplaatsen die door APCOA beheert worden. In Antwerpen, Lokeren, Zelzate. De bewijzen staan op de website frontpagina.be en ze komen uit onderzoeken van het US STate Department, de Franse Senaat, jaarverslagen van de betrokken bedrijven, etc.

phoebe 13 september 2005 11:36

Misschien daarom dat we hier godzijdank nog geen aanslagen hebben gehad, van Al- Qaida.
Misschien gaat het om een andere familie Bin Laden, weet je wel, zoals je hier Jansens, en van de velde hebt.
Belziek is weer op de kaart gezet se, familie van terrorist Osama, heeft hier eigendom, en investeringen, zou het gerucht dan toch kloppen, dat België het land van de criminelen is...

LeMmOnN 13 september 2005 12:20

België, het land der criminelen
Een gerucht?

Is dat geen algemeen geweten waarheid?!

Lof der Zotheid 13 september 2005 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Een gerucht?

Nee, een publiek geheim...

phoebe 13 september 2005 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Een gerucht?

Shhhh, eigenlijk was het een publiek geheim...;-)

Jong N-VA'er 13 september 2005 15:06

Och, veel frauders en pedofielen...maar niet verder vertellen hé.

Lof der Zotheid 13 september 2005 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Och, veel fraudeurs en pedofielen...maar niet verder vertellen hé.

Neenee, zoals gezegd is dit het best bewaarde publieke geheim!

kaatd 15 september 2005 08:08

Het probleem is typisch Belgisch noch typisch Vlaams. APCOA beheert in Europa zo'n 700.000 parkeerplaatsen en in de VS een veelvoud daarvan. De bedrijvengroep rond de familie BinLaden heeft belangen in diverse economische sectoren. En Phoebe, het is wel degelijk dé familie BinLaden, Osama incluis.

doremi 15 september 2005 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Het probleem is typisch Belgisch noch typisch Vlaams. APCOA beheert in Europa zo'n 700.000 parkeerplaatsen en in de VS een veelvoud daarvan. De bedrijvengroep rond de familie BinLaden heeft belangen in diverse economische sectoren. En Phoebe, het is wel degelijk dé familie BinLaden, Osama incluis.

Als we moesten gaan uitzoeken hoe proper al die saoudische families zijn en in welke mate ze betrokken/ aandeelhouder(s) zijn van Europese en Amerikaanse bedrijven denk ik dat dit zelfs nog niet het topje van de ijsberg is.

kaatd 15 september 2005 08:16

aan doremi:

Dat is ook zo. Daarom is het belangrijk uit te zoeken wie van wat eigenaar is. Het is de enige manier om sommige economische beslissingen te begrijpen en om er vat op te krijgen. En ik vind dat belangrijk want het zijn ónze straten, het is ónze mobiliteit en het is óns geld.
Daarom pleit ik voor een vermogensregister en de opheffing van het bankgeheim.

doremi 15 september 2005 08:21

Citaat:

aan doremi:

Dat is ook zo. Daarom is het belangrijk uit te zoeken wie van wat eigenaar is. Het is de enige manier om sommige economische beslissingen te begrijpen en om er vat op te krijgen. En ik vind dat belangrijk want het zijn ónze straten, het is ónze mobiliteit en het is óns geld.

Veel succes ermee! Maar ik vrees ervoor, als landen als Zwitserland e.d. hun bankgeheim gaan vrijgeven dan komen er weer andere landen (caymaneilanden) bij en dan wordt het geld weer via die landen versast. Daar kan de Belgische of Vlaamse politiek niet op inwerken, dat is een internationaal probleem.

LeMmOnN 15 september 2005 09:58

Wat zou er gebeuren moest ge uw parkeerticket niet betalen?

Wegslepen of opblazen?

kaatd 15 september 2005 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi
Daar kan de Belgische of Vlaamse politiek niet op inwerken, dat is een internationaal probleem.

Daarom is het belangrijk om internationale initiatieven te steunen die daarop gericht zijn. Belastingsparadijzen bestaan zolang ze door de wereldgemeenschap gedoogd worden. En ze worden gedoogd zolang bepaalde groepen die de wereldgemeenschap beheersen er belang bij hebben. Internationale initiatieven als ATTAC (www.attac.be) of de Tobintaks (www.tobintax.org.uk) zijn verdienstelijke pogingen om daaraan te verhelpen.

Het is niet omdat iets niet gemakkelijk is, dat we het niet moeten doen.

opinions are like assholes, everybody has one

Chipie 15 september 2005 10:18

Citaat:

aan doremi:

Mss kunnen de vakbonden het goede voorbeeld geven en hun 'geheimen' eindelijk eens prijsgeven...

kaatd 15 september 2005 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Mss kunnen de vakbonden het goede voorbeeld geven en hun 'geheimen' eindelijk eens prijsgeven...

Waarom zouden de vakbonden bekend moeten maken hoeveel geld hun leden hebben samen gelegd? Zodat de bedrijfsleiders kunnen uitrekenen hoelang ze een staking kunnen volhouden? Wie heeft er belang bij dat vakbonden hun financiën bekend maken en waarom hou je daar een pleidooi voor? Ik ben geen ongenuanceerde fan van de huidige vakbonden en er valt nogal wat kritiek op te leveren, maar dat moeten de leden en militanten maar zelf doen. Ze moeten zorgen dat ze de vakbond krijgen die ze willen.

Tegenstanders van de vakbond (en we weten uit welke hoek ze komen) moeten de vakbond de les niet spellen.

Typisch voor dit soort kwieten dat ze eerst naar de vakbond gaan als er vragen gesteld worden over groot kapitaal. De vakbonden staan (niet genoeg) vooraan in de strijd tegen het wildkapitalisme. Waarom zou je eerst de vakbonden willen verzwakken en het grootkapitaal in stand houden? Is CHIPIE misschien een grootkapitalist? Neemt hij daarom een merknaam als alias?

doremi 15 september 2005 12:28

Citaat:

Daarom is het belangrijk om internationale initiatieven te steunen die daarop gericht zijn. Belastingsparadijzen bestaan zolang ze door de wereldgemeenschap gedoogd worden. En ze worden gedoogd zolang bepaalde groepen die de wereldgemeenschap beheersen er belang bij hebben. Internationale initiatieven als ATTAC (www.attac.be) of de Tobintaks (www.tobintax.org.uk) zijn verdienstelijke pogingen om daaraan te verhelpen.

Het is niet omdat iets niet gemakkelijk is, dat we het niet moeten doen.

zeer utopisch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be