Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vlaams-nationalistisch forum (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Charter - toelichting. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=40313)

robert t 13 september 2005 16:39

Charter - toelichting.

Hierna vind je de objectieve feiten die zich voorgedaan hebben bij het totstandkomen van het charter.

- De idee voor het charter werd gelanceerd door Koen Vermant, VB lid.

- Aangezien ik er positief op gereageerd heb, heeft Koen me zijn ontwerptekst bezorgd, die niet volledig beantwoordde aan mijn verwachtingen. Ik heb daarna mijn eigen tekst geschreven.

- Deze tekst werd gemaild aan vlaams-nationalist, die ook geïnteresseerd was. Deze heeft de tekst aangepast waarbij de essentie van mijn tekst behouden bleef.

- Tijdens een vlaams-nationale bijeenkomst in Antwerpen heeft vlaams-nationalist contact gehad met Filip De Winter, die het een goed initiatief vond. Vlaams-nationalist heeft de tekst daarna aan F.D.W. overgemaakt.

- F.D.W. heeft daarna de tekst overgemaakt aan de media en hij is overgemaakt aan het partijbureau dat positief op de tekst reageerde. De pers heeft er zoals gewoonlijk een zoodje van gemaakt zodat uiteindelijk
niemand wist wat er feitelijk gaande was.

- Pas vandaag heb ik mijn tekst overgemaakt aan Mark Demesmaeker.

Hierbij betreur ik dat het VB de tekst toeschrijft uitgaande van Jong-N-VA,
waar ik onmiddellijk aan toevoeg dat ze ter goeder trouw handelden.
De partijwoordvoerder van N-VA heeft me verzekerd dat er geen probleem is voor publicatie, met dien verstande dat er NIET mag gesproken worden in naam van Jong-N-VA of van N-VA, m.a.w. het moet in persoonlijke naam gebeuren. Ik wil, voor alle duidelijkheid nog meegeven dat NIEMAND van de N-VA-top van deze zaak op de hoogte was.

Mij rest nog de vraag hetgeen jullie vinden van het charter. Het zal in ieder geval gepubliceerd worden.

Jong N-VA'er 13 september 2005 16:55

Dus eigenlijk is het VB iets te snel op de boot gesprongen en heeft de media er weer een zootje van gemaakt, zoals altijd?

Betweter 13 september 2005 16:56

Zeer goed initiatief, en je uitleg klopt. Doch niet Vlaams-Nationalist heeft dit aan FDW gegeven, maar wel iemand anders. Bas Luyten bevestigde in De Tijd en De Standaard dat dit een officieel document was van JongNVA-antwerpen. Nu wordt hij echter teruggefloten door Bart Dewever. Jammers, want Bas heeft de juiste ingesteldheid.

Jong N-VA'er 13 september 2005 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Zeer goed initiatief, en je uitleg klopt. Doch niet Vlaams-Nationalist heeft dit aan FDW gegeven, maar wel iemand anders. Bas Luyten bevestigde in De Tijd en De Standaard dat dit een officieel document was van JongNVA-antwerpen. Nu wordt hij echter teruggefloten door Bart Dewever. Jammers, want Bas heeft de juiste ingesteldheid.

Betweter, robert t zegt net dat de media er een zootje van gemaakt heeft, maw dat je niet mag afgaan op wat er in de dagbladen staan. Daar het begonnen is bij robert t, ben ik toch geneigd zijn versie te geloven.

robert t 13 september 2005 17:05

Citaat:

Volgens mijn informatie is het wel degelijk Vlaams-Nationalist die de tekst overmaakte. Maar dit is niet meer dan een randbemerking. Wat telt is het uiteindelijke resultaat.

Betweter 13 september 2005 17:06

Robert T heeft helemaal gelijk. Doch tussen Vlaams-Nationalist en FDW zat er nog 't een en 't ander ;)

Jong N-VA'er 13 september 2005 17:07

Ai, dat is meestal de oorzaak van ellende. Ken je dat verhaal van twee mannen die een kasteel aanvallen? Wel dat eindigt dat twee legers honderd kastelen hebben aanvallen en dat het bloeddorstige barbaren zijn.
Wat ik wil zeggen: bij het doorgeven en doorvertellen sluipen wel eens onnauwkeurigheden -al dan niet bewust- in het spel en dan... .

Vlaams-nationalist 13 september 2005 17:11

De tekst is wel degelijk rechtstreeks van mij naar FDW gegaan.

Betweter 13 september 2005 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
De tekst is wel degelijk rechtstreeks van mij naar FDW gegaan.

Laat ons dan stellen dat er nog anderen bij betrokken waren? Enfin, ik weet zeker dat FDW ter goeder trouw handelde.

Overigens is dit een discussie in de marge. Het gaat over het charter, dat ik persoonlijk een zeer goed iets vind. Hopelijk ziet N-va onder druk van de basis dit ook in. Ik ken alvast veel N-VA'ers (waar ik uitstekend mee overeen kom) die dit toejuichen en direct zullen tekenen. O.a. 1 partijraadslid en 2 afdelingsvoozitters.

Flandriar 13 september 2005 20:28

Het VB heeft in zijn persmededeling dus onterecht gesteld dat dit uitging van Jong-N-VA. Vond dat al wat eigenaardig, er zijn heus wel progressieve afdelingen van Jong N-VA.

En spreek aub niet over 'de basis', niemand kent 'de basis'. Op wat persoonlijke contacten afgaan om te stellen dat 'de basis' in zee wil met het racistische VeeBee vind ik potsierlijk.

kempenaar 13 september 2005 22:11

Ik wil de initiatiefnemers van het charter proficiat wensen met het charter voor Vlaamse nationale eenheid! Iets dat broodnodig is.

Hopelijk komen er vele ondertekenaars!

robert t 14 september 2005 09:01

Rechtzetting.

Onder de misleidende titel "Eenheidscharter" verdeelt verschijnt in De Standaard van vandaag een vervolg op de berichtgeving van gisteren over deze zaak. Het is een knap staaltje van aandikking, interpretatie, vervorming van mijn uitspraken,
mij uitspraken in de mond leggend die ik formeel ontken, dit alles door Bart Brinckman met wie ik een telefonisch onderhoud had.

Een paar merkwaardige staaltjes :

- J.V., (volledige naam vermeld in het artikel) de Antwerpse Jong-N-VA'er die Filip
Dewinter benaderde, bezat niet eens de definitieve versie.

Fout. Heb ik niet gezegd. Mijn woorden : de ontwerptekst is van mijn hand, maar J.V. heeft belangrijke toevoegingen gemaakt zonder de essentie van mijn tekst te verliezen.

- Voor Tondeleir is het charter om zeep.

Fout. Ik heb wel mijn teleurstelling verwoord voor het voorbarige uitlekken van de tekst.

- Verder maakt Dewinter misbruik van de wat naïeve reactie van een jong N-VA lid.

Verdraaïng van hetgeen ik zegde. Ik heb de term "misbruik" niet gebruikt. Wel heb ik gezegd dat ik het voorbarige uitlekken afkeur.

- De praktijken van Marie-Rose Morel (een ex N-VA'ster die met Belang-geld N-VA'ers moet lokken zijn schandelijk.

Verdraaïng van mijn woorden. Het woord "schandelijk" heb ik niet gebruikt. Wel dat ik deze actie afkeur.

Besluit : ik distancieer me duidelijk van de "teneur" van het artikel. Het is zonneklaar dat Bart Brinckman het charter tracht te kelderen voor het gepubliceerd is. Zijn houding tegenover het V.B. is laakbaar, zoals gans het artikel. We laten er ons niet door afschrikken. Het charter komt er.

Betweter 14 september 2005 09:44

Flandriar, ik maak me sterk dat ik redelijk goed 'de basis' van de N-VA ken, hoor. Voordeel als je met de dochter van samen bent ;D

Stef Leeuwenhart 14 september 2005 10:09

Het is nu aan beide partijen om dit charter er door te krijgen zonder zich te laten leiden of misleiden door de (belgische gezinde) pers. Een Vlaams-nationale eenheid is al lang nodig, maar al te vaak vergist men zich van vijand. Kan iemand de tekst op het forum plaatsen of is dit niet mogelijk?

Jong N-VA'er 14 september 2005 10:36

Ach die eenheid zal nog wel eens komen, maar ik denk dat daarvoor het VB eerst eens ergens aan de macht zal komen daarvoor.

Knuppel 14 september 2005 11:00

Citaat:

Laat ons dan stellen dat er nog anderen bij betrokken waren?

Citaat:

Zeer goed initiatief, en je uitleg klopt. Doch niet Vlaams-Nationalist heeft dit aan FDW gegeven, maar wel iemand anders. Bas Luyten bevestigde in De Tijd en De Standaard dat dit een officieel document was van JongNVA-antwerpen. Nu wordt hij echter teruggefloten door Bart Dewever.
Het gebeurt wel meer dat er aan deze en gene zijn de van de aardbol tegelijkertijd eenzelfde evolutie op gang komt.

Wat telt is dat het gebeurt.

Wat opvalt is de ingreep van BdW in het gebeuren.

Ook het verknoeien van elk initiatief door de 'Vlaamse' media valt weer op.

En vooral: de vreugde van de belgicisten omdat het gevaar weer eens geweken lijkt.

Dat gevaar is er dus een heeft een naam: eendracht onder de Vlaams-nationalisten.

Laat dus maar komen, dat charter.
[size=5]IK teken het zeker![/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 14-09-2005 at 12:25
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:

Zeer goed initiatief, en je uitleg klopt. Doch niet Vlaams-Nationalist heeft dit aan FDW gegeven, maar wel iemand anders. Bas Luyten bevestigde in De Tijd en De Standaard dat dit een officieel document was van JongNVA-antwerpen. Nu wordt hij echter teruggefloten door Bart Dewever.
Het gebeurt wel meer dat er aan deze en gene zijn de van de aardbol tegelijkertijd eenzelfde evolutie op gang komt.

Ook het verknoeien van elk initiatief door de 'Vlaamse' media valt weer op.

En vooral: de vreugde van de belgicisten omdat het gevaar weer eens geweken lijkt.

Dat gevaar is er dus een heeft een naam: eendracht onder de Vlaams-nationalisten.

[size=5]IK teken het zeker![/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:

Ook het verknoeien van elk initiatief van de 'Vlaamse' media valt weer op.

[size=5]IK teken het zeker![/size][/size]
[/edit]

Knuppel 14 september 2005 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ach die eenheid zal nog wel eens komen, maar ik denk dat daarvoor het VB eerst eens ergens aan de macht zal komen daarvoor.

Net wat ik al zolang zeg: Het cordon moet eerst door anderen doorbroken worden voor de N-VA uit haar kot durft te komen.

robert t 14 september 2005 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Ook het verknoeien van elk initiatief van de 'Vlaamse' media valt weer op.

[size=5]IK teken het zeker![/size]

That's the spirit!

Betweter 14 september 2005 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t
That's the spirit!

Spirit liever niet ;)

Knuppel 14 september 2005 12:30

Citaat:

Flandriar, ik maak me sterk dat ik redelijk goed 'de basis' van de N-VA ken, hoor. Voordeel als je met de dochter van samen bent ;D

Je mag me altijd via pb doorseinen wie die 'dochter van' is.:-)

Robert t is anders geen 'zoon van' dacht ik en toch schijnt het evengoed te weten wat er bij de basis leeft.;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be