Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   De Waarheid zegeviert: BUB krijgt recht van antwoord in HLN! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=40690)

Patriot! 20 september 2005 16:24

De Waarheid zegeviert: BUB krijgt recht van antwoord in HLN!

HLN plaatste vandaag een recht van antwoord over de zaak Wilmots. De tekst van onze Nationale Voorzitter werd integraal overgenomen in de krant. Het is goed te zien dat het Laatste Nieuws een eerbare krant is, en dat de eerdere fouten blijkbaar aan een communicatieprobleem lagen. Het spreekt voor zich dat dit, en enkel dit, als waarheid kan gelden.

Citaat:

Enkele opmerkingen bij het artikel over BUB en Wilmots.

1) Ik heb duidelijk gezegd dat de Belgische Unie gewoon het erelidmaatschap aanbood aan de Heer Wilmots en dat deze het heeft geweigerd omdat hij alleen lid wil blijven van de MR, wat zijn goed recht is, ook al betreurt de B.U.B. deze weigering. Men dient dit "B.U.B.-erelidmaatschap" - dat wordt toegekend aan mensen die zich verdienstelijk maken voor de eenheid van het land en te onderscheiden is van het echte lidmaatschap - te vergelijken met de uitreiking van één of andere prijs, die geweigerd wordt door de begunstigde. Voor de uitreiking zelf (zie bijv. Nobelprijs) heeft men de toestemming van de begunstigde ook niet nodig. Met een eventuele weigering dient natuurlijk wel rekening gehouden te worden, wat de B.U.B. ook heeft gedaan want het betreffende persbericht werd vrijdag onmiddellijk geschrapt van de website zodra we het standpunt van de Heer Wilmots kenden. Met "risicootje" bedoelde ik alleen het risico van weigering, niet dat we iets verkeerd hebben gedaan.
2) Ik heb er tevens de nadruk op gelegd dat wij hem wél gecontacteerd hadden via zijn parlementaire e-mail en dit verschillende dagen vóór de publicatie van het persbericht, maar dat hij hierop niet heeft gereageerd. Wij mochten ervan uitgaan dat hij tevreden zou zijn met zijn erelidmaatschap omdat we alleen maar positieve zaken over hem hebben gezegd.
3) Wij hebben de naam van de Heer Wilmots geenszins willen misbruiken, maar wij hebben hem alleen oprecht willen feliciteren omdat hij spontaan zijn parlementaire wedde wil opgeven en willen loven omdat hij net zoals wij de eenheid van België verdedigt.
4) Ik heb ook duidelijk gezegd dat de Belgisch-gezinde mening, die de B.U.B. en Wilmots verdedigen, voortdurend uit de media wordt geweerd en dat we hier ook de nadruk op hebben willen leggen via dit erelidmaatschap.

Hans Van de Cauter

Patrice 20 september 2005 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
HLN plaatste vandaag een recht van antwoord over de zaak Wilmots. De tekst van onze Nationale Voorzitter werd integraal overgenomen in de krant. Het is goed te zien dat het Laatste Nieuws een eerbare krant is,

Indien HLN dit niet deed, riskeerden ze een geldstraf van 143 euro tot 27500 euro, onafhankelijk daarvan of uwe Nationale Voorzitter (je schrijft het zelf met hoofdletter en legt nadruk op nationaal, en dat voor een minipartij) de waarheid vertelt.

Citaat:

en dat de eerdere fouten blijkbaar aan een communicatieprobleem lagen. Het spreekt voor zich dat dit, en enkel dit, als waarheid kan gelden.
Het spreekt voor zich dat de blunders van uw partij altijd aan communicatiestoornissen liggen.

Ik had trouwens van uw Nationale Voorzitter toch verwacht dat hij, wanneer hij zoiets in de krant leest, op een furieuze manier onmiddellijk (!) de waarheid op dit forum komt vertellen. Hij deed er echter anderhalve dag over om een nieuwe versie te ontwikkelen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Patrice on 20-09-2005 at 18:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:

HLN plaatste vandaag een recht van antwoord over de zaak Wilmots. De tekst van onze Nationale Voorzitter werd integraal overgenomen in de krant. Het is goed te zien dat het Laatste Nieuws een eerbare krant is,

Indien HLN dit niet deed, riskeerden ze een geldstraf van 143 euro tot 27500 euro, onafhankelijk daarvan of uwe Nationale Voorzitter (je schrijft het zelf met hoofdletter en legt nadruk op nationaal, en dat voor een minipartij) de waarheid vertelt.

Citaat:

en dat de eerdere fouten blijkbaar aan een communicatieprobleem lagen. Het spreekt voor zich dat dit, en enkel dit, als waarheid kan gelden.
Het spreekt voor zich dat de blunders van uw partij altijd aan communicatiestoornissen liggen.

Ik had trouwens van uw Nationale Voorzitter toch verwacht dat hij, wanneer hij zoiets in de krant leest, op een furieuze manier onmiddellijk (!) de waarheid op dit forum komt vertellen. Hij deed er echter anderhalve dag over om een nieuwe versie te ontwikkelen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Indien HLN dit niet deed, riskeerden ze een geldstraf van 143 euro tot 27500 euro, onafhankelijk daarvan of uwe Nationale Voorzitter (je schrijft het zelf met hoofdletter en legt nadruk op nationaal, en dat voor een minipartij)

Citaat:

Ik had trouwens van uw Nationale Voorzitter toch verwacht dat hij, wanneer hij zoiets in de krant leest, op een furieuze manier onmiddellijk (!) de waarheid op dit forum komt vertellen. Hij deed er echter anderhalve dag over om een nieuwe versie te ontwikkelen.[/size]
[/edit]

Musketo 20 september 2005 17:26

Godallemachtig...

daiwa 20 september 2005 18:34

Citaat:

HLN plaatste vandaag een recht van antwoord over de zaak Wilmots. De tekst van onze Nationale Voorzitter werd integraal overgenomen in de krant. Het is goed te zien dat het Laatste Nieuws een eerbare krant is, en dat de eerdere fouten blijkbaar aan een communicatieprobleem lagen. Het spreekt voor zich dat dit, en enkel dit, als waarheid kan gelden.

Larie en apekool!!!!!!!!!
U verwart lezersbrieven met ''recht van antwoord''. Op de desbetreffende pagina staan welgeteld 12 lezersbrieven en ook nog eens in een aparte rubriek (links onderaan) 5 teksten die via sms zijn toegekomen. Alemaal ''recht van antwoord'' volgens u dus?

Patriot! 20 september 2005 18:39

Stond er boven al die brieven: Ik heb enkele opmerkingen bij het artikel dat over mij en mijn partij handelt?

Riksken 20 september 2005 18:45

De "[size=4]WAARHEID". [/size]

[size=2]Dat woord ben je toch eerst moeten gaan opzoeken om de betekenis ervan te kennen? Van nen bubbel geloof ik niks meer. Jullie slagen er nog niet eens in om 2 posts na elkaar te plaatsen zonder op leugens betrapt te worden. Sukkelaars.[/size]

Patriot! 20 september 2005 18:50

Tja das dan uw probleem, wij kennen de waarheid.

daiwa 20 september 2005 18:51

Citaat:

Stond er boven al die brieven: Ik heb enkele opmerkingen bij het artikel dat over mij en mijn partij handelt?

Het stond gewoon tussen al de andere lezersbrieven, dat is heel wat anders dan ''recht van antwoord''. Of kent u het verschil niet?

Jozef Ostyn 20 september 2005 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Het stond gewoon tussen al de andere lezersbrieven, dat is heel wat anders dan ''recht van antwoord''. Of kent u het verschil niet?

Inderdaad de zoveelste LEUGEN van Hans. HLN publiceerde helemaal geen "recht van antwoord" maar een lezersbrief.

daiwa 20 september 2005 18:59

Citaat:

Die lezersbrieven zijn allemaal opmerkingen. Eens goed lezen wat er links bovenaan staat: '' De brievenrubriek staat open voor beknopte reacties en opmerkingen van lezers.........''

Jozef Ostyn 20 september 2005 19:00

Nu ja, de BUB kent ook het verschil niet tussen een politieke partij en een studentikoze club.

Riksken 20 september 2005 19:11

Citaat:

Dat is niet mijn probleem, verre van zelfs. Bub zit hier met een probleem, zoals in deze draad opnieuw pijnlijk blootgelegf.

Dit is de waarheid

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Jullie slagen er nog niet eens in om 2 posts na elkaar te plaatsen zonder op leugens betrapt te worden. Sukkelaars.

Een half uur was hier lang genoeg om mijn uitspraak opnieuw te bevestigen.
Waarvoor dank.

Jan van den Berghe 20 september 2005 19:44

Citaat:

U moet zich eens leren informeren voor u hier wat plaatst. Een recht op antwoord is geen lezersbrief, maar een artikel (al dan niet in de vorm van een brief, betogende tekst of artikel in de strikte zin van het woord) dat als zodanig in de krant wordt gepubliceerd. Dit is hier duidelijk niet het geval. Het is gewoon geplaatst bij de lezersbrieven. Ook andere mensen verwijzen in hun lezersbrieven soms naar bepaalde artikelen.

daiwa 20 september 2005 19:57

In GvA van gisteren vond ik ook nog iet interessant over deze kwestie.

'' Het is de tweede maal dat deze partij bot vangt bij een personaliteit. Eerder had ze prins Laurent gevraagd om actief mee te werken in het politiek beleid van bub''

:rofl: :rofl: :rofl:[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 20-09-2005 at 20:59
Reason:

'' Het is de tweede maal dat deze partij bot vangt bij een personaliteit. Eerder had ze prins Laurent gevraagd om actief mee te werken in het politiek beleid van bub''

:rofl: :rofl: :rofl:[/size]

[size=1]After edit by daiwa on 20-09-2005 at 20:58
Reason:

'' Het is de tweede maal dat deze partij bot vangt bij een personaliteit. Eerder had ze prins Laurent gevraagt om actief mee te werken in het politiek beleid van bub''

:rofl: :rofl: :rofl:[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

'' Het is de tweede maal dat deze partij bot vangt bij een personaliteit. Eerder had ze prins Laurent gevraagt om actief mee te werken in het politiek beleid van bub''[/size]
[/edit]

Jan van den Berghe 20 september 2005 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa

:rofl: :rofl: :rofl:

Juist de personen die ze zo bewieroken, moeten niets van de bubbelsmurfen weten....

ancapa 20 september 2005 21:32

Citaat:

"the truth... nothing but the truth" :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be