![]() |
De BUB ontkende meermaals glashard het bestaan van volkeren. Dit om toch maar het bestaan van het Vlaamse volk te kunnen ontkennen.
Er bestaat volgens de BUB echter wél een Belgisch volk. Hypocrisy of domheid? |
Beide, gekoppeld aan een grote dosis narcisme en een gebrek aan inzicht.
|
Citaat:
Maar hij is wel grappig, want een internationaal erkende definitie (die van volk), verklaart hij van dat ze rammelt. En dat is vreemd dat men van Groenland tot Vuurland een definitie hanteert die rammelt, niet? |
Wat verwacht je anders van de Belgicisten. Een Belgisch volk bestaat, maar een Vlaams niet. Hypocrisie ten top.
|
Voor de wet bestaat het begrip 'Belgische Volk', daar moeten ministers trouw aan zweren (net zoals aan onze Doorluchtige Vorst). Een Vlaams Volk bestaat echter niet, gezien er geen Vl. staat is en er nimmer één komen zal 8)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook lezen we hier dat er eigenlijk geen Basken bestaan... gewoon op basis van het criterium dat die volkeren geen eigen staat hebben. Kent "S" de geschiedenis van de heel oude, waarschijnlijk Oereuropese, volk niet? Natuurlijk bestaan de Kosovaren niet: dat is immers geen geografische aanduiding. Kosovo wordt immers bewoond door een meerderheid Albanezen, een minderheid Serviërs, en nog enkele plukjes Kroaten en Zigeuners. Ik raad u ook aan de geschiedenis van Noorwegen toch wat ernstiger te bestuderen: het lot van het Noorse volk was maar gedurende een heel korte periode aan dat van de Zweden verbonden. |
Ex-ondervoorzitter Eric Defoort van N-VA (afkomstig uit de toenmalige SP) heeft over deze thematiek een goed boek geschreven. Het is een antwoord op het populistisch pamflet (het klauwen van de leeuw, Marc Reynebeau). Het boek heet: het klauwen van de historicus als ik me niet vergis :oops: Hierin beschrijft Defoort dat elke volk een kunstmatig volk is maar wel een reden van bestaan heeft. Het is een valse discussie aan te geven dat er wel een echt, natuurlijk Belgisch volk zou zijn maar een artificieel Vlaams volk uitgevonden door de burgerij. Uiteraard bestaat het Vlaamse volk, het Belgische waarschijnlijk ook. So what.... De ervaring leert mij dat de mensen in "Noord-België" denken en leven in een Vlaamse context! Dit is niet beter of slechter doch een realiteit!
|
Citaat:
Citaat:
|
Voor mij bestaat er wel een Vlaams volk hoor.
|
Aangezien de meeste Belgen een Belgisch en geen Vlaams gevoel hebben, bestaat het Belgisch volk volgens jullie definitie dus wel ! :wink:
|
Citaat:
aangezien het eerste wat je zegt fout is, is het tweede ook fout.... |
Het Vlaamse, Waalse, Belgische, Antwerpse, Brabantse, Luikse,.... volk; ze bestaan allemaal. En volk=de gezamenlijke bewoners van een staat of van een landstreek, mensen met een zelfde taal, geloof, enz....
Een bepaald volk kan dus zonder problemen deel uit maken van een ander waarvan de helft behoort tot nog een ander, enz... tot in het oneindige. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
JIJ BENT EEN BELG!!! Nee meneer ik ben een Vlaming... WAT!!! JIJ BENT EEN BELG, VIEZE ZUILE LANDSVERADER!!! ZWEER TROUW AAN JOUW BELGISCHE VORST OF MAAK KENNIS MET ONZE REDENERINGEN... zucht... :wink: |
Citaat:
En hetzelfde mogen de belgicisten eens bij de Basken en de Catalanen proberen... Om dan nog maar te zwijgen van de Ieren in Noord-Ierland. |
Citaat:
Gelieve eens terug te gaan naar mijn eerste bericht in deze topic. |
Citaat:
|
Dus er zijn meer mensen die zich Vlaming voelen :lol: ?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be