![]() |
Charter voor Vlaams-Nationale eenheid!
'CHARTER VOOR VLAAMS-NATIONALE EENHEID’: VLAAMS BELANG STEUNT OPROEP JONG N-VA
Jong N-VA verwijst het cordon sanitaire naar de prullenmand en pleit openlijk voor samenwerking met het Vlaams Belang. In een ‘charter voor Vlaams-nationale eenheid’ wordt de schutskring rond het Vlaams Belang krachtig veroordeeld en opgeroepen tot Vlaamse frontvorming. Het Vlaams Belang werd door Jong N-VA aangezocht om het charter mee te ondertekenen. Het spreekt voor zich dat Vlaams Belang de oproep van Jong N-VA steunt en constructief wil samenwerken met de rechtse en Vlaams-nationale krachten in Vlaanderen. Onze partij vergist zich dus niet van vijand en neemt de uitgestoken hand aan: alle parlementsleden van het Vlaams Belang zullen het charter voor Vlaams-nationale eenheid mee ondertekenen. Frank Vanhecke Voorzitter Vlaams Belang Joris Van Hauthem Woordvoerder |
Goed zo!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed voor de prullenmand.
|
Citaat:
|
Een goed begin.
|
Citaat:
Dat van nationale eenheid? Dat het Vlaams-nationalisme op sterven na dood is en dat het 5 voor twaalf is voor de flaminganten? |
[size=4]Dewinter zoekt bliksemafleider voor eigen problemen [/size][size=3](13/09/05)[/size]
[size=2]Andermaal stopt het Vlaams Belang veel tijd en energie in een al even doorzichtige als hopeloze poging om de N-VA onderuit te halen. Na de operatie "Welkomgroep" o.l.v. overloopster Morel (inclusief een door het Madouplein gefinancierd pamflet en webstek) krijgen we nu te maken met pertinente leugens van kopman Dewinter zelf. In zijn verklaring over het zogenaamde "charter voor Vlaams-nationale eenheid" stapelt hij zonder schroom de ene onnauwkeurigheid op de andere leugen. Zo vertelde Dewinter aan een aantal journalisten dat Mark Demesmaeker en Jan Loones de oproep zouden hebben ondertekend. Deze wensdroom van Dewinter kunnen we meteen naar het rijk der fabelen verwijzen. Mark Demesmaeker en Jan Loones waren tot gisteren zelfs niet op de hoogte van het bestaan van de tekst. Wie kan nog enig geloof hechten aan wat Dewinter beweert? Even leugenachtig is de verklaring van Dewinter dat het initiatief uitgaat van Jong N-VA. In een officiële persmededeling beweerden ondertussen ook VB-voorzitter Vanhecke en VB-woordvoerder Van Hautem: "Het Vlaams Belang werd door Jong N-VA aangezocht om het charter mee te ondertekenen." Dit is pertinent onjuist. Jong N-VA verwijst dit doorzichtig VB-charter resoluut richting prullenmand. Het Vlaams Belang is duidelijk op zoek naar een bliksemafleider om de aandacht af te leiden van de eigen interne problemen. Door opportunisten "welkom" te heten, moet Dewinter straks andere misnoegde mandatarissen misschien "vaarwel" wensen. Blijkbaar zijn voor Dewinter alle middelen goed om de aandacht van het ongenoegen hierover binnen het VB af te leiden, zelfs pertinente leugens over een politieke tegenstrever. [/size][size=2] Auteur: Bas Luyten, voorzitter Jong N-VA Jan Loones en Mark Demesmaeker, Vlaamse parlementsleden [/size] ![]() |
Citaat:
Dus is de vraag: is er een ONAFHANKELIJKE bron die nu kan zeggen welk het juiste verhaal is? |
Moet ik dan toch geloven wat ik hoorde van een lokaal VB-lid, dat het in het partijsecretariaat van Vlaams Belang aan het rammelen is?:?
Ik weet het op de duur niet meer, maar vast staat wel dat er tamelijk wat ontevredenen zijn die de nieuwelingen met wantrouwen zien komen. We zullen wel zien zeker wat er van komt. |
Citaat:
|
Lol, Bas Luyten bevestigd zowel in De Standaard als in De Tijd dat Jong-NVA'er J. (ga zijn naam niet voluit zetten) dit heeft geschreven en dat dit officieel van JongNVA komt. Nu fluit Dewever hem terug. Niet belachelijk doen hé mannen... In elk geval, de basis staat achtr dit charter. Ohja, ruzie binnen het VB? Tussen wie dan? You wish :-D[edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Bel gewoon eens naar Bas Luyten of naar auteur J.
|
Verdorie, nu dacht ik even : awel , we zijn op goede weg...
Kan me echter moeilijk voorstellen dat het Vlaams Belang 'pertinente leugens' op hun forum gaat zetten. Waar rook is, is vuur. Wil héél graag weten hoe de vork in de steel zit. Tot nader order wens ik toch de VB website als 'juist' te beschouwen. Keep me informed! Van een Vlaming die snakt naar Vlaams-nationale eenheid. |
Als jullie een duwtje in de rug nodig hebben moet je maar een seintje geven. 8) ;-)
|
Citaat:
neen, zo'n 'duwtje' liever niet;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be