Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ohmygod, ze hebben de Moovie echt gebouwd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=40768)

oliepiek 21 september 2005 17:50

Ohmygod, ze hebben de Moovie echt gebouwd

U kent de Moovie wel, dat briljante autoconcept van de jonge portugees André Costa, die er de 2004 Peugeot design award mee won. Het ultieme electrische stadswagentje.

Blijkt dat ze het autotje nu ook echt gebouwd hebben. Schitterend.

Het origineel, op papier:

Nu ook in't echt:

Meer fotos, hier: http://www.gizmag.co.uk/go/4506/gallery/

Apocalyps 21 september 2005 17:57

Futuristisch disign.

Mambo 21 september 2005 17:58

Schoon voiturke maar ik zie twee tekort komingen; 1 je mag als chauffeur geen jeuk aan je kruis hebben of gans de straat heeft het gezien en 2) er mogen "geen" verkeersdrempels liggen denk ik (of toch tenminste niet van die treinbilzen die ze drempel durven noemen)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mambo on 21-09-2005 at 18:59
Reason:
--------------------------------

Schoon voiturke maar ik zie twee tekort komingen; 1 je mag als chauffeur geen jeuk aan je kruis hebben of gans de straat heeft het gezien en 2) er mogen "geen" verkeersdrempels liggen denk ik (of toch tenminste niet van die treinbilzen die ze drempel durven noemen)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Schoon voiturke maar ik zie twee tekort komingen; 1 je mag als chauffeur geen jeuk aan je kruis hebben of gans de straat heeft het gezien en 2) er mogen verkeersdrempels liggen denk ik (of toch tenminste niet van die treinbilzen die ze drempel durven noemen)[/size]
[/edit]

Mitgard 21 september 2005 18:01

leuk gadget, maar zie er weinig nut in.
kan precies enkel op een bowlingbaan rijden.

oliepiek 21 september 2005 18:20

Inderdaad, we hebben misschien wel een SUV versie nodig.

Groentje-18 21 september 2005 19:12

Waauw ...

Bij dat design sta je wel even stil ...

Maar hoe bolt het in godsnaam?

oliepiek 21 september 2005 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Waauw ...

Op batterijtjes die je thuis oplaadt. Je hebt een autonomie van 100 kilometer of zo. Dus voor kort woon-werk verkeer of trips naar en in de stad.

t' gaat meer om 't concept hé: transparante, prettig gestoorde electromobieltjes.

Zo'n autotjes zouden de luchtkwaliteit in steden ook verbeteren en ons allemaal een beetje happier maken.[edit]
[size=1]After edit by oliepiek on 21-09-2005 at 20:17
Reason:

Citaat:

Waauw ...

Op batterijtjes die je thuis oplaadt. Je hebt een autonomie van 100 kilometer of zo. Dus voor kort woon-werk verkeer of trips naar en in de stad.

t' gaat meer om 't concept hé: transparante, prettig gestoorde electromobieltjes.

Zo'n autotjes zouden de luchtkwaliteit in steden ook verbeteren en ons allemaal een beetje happier maken.[/size]

Citaat:

Waauw ...

Op batterijtjes die je thuis oplaadt. Je hebt een autonomie van 50 kilometer of zo. Dus voor kort woon-werk verkeer of trips naar en in de stad.

Dat zou de luchtkwaliteit in steden ook verbeteren en ons allemaal een beetje happier maken.[/size]
[/edit]

Supe®Staaf 21 september 2005 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Schoon voiturke maar ik zie twee tekort komingen; 1 je mag als chauffeur geen jeuk aan je kruis hebben of gans de straat heeft het gezien en

:rofl:
Mooi gezegd.
Ik dacht direct aan de zomerse mode (korte rokjes):oops:

Citaat:

2) er mogen "geen" verkeersdrempels liggen denk ik (of toch tenminste niet van die treinbilzen die ze drempel durven noemen)
Dankjewel groene jongens.
Bomen beloven maar betonnen bulten neerpoten.

Ik hoop dat de snelle sleet waar die ondingen aan onderhevig zijn, en de hoge kosten voor reparatie ervoor zorgen dat ze na verloop van tijd afgevoerd worden.
Een ander argument, waardoor ik ook nog die bulten zie opgedoekt worden: de moeilijkheden die diensten zoals brandweer, 100 e.d. ondervinden.

Apocalyps 22 september 2005 00:22

Echt iets voor Margriet Hermans.

Djiezes 22 september 2005 08:17

Prachtige wagens! Maar zoals de straten er in Antwerpen bij liggen....

Xenon 22 september 2005 10:25

Ik weet waar die André Costa de mosterd heeft gehaald ;-) :

Tantist 22 september 2005 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
U kent de Moovie wel

nee, uiteraard niet

oliepiek 22 september 2005 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Ik weet waar die André Costa de mosterd heeft gehaald ;-) :

Yep! Goed gezien. :-)

Wat dacht je van deze:

Chipie 22 september 2005 12:16

Citaat:

Yep! Goed gezien. :-)

Wat dacht je van deze:

En helemaal niet duur...

oliepiek 22 september 2005 12:29

Da's ook een schoon modelleke. Ik heb ongeveer een héél uur zitten googelen naar nen degelijke stofzuiger. Ge moet nie vragen hoe werkloos ne mens kan zijn.

Schoo modelleke alleszins.

-=EXCALIBUR=- 22 september 2005 13:26

Citaat:

Op batterijtjes die je thuis oplaadt.

Zo'n autotjes zouden de luchtkwaliteit in steden ook verbeteren en ons allemaal een beetje happier maken.

Schonere lucht maar nog meer kernafval :|

En die schonere lucht kunde toch al vergeten want in Azië worden momenteel grote vervuilers geschapen en dan nog te zwijgen over de States die het kyoto-verdrag niet willen ondertekenen. Niet dat dat ondertekenen wat uitmaakt maar het zegt wel iets over de instelling (van de) States.

Groentje-18 22 september 2005 17:42

Citaat:

Zo'n autotjes zouden de luchtkwaliteit in steden ook verbeteren en ons allemaal een beetje happier maken.

Mmmm, is wel een interessante en positieve ontwikkeling.

Maar kunnen ze rijden op onze wegen?

Ik wil ook wel eens weten hoe goed die wagentjes scoren op de veiligheidstest bij het overkop gaan. :?[edit]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 22-09-2005 at 18:43
Reason:

Citaat:

Maar kunnen ze rijden op onze wegen?

Ik wil ook wel eens weten hoe goed die wagentjes scoren op de veiligheidstest bij het overkop gaan. :?[/size]

Citaat:

Maar kunnen ze rijden op onze wegen?[/size]
[/edit]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be