Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Schrijf mee de nieuwe wapenwet! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=40488)

groen!? 17 september 2005 12:05

Schrijf mee de nieuwe wapenwet!

De Vlaamse regering werkt aan een nieuw ontwerp van wapenwet.
Minister Moerman gaf in het parlement een eerste voorzet: er komt meer openheid over de wapenexporten. M�*�*r niet alle goederen met een militaire bestemming zouden nog een vergunning nodig hebben. Bijvoorbeeld: Vlaamse onderdelen voor wapensystemen die kruisraketten afvuren, worden plots niet langer als wapens beschouwd. Of hoe je ondanks een grotere wapenproductie toch de cijfers van de wapenuitvoer naar omlaag krijgt. De duizenden slachtoffers die dit Vlaamse wapentuig in de toekomst zal maken, zullen het geweten hebben.

Wilt U hier iets aan veranderen? surf naar http://www.vredesactie.be/schrijfmee/ en doe er iets aan!

Supe®Staaf 17 september 2005 13:16

Om die moordtuigen te exporteren moet ge geen vergunningen hebben.
Om uw keukenmuur te repareren een dossier van een halve meter dik.
Wat de Vlaamse overheid zelf doet, doet ze beter.
Vééééééél beter.
:-(

C uit W 17 september 2005 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Om die moordtuigen te exporteren moet ge geen vergunningen hebben.
Om uw keukenmuur te repareren een dossier van een halve meter dik.
Wat de Vlaamse overheid zelf doet, doet ze beter.
Vééééééél beter.
:-(

Awel, er is nu tenminste iets waarvoor je geen paperassen moet invullen, uiteindelijk zal dat uitbreiden.
Goed he :mrgreen:

Guderian 17 september 2005 14:39

De wapenindustrie kan in Vlaanderen een bloeiende toekomst hebben dor het hoogtechnologisch gehalte. Idiote wapenwetten van linkse pacifistische wereldverbeteraars zijn dan ook misplaatst.

garfield 17 september 2005 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
De wapenindustrie kan in Vlaanderen een bloeiende toekomst hebben dor het hoogtechnologisch gehalte. Idiote wapenwetten van linkse pacifistische wereldverbeteraars zijn dan ook misplaatst.

voor één keer ben ik akkoord.

kelt 17 september 2005 14:46

Dit wordt werkelijk heel vermoeiend :-(

Al tientallen jaren lang vallen veruit de meeste slachtoffers van opzettelijk vuurwapengeweld(zowel militair- als burger) NIET door inzet van "gesofistikeerd" wapentuig maar door kogels uit halfautomatische geweren,mijnen en de uitwerking van artillerie........

Zaken waar de Vlaamse industrie niks mee te maken heeft.....maar die wel massaal in de diepbetreurde ontwikkelingslanden ingevoerd,en in stijgende mate GEMAAKT worden.....

Laat ons stoppen met zelfkastijding!

C uit W 17 september 2005 15:22

Inderdaad, onze bijdrage bestaat erin om de amerikanen gesofisticeerde raketten te laten richten op china en vice versa. Zo groeit de kans op vrede.
Da's heel wat anders dan het waalse moordtuig van FN ;)

JusticeLover 17 september 2005 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groen!?

Minister Moerman gaf in het parlement een eerste voorzet: er komt meer openheid over de wapenexporten. M�*�*r niet alle goederen met een militaire bestemming zouden nog een vergunning nodig hebben. Bijvoorbeeld: Vlaamse onderdelen voor wapensystemen die kruisraketten afvuren, worden plots niet langer als wapens beschouwd. Of hoe je ondanks een grotere wapenproductie toch de cijfers van de wapenuitvoer naar omlaag krijgt. De duizenden slachtoffers die dit Vlaamse wapentuig in de toekomst zal maken, zullen het geweten hebben.Wilt U hier iets aan veranderen? surf naar http://www.vredesactie.be/schrijfmee/ en doe er iets aan!

Goed dat Antwerpen honderden illegale wapenhandelaars telt.

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by EL TURCO on 17-09-2005 at 16:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Minister Moerman gaf in het parlement een eerste voorzet: er komt meer openheid over de wapenexporten. M�*�*r niet alle goederen met een militaire bestemming zouden nog een vergunning nodig hebben. Bijvoorbeeld: Vlaamse onderdelen voor wapensystemen die kruisraketten afvuren, worden plots niet langer als wapens beschouwd. Of hoe je ondanks een grotere wapenproductie toch de cijfers van de wapenuitvoer naar omlaag krijgt. De duizenden slachtoffers die dit Vlaamse wapentuig in de toekomst zal maken, zullen het geweten hebben.Wilt U hier iets aan veranderen? surf naar http://www.vredesactie.be/schrijfmee/ en doe er iets aan!

Goed dat Antwerpen honderden illegale wapenhandelaars telt.

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Goed. Al goed dat Antwerpen honderden illegale wapenhandelaars telt.
[/size]
[/edit]

doremi 17 september 2005 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Dit wordt werkelijk heel vermoeiend :-(

Al tientallen jaren lang vallen veruit de meeste slachtoffers van opzettelijk vuurwapengeweld(zowel militair- als burger) NIET door inzet van "gesofistikeerd" wapentuig maar door kogels uit halfautomatische geweren,mijnen en de uitwerking van artillerie........

Zaken waar de Vlaamse industrie niks mee te maken heeft.....maar die wel massaal in de diepbetreurde ontwikkelingslanden ingevoerd,en in stijgende mate GEMAAKT worden.....

Laat ons stoppen met zelfkastijding!

Niet in Vlaanderen maar in Wallonië, tiens tiens

solidarnosc 17 september 2005 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Inderdaad, onze bijdrage bestaat erin om de amerikanen gesofisticeerde raketten te laten richten op china en vice versa. Zo groeit de kans op vrede.

Als ik zou mogen kiezen tussen zo'n Waals "moordtuig" en een Vlaams halffabrikaat dan zou ik toch niet lang aarzelen. Niet dat je met zo'n 23" scherm van Barco geen schade kan aanrichten maar toch. ;-)

groen!? 17 september 2005 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W

dus omdat Wallonië moordtuig produceert, doen wij lekker mee of zo? We hebben nu eindelijk de kans om een eigen pacifistisch wapenbeleid te voeren, zonder rekening hoeven te houden met FN, maar wat doen de Vlamingen: meeheulen met de FN-lobby!

Guderian 17 september 2005 17:32

De FN-fabrieken zijn zowat het enige goede aan Wallonië. Eigenlijk best spijtig dat het geen Vlaamse fabrieken zijn.

solidarnosc 17 september 2005 17:54

Citaat:

De FN-fabrieken zijn zowat het enige goede aan Wallonië. Eigenlijk best spijtig dat het geen Vlaamse fabrieken zijn.

FN staat te koop zoals alle resterende overheidsbedrijven in West-Europa. De kans is zeer groot dan het aan een Amerikaanse defensiereus wordt verkocht al was het maar omwille van de lucratieve Amerikaanse dochterondernemingen van FN, Browning en Winchester. Heb jij geen paar euro's voor dit soort noodgevallen?

http://www.caat.org.uk/information/p.../dsei-2005.pdf

Blijkbaar is FN bashing niet alleen een Vlaamse deugd. En dan te bedenken dat die dingen binnenkort in de VS aan het grote publiek verkocht zullen worden. ;-)[edit]
[size=1]After edit by solidarnosc on 17-09-2005 at 18:57
Reason:

Citaat:

FN staat te koop zoals alle resterende overheidsbedrijven in West-Europa. De kans is zeer groot dan het aan een Amerikaanse defensiereus wordt verkocht al was het maar omwille van de lucratieve Amerikaanse dochterondernemingen van FN, Browning en Winchester. Heb jij geen paar euro's voor dit soort noodgevallen?

Blijkbaar is FN bashing niet alleen een Vlaamse deugd. En dan te bedenken dat die dingen binnenkort in de VS aan het grote publiek verkocht zullen worden. ;-)[/size]

Citaat:

Blijkbaar is FN bashing niet alleen een Vlaamse deugd. ;-)[/size]
[/edit]

solidarnosc 17 september 2005 17:56

Citaat:

dus omdat Wallonië moordtuig produceert, doen wij lekker mee of zo? We hebben nu eindelijk de kans om een eigen pacifistisch wapenbeleid te voeren, zonder rekening hoeven te houden met FN, maar wat doen de Vlamingen: meeheulen met de FN-lobby!

Ik weet het niet. Ik heb geen probleem met wapens zolang ze maar niet in rechtse handen terecht komen. Aangezien FN toch bezig is met het inbouwen van intelligente chips in hun wapens kan dit probleem misschien verholpen worden. ;-)

groen!? 17 september 2005 17:56

Fn is een smet op dit land...

solidarnosc 17 september 2005 17:59

Citaat:

Ik denk dat de concentratie nitraat in ons drinkwater een groter gevaar vormt voor de volksgezondheid dan het speelgoed van FN.[edit]
[size=1]After edit by solidarnosc on 17-09-2005 at 19:01
Reason:

Citaat:

Ik denk dat de concentratie nitraat in ons drinkwater een groter gevaar vormt voor de volksgezondheid dan het speelgoed van FN.[/size]

Citaat:

Ik denk dat de concentratie nitraat in ons drinkwater een groter gevaar vormt voor de volsgezondheid dan het speelgoed van FN.[/size]
[/edit]

groen!? 17 september 2005 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik denk dat de concentratie nitraat in ons drinkwater een groter gevaar vormt voor de volksgezondheid dan het speelgoed van FN.

voor ons Belgen idd niet, maar voor onschuldige burgers wereldwijd durf ik uw uitspraak wel te betwisten

solidarnosc 17 september 2005 18:09

Citaat:

voor ons Belgen idd niet, maar voor onschuldige burgers wereldwijd durf ik uw uitspraak wel te betwisten

Nja, misschien dat ze bij FN wat selectiever moeten zijn aan wie ze hun dingen aan de man brengen maar ik denk dat het verkeerd is om te stellen dat mocht men de boel dichtgooien het probleem opgelost zou zijn. In Rwanda waren er quasi geen vuurwapens en toch zijn driekwartmiljoen mensen gedood. Moeten we nu ook alle fabrieken waar ze scherpe voorwerpen maken sluiten?[edit]
[size=1]After edit by solidarnosc on 17-09-2005 at 19:10
Reason:

Citaat:

Nja, misschien dat ze bij FN wat selectiever moeten zijn aan wie ze hun dingen aan de man brengen maar ik denk dat het verkeerd is om te stellen dat mocht men de boel dichtgooien het probleem opgelost zou zijn. In Rwanda waren er quasi geen vuurwapens en toch zijn driekwartmiljoen mensen gedood. Moeten we nu ook alle fabrieken waar ze scherpe voorwerpen maken sluiten?[/size]

Citaat:

Nja, misschien dat ze bij FN wat selectiever moeten zijn aan wie ze hun dingen aan de man brengen maar ik denk dat het verkeerd is om te stellen dat mocht men de boel dichtgooien het probleem opgelost zijn. In Rwanda waren er quasi geen vuurwapens en toch zijn driekwartmiljoen mensen gedood. Moeten we nu ook alle fabrieken waar ze scherpe voorwerpen maken sluiten?[/size]
[/edit]

Tavek 17 september 2005 18:20

Citaat:

Zever.

Dus bijvoorbeeld Lockheed Martin en Boeing zijn ook een smet op Amerika ? Is EADS een smet op Europa ?

Kwaliteit en naam is iets om trots op te zijn, ook al is het wapentuig. Als gij het niet maakt, maakt iemand anders het wel......

groen!? 17 september 2005 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Zever.

Dus bijvoorbeeld Lockheed Martin en Boeing zijn ook een smet op Amerika ? Is EADS een smet op Europa ?

Kwaliteit en naam is iets om trots op te zijn, ook al is het wapentuig. Als gij het niet maakt, maakt iemand anders het wel......

das een goeie logica: als ik die dure mercedes nie steel dan doet iemand anders het wel; dus waarom zou ik het niet doen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be