Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waar op het internet kan ik de grondbeginselen Vl BL vinden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4082)

dejohan 23 juni 2003 18:18

Ik zoek de grondbeginselen zoals opgesteld bij de oprichting van het Vlaams Blok. Ik vind het al redelijk verdacht dat ik het niet op hun site vind. Weet iemand ze ergens staan?

thePiano 23 juni 2003 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik zoek de grondbeginselen zoals opgesteld bij de oprichting van het Vlaams Blok. Ik vind het al redelijk verdacht dat ik het niet op hun site vind. Weet iemand ze ergens staan?

Nergens op het net wegens te controversieël.

Er bestaan twee versies van.

dejohan 23 juni 2003 18:29

Das helemaal geweldig! Heeft er iemand van de Vlaams Blokkers hier de ballen om mij de twee versies toe te sturen?

Of is het "wij zeggen wat u denkt, u moet maar raden wat wij denken"?

vlaanderen72 23 juni 2003 18:30

Citaat:

Das helemaal geweldig! Heeft er iemand van de Vlaams Blokkers hier de ballen om mij de twee versies toe te sturen?

Ik zou je een repliek kunnen geven maar ga de piano dat plezier niet doen! :twisted:

S. 23 juni 2003 18:32

Citaat:

Haha, hoe naïef (sorry, het is zo)! Hoe ouder de tekst, hoe meer het Blok zal doen alsof hij nooit bestaan heeft...

Patriot! 23 juni 2003 18:46

Het 70-puntenprogramma is ondertussen bekend (site www.belgischeunie.be :twisted: )

Het oprichtingsmanifest natuurlijk niet... toch vreemd dat niemand dit wil vrijgeven, zelfs de overlopers van het Blok niet... misschien uit angst :?:

Quicky 23 juni 2003 18:47

Citaat:

Piano is uwe man, vraag hem maar naar wat verhaalkes over zijne pa

jan hyoens 23 juni 2003 18:48

Zielig om te zien hoe men hier met alle middelen tracht het Blok te raken! Ten eerste ik ga hier ook geen teksten uit de middeleeuwen gaan aanhalen om de cd&v aan te vallen, of de marxistische teksten om de sossen zwart te maken! Als je dan toch het Blok wil aanvallen doe het dan op de huidige standpunten! Maar ja, sinds ik hier begonnen ben met alle programmapunten zwart op wit neer te pennen kan men nog moeilijk met de clichés en de oue leugens afkomen, dus gaat men er weer zelf verzinnen! Nogmaals zielig! :roll:

thePiano 23 juni 2003 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:

Wat probeer je daar mee te zeggen Quicky? Ga je weer de persoonlijke toer op?

vlaanderen72 23 juni 2003 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:

Wat probeer je daar mee te zeggen Quicky? Ga je weer de persoonlijke toer op?

Zouden we durven?! 8O

Raf 23 juni 2003 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Zielig om te zien hoe men hier met alle middelen tracht het Blok te raken! Ten eerste ik ga hier ook geen teksten uit de middeleeuwen gaan aanhalen om de cd&v aan te vallen, of de marxistische teksten om de sossen zwart te maken!

Jij bent zeker nieuw op dit forum? Ik stel voor dat je eerst alle topics eens rustig bekijkt, dan zal je zien dat middeleeuwse teksten en marxisme, stalinisme e.d.m. hier voortdurend worden opgerakeld. Misschien dat JIJ dat inderdaad niet doet, maar spreek zeker niet uit naam van je partij, want dan vertel je regelrechte onzin.

Citaat:

Als je dan toch het Blok wil aanvallen doe het dan op de huidige standpunten! Maar ja, sinds ik hier begonnen ben met alle programmapunten zwart op wit neer te pennen kan men nog moeilijk met de clichés en de oue leugens afkomen, dus gaat men er weer zelf verzinnen! Nogmaals zielig! :roll:

Er zijn hier enkele topics over het HUIDIGE programma van het Vlaams Blok. Aangezien jij hier nieuw bent, kan je dat natuurlijk niet weten. Zoek ze maar eens op en lees ze eens rustig na, dan zal je zien dat zelfs de meest fervente aanhangers van het Vlaams Blok dat programma niet KUNNEN verdedigen, omdat het vol tegenstrijdigheden, soms zelfs uitgesproken nonsens staat...

dejohan 23 juni 2003 18:55

Citaat:

Zielig om te zien hoe men hier met alle middelen tracht het Blok te raken! Ten eerste ik ga hier ook geen teksten uit de middeleeuwen gaan aanhalen om de cd&v aan te vallen, of de marxistische teksten om de sossen zwart te maken! Als je dan toch het Blok wil aanvallen doe het dan op de huidige standpunten! Maar ja, sinds ik hier begonnen ben met alle programmapunten zwart op wit neer te pennen kan men nog moeilijk met de clichés en de oue leugens afkomen, dus gaat men er weer zelf verzinnen! Nogmaals zielig! :roll:

Zou je zo vriendelijk willen zijn het persbericht of de memo die Dillen of VanHecke bij het ter ziele gaan van de grondbeginselen de wereld in heeft gestuurd op te sturen? Dank je.

H. Guderian 23 juni 2003 19:06

[size=6]Wat voor achterlijke linkse tiepen zitten dit forum hier eigenlijk vol te schijten???? Er is gewoon NIKS controversieels of verkeerds aan die Grondbeginselen, waarvan er uiteraard maar 1 (één!!!) versie bestaat![/size] :roll:

Natuurlijk vind Rood Johanneke die niet op de webstek omdat die brochure al dateert van begin de jaren '80 en er een lijst van politieke eisen bij staat die niet meer van toepassing is op de huidige maatschappij. [/b]

jan hyoens 23 juni 2003 19:07

[quote="Raf"]
Citaat:

Zielig om te zien hoe men hier met alle middelen tracht het Blok te raken! Ten eerste ik ga hier ook geen teksten uit de middeleeuwen gaan aanhalen om de cd&v aan te vallen, of de marxistische teksten om de sossen zwart te maken!

Jij bent zeker nieuw op dit forum? Ik stel voor dat je eerst alle topics eens rustig bekijkt, dan zal je zien dat middeleeuwse teksten en marxisme, stalinisme e.d.m. hier voortdurend worden opgerakeld. Misschien dat JIJ dat inderdaad niet doet, maar spreek zeker niet uit naam van je partij, want dan vertel je regelrechte onzin.

Raf je weet heel goed dat ik hier niet nieuw ben, dus niet zo belerend beginnen doen! Als er hier middeleeuwse, stalinistische teksten worden gebruikt is dit in hun historische context of partijen aan te vallen die zich effectief nu nog op deze teksten beroepen! En ik spreek hier uit eigen naam maar ik kan je verzekeren dat ik hier meer onzin hoor vanuit de hoek van de linkiewinkies!

Citaat:

Citaat:

Als je dan toch het Blok wil aanvallen doe het dan op de huidige standpunten! Maar ja, sinds ik hier begonnen ben met alle programmapunten zwart op wit neer te pennen kan men nog moeilijk met de clichés en de oue leugens afkomen, dus gaat men er weer zelf verzinnen! Nogmaals zielig! :roll:

Er zijn hier enkele topics over het HUIDIGE programma van het Vlaams Blok. Aangezien jij hier nieuw bent, kan je dat natuurlijk niet weten. Zoek ze maar eens op en lees ze eens rustig na, dan zal je zien dat zelfs de meest fervente aanhangers van het Vlaams Blok dat programma niet KUNNEN verdedigen, omdat het vol tegenstrijdigheden, soms zelfs uitgesproken nonsens staat...
Die topics ben ik begonnen, kieken! Dat zeg alleen maar dat je ze nog niet eens gelezen hebt maar er wel al een mening over hebt! En het is laag, zeer laag om gewone kiezers van het blok te verwijten dat ze ons programma niet van buiten kennen, alsof de kiezers van andere partijen dat wel kunnen! Dat is één van de redenen waarom ik hier reageer, omdat sommige goedgelovige mensen wel eens de leugens die hier massaal over het blok worden geschreven wel eens zouden beginnen te geloven! Tot grote frustaties van jou en je soortgenoten!

jan hyoens 23 juni 2003 19:10

Citaat:

Citaat:

Zou je zo vriendelijk willen zijn het persbericht of de memo die Dillen of VanHecke bij het ter ziele gaan van de grondbeginselen de wereld in heeft gestuurd op te sturen? Dank je.

bestaat niet! En nu voor de laatste keer! ik wil hier gerust met jouw discusciëren over de huidige punten van ons programma, niet over de hersensspinselen van één of andere linkse idioot over een feit uit de jaren stilletjes! Mag ik je trouwens een vraagje stellen? ben je hier moderator?

Dies 23 juni 2003 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Er is gewoon NIKS controversieels of verkeerds aan die Grondbeginselen, waarvan er uiteraard maar 1 (één!!!) versie bestaat![/size][/b] :roll:

Dan neem ik aan dat het hoegenaamd geen probleem is om deze te posten zodat de geïnteresseerden deze eens kunnen doornemen!?

dejohan 23 juni 2003 19:19

Citaat:

Citaat:

Citaat:

bestaat niet! En nu voor de laatste keer! ik wil hier gerust met jouw discusciëren over de huidige punten van ons programma, niet over de hersensspinselen van één of andere linkse idioot over een feit uit de jaren stilletjes! Mag ik je trouwens een vraagje stellen? ben je hier moderator?

Nee ik ben geen moderator. Ik ben ook niet op zoek naar de partijpunten maar naar de ideologische basis, de beginselverklaring. Normaal zijn de grondbeginselen het belangrijkste document voor een partij, daar staat de basis in. Je lijkt te stellen dat de grondbeginselen er niet meer toe doen of dat ze zijn veranderd. Is daar enige ruchtbaarheid aan gegeven? Ik zou het nogal raar vinden indien het Vlaams Blok geen ideologische achtergond (meer) heeft.

Raf 23 juni 2003 19:20

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Raf je weet heel goed dat ik hier niet nieuw ben, dus niet zo belerend beginnen doen! Als er hier middeleeuwse, stalinistische teksten worden gebruikt is dit in hun historische context of partijen aan te vallen die zich effectief nu nog op deze teksten beroepen! En ik spreek hier uit eigen naam maar ik kan je verzekeren dat ik hier meer onzin hoor vanuit de hoek van de linkiewinkies!

Wel, beste Jan, die teksten van het Vlaams Blok (onder meer het 70-puntenplan) worden evenzeer in hun "historische" context gebruikt: ze zijn nu ook weer niet ZO oud dat ze niet meer op de huidige samenleving van toepassing zouden zijn.

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Die topics ben ik begonnen, kieken! Dat zeg alleen maar dat je ze nog niet eens gelezen hebt maar er wel al een mening over hebt! En het is laag, zeer laag om gewone kiezers van het blok te verwijten dat ze ons programma niet van buiten kennen, alsof de kiezers van andere partijen dat wel kunnen! Dat is één van de redenen waarom ik hier reageer, omdat sommige goedgelovige mensen wel eens de leugens die hier massaal over het blok worden geschreven wel eens zouden beginnen te geloven! Tot grote frustaties van jou en je soortgenoten!

Ik heb het natuurlijk niet over de tendentieuze topics die jij begonnen bent, kalf. Ik heb het over topics zoals dit: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=2971, waar concrete vragen worden gesteld over de "concrete oplossingen" die het Vlaams Blok haar kiezers aanbiedt. Ga daar eens een kijkje nemen!

dejohan 23 juni 2003 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
[size=6]Wat voor achterlijke linkse tiepen zitten dit forum hier eigenlijk vol te schijten???? Er is gewoon NIKS controversieels of verkeerds aan die Grondbeginselen, waarvan er uiteraard maar 1 (één!!!) versie bestaat![/size] :roll:

Natuurlijk vind Rood Johanneke die niet op de webstek omdat die brochure al dateert van begin de jaren '80 en er een lijst van politieke eisen bij staat die niet meer van toepassing is op de huidige maatschappij. [/b]

Rustig rustig, ge moet u niet zo kwaad maken. Ik wil ze gewoon lezen, wat is daar nu zo erg aan? Staan daar zo'n grote geheimen in?
Ik wil iets meer lezen over de ideologische basis van het Vlaams Blok, en ik dacht dat de 'grondbeginselen' daar het ideale document voor was. Kan je ze posten aub?

GC 23 juni 2003 19:30

Een Middeleeuwse tekst? Tiens, waarom wordt die dan nog steeds aangeprezen op tal van Vlaams Blok websites? Op de site van 'Jongerenactief' kun je die brochure nog steeds bestellen ;-)

Ik heb hier alvast een versie liggen, maar zie het niet zitten om die over te typen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be