![]() |
Proud to be a Belgian
Vandaag zagen we in de les engels iets over patriotisme in Ierland. In dat kader moest iedereen zeggen of ze trots waren Belg te zijn.
Het antwoord was bijna altijd ja, maar aan de redenen waarom scheelde iets. Enkele voorbeeldjes. 1. I'm proud to be a Belgian because we have such a strong economy. Probleem: De Waalse economie is 2X niets waard. Hun BNP is zo laag het maar kan, en de werkloosheid viert er hoogtij. 2. I'm a patriot because I'm proud of the fact that Belgians know so many languages. Probleem: De Waalse kinderen leren geen andere talen, omdat het Waalse onderwijs nodig gereorganiseerd moet worden, aangezien het op niets trekt. De Vlamingen kennen echter wel hopen talen. Wat is dus het gevolg? Mijn klaskameraden zijn er trots op Vlaming te zijn, aangezien ze enkel Vlaamse karakteristieken konden opnoemen. Spijtig dat ze het zelf niet beseffen... PS: Zelfs de enige Waalse in mijn klas vond het schandalig dat de Waalse scholen zulk een abominable opleiding verschaffen. |
[quote=van Maerlant]
2. I'm a patriot because I'm proud of the fact that Belgians know so many languages. Probleem: De Waalse kinderen leren geen andere talen, omdat het Waalse onderwijs nodig gereorganiseerd moet worden, aangezien het op niets trekt. De Vlamingen kennen echter wel hopen talen.[quote] Daar geef ik je volledig gelijk in! Maar alles moet gezegd worden: er zijn veel Franstalige gezinnen aan de taalgrens die hun kinderen naar Nederlandstalige scholen sturen om later bv meer kansen te hebben etc. En zij voeden hun kinderen op hun beurt dan weer verder op in het Nederlands Dit is dan ook weer een positieve noot he. De rest is zoals gewoonlijk weer flauwe Vlaams nationalistische propaganda/gezever... |
[quote=lofems][quote=van Maerlant]
2. I'm a patriot because I'm proud of the fact that Belgians know so many languages. Probleem: De Waalse kinderen leren geen andere talen, omdat het Waalse onderwijs nodig gereorganiseerd moet worden, aangezien het op niets trekt. De Vlamingen kennen echter wel hopen talen. Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
De kennis van het Nederlands gaat er inderdaad op vooruit.
Ze kunnen niet anders, 't wordt buigen of barsten :mrgreen: |
Eindelijk zien de Walen dan eens het licht...
|
Heeft er iemand niet eens zo'n lieke gemaakt van: Potverdikke it's great to be a belgian?
|
Citaat:
|
Inderdaad, Mister John :lol: Zo'n ééndagsvlieg die één keer de media heeft gehaald. Zijn five minutes of fame zijn echter over. Net zoals die van België!;-)
|
2. I'm a patriot because I'm proud of the fact that Belgians know so many languages. Probleem: De Waalse kinderen leren geen andere talen, omdat het Waalse onderwijs nodig gereorganiseerd moet worden, aangezien het op niets trekt. De Vlamingen kennen echter wel hopen talen. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Volgens mij had die Waalse geen andere keuze dat te zeggen om problemen te vermijden.
|
Oeps, ik was vergeten dat Bart De Wever dit een absuriteit vindt (zie Terzake vorig weekeinde)... :oops: |
[quote=Everytime][quote=lofems]
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
Uw oplossing is de Walen afstoten. De onze is: de Walen verlossen van hun incompetente regering. |
Citaat:
|
Citaat:
De bub gaat van Belgique een droom van een democratie maken! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be