Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   I Love Basketball (https://forum.politics.be/showthread.php?t=40414)

JusticeLover 15 september 2005 22:22

I Love Basketball

Zoals jullie het allemaal weten, begint morgen EK basketbal. De EK vindt in Servië-Montenegro plaats. De reden waarom ik dit topic open, is omdat ik medelijde heb met de Vlamingen die van B-ball houden (de Walen hebben nog Franse zenders, ze genieten van de Franse zenders).

Je kunt het vergelijken met EK voetbal, en het is veel plezanter. Er is groot verschil tussen b-ball en soccer. Laatste tijden boeit voetbal(cl is interessant maar..) mij niet meer, ik checks s'avonds de scores. B-ball is anders, elke seconde is een ander actie.

De Europese landen worden alleen maar sterker. Degene die nba volgen, zullen het opgemerkt hebben. Meer dan 80% van de blanke basketbalspelers in de NBA zijn afkomstig uit Europa.

Het fenomeen, 'white man can't jump' klopt dus langs geen kanten. De Russen,Turken,Litouwers,b-ballers van ex-Joegoslavische landen,.. domineren nba. Het niveau is dus erg hoog. Een tornooi waar 16 landen aan deelnemen, heeft 11 favorieten ..

Mogst Amerika deelnemen aan de ek, dan was het niet zeker of ze de kwartfinales zouden halen.

Ik hoop dat Eurosport de EK zal uitzenden, anders gaan jullie veel missen.

Ik hoop dat er nog mensen zijn op het forum, die van basketbal houden.

official site

vercetti 16 september 2005 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik hoop dat er nog mensen zijn op het forum, die van basketbal houden.

Ubetcha. Ik speel zo'n *telt even* 8.5 jaar basket (eigenlijk 9, maar ben vorig seizoen halverwege gestopt wegens kl**tzak van een trainer) Ik ben als 2e jaars microbe begonnen (speelde toen bij de benjamins) en ben nu 2e jaars kadet :)
Ik speel meestal op de center en mijn ploeg is BasketSchoten.

Als ik naar de benjamins kijk is het moeilijk om te geloven dat ik ooit ook zo klein was en op zo'n lage basket's speelde.
Wat vliegt de tijd toch. :(

Speel jij ook basket EL TURCO?

JusticeLover 16 september 2005 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ubetcha. Ik speel zo'n *telt even* 8.5 jaar basket (eigenlijk 9, maar ben vorig seizoen halverwege gestopt wegens kl**tzak van een trainer) Ik ben als 2e jaars microbe begonnen (speelde toen bij de benjamins) en ben nu 2e jaars kadet :)

Als ik naar de benjamins kijk is het moeilijk om te geloven dat ik ooit ook zo klein was en op zo'n lage basket's speelde.

Ik speelde jaren voetbal bij GBA. De janetten gaven de zwarten alitjd voorrang. Ik was groter,slimmer,sneller,.. toch gaven ze die zwarten altijd voorrang. Ik was alitjd in het basiselftal omdat ik gewoon te goed was, nadat ik een blessure opliep, werd ik afgedankt .. Dat ik nu geen voetballer ben, is te danken aan die trainer. Ik ga hem de factuur nog opsturen!

Ik heb altijd van basketbal gehouden. Ik speelde basketbal op de straten. Maar dat was hard. Ik speelde met Joegoslaviërs en zwarten. Het zijn geboren basketters. Als opwarming deden we match waar alles was toegelaten(wanneer de bal in je handen was). Voor de fun gaven we elkaar ellebaagstoten, trapten tegen elkaars kloten, bal tegen de kop gooien,..

Ik ben van basketbal hard geworden, en ik kan redelijk goed basketten, zeker als de verliezende ploeg eten moet trakteren :-)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by EL TURCO on 16-09-2005 at 19:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Ik speelde jaren voetbal bij GBA. De janetten gaven de zwarten alitjd voorrang. Ik was groter,slimmer,sneller,.. toch gaven ze die zwarten altijd voorrang. Ik was alitjd in het basiselftal omdat ik gewoon te goed was, nadat ik een blessure opliep, werd ik afgedankt .. Dat ik nu geen voetballer ben, is te danken aan die trainer. Ik ga hem de factuur nog opsturen!

Ik heb altijd van basketbal gehouden. Ik speelde basketbal op de straten. Maar dat was hard. Ik speelde met Joegoslaviërs en zwarten. Het zijn geboren basketters. Als opwarming deden we match waar alles was toegelaten(wanneer de bal in je handen was). Voor de fun gaven we elkaar ellebaagstoten, trapten tegen elkaars kloten, bal tegen de kop gooien,..

Ik ben van basketbal hard geworden, en ik kan redelijk goed basketten, zeker als de verliezende ploeg eten moet trakteren :-)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Ik heb altijd van basketbal gehouden. Ik speelde basketbal op de straten. Maar dat was hard. Ik speelde met Joegoslaviërs en zwarten. Het zijn geboren basketters. Als opwarming deden we match waar alles was toegelaten(als de bal in je handen was). Voor de fun gaven we elkaar ellebaagstoten, trapten tegen elkaars kloten, bal tegen de kop gooien,..

Ik ben van basketbal hard geworden, en ik kan redelijk goed basketten, zeker als de verliezende ploeg eten moet trakteren :-)[/size]
[/edit]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be