![]() |
BRUSSEL -- CD&V en het ACW zitten niet op dezelfde golflengte als het gaat over kartelvorming met N-VA. De partij van Geert Bourgeois zette in het weekeinde de deur op een kier voor samenwerking met CD&V of VLD. De Vlaamse liberalen, die hun handen vol hebben met het formatieberaad, gingen nog niet op de stellingname van de Vlaamse nationalisten in.
CD&V deed dat wel. Zijn voorman Yves Leterme zal de programma's van de twee partijen vergelijken. Binnen twee tot drie weken zullen de Vlaamse christen-democraten dan in hun politiek bestuur over de kwestie van samenwerking met N-VA discussiëren. Leterme zegt niet verrast te zijn door de opening die de partij van Bourgeois maakte. We toonden ons al bereid het gesprek te voeren, aldus de toekomstige CD&V-leider. Jan Renders, de voorzitter van het ACW -- dat met CD&V is gelieerd -- ziet zo'n samenwerking met N-VA veel minder zitten. ,,Dat zal overkomen als een politieke hergroepering aan de rechterzijde'', zegt hij. ,,Hoe ziet N-VA in een kartel haar relatie tot het middenveld, waarover het zich kritisch opstelt? En wij zijn geen voorstander van de splitsing van de sociale zekerheid -- wat de N-VA wel beoogt.'' CD&V en ACW niet op zelfde golflengte over N-VA, 25/06/2003, De Standaard |
Het wordt nu wel stilaan duidelijk dat het Geert Bourgois te doen is om zijn postje. Het programma van N-VA komt in grote trekken overeen met dat van het Vlaams Blok en toch blijft hij weigeren om samen te werken hij blijft liever toenadering zoeken met ant-Vlaamse kringen, waaronder het ACW.
|
De CD&V is de partij die in Brussel de voordracht van de Nederlandsonkundige Vlamingenhater Ducarme mee goedkeurde. En daar wil Bourgeois dus mee samenwerken.
De maskers vallen serieus! |
Is er al iets bevestigd geweest ? Bij mijn weten niet.
En ik denk toch dat ik het iets eerder zal weten dan jullie :wink: |
Blijkbaar zijn de Blokkers serieus kwaad dat de N-VA geen samenwerking aangaat met het VB, maar ik vind dat de CD&V misschien wel een goede partner zou kunnen zijn in een kartel.
Maar nog maar eens, als het mij lag, gingen we alleen door. Maar hier beslissen natuurlijk alle leden over. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij heeft toch al een "postje"? |
Citaat:
|
Citaat:
Er is nog niets beslist. |
En dan? Dat hij er alleen nog maar aan durft denken is schandalig. Zeveraar.
Ontroerend om zien hoe de Niveanen hier de poujadistische tsjevenpolitiek van hun Grote Roerganger blijven verdedigen. |
Vlaams Blokkers zijn niet boos voor de maneuvers van Geert Bourgois, maar het is wel droevig om vast te stellen dat men geen breder Vlaams front wil vormen alleen om de vermelding "het Vlaams Blok is geen democratische partij" maar wat zij daarmee bedoelen laten ze in het midden. OK, ze doen maar.
|
Tja, in een onafhankelijk West-Vlaanderen zouden ze nog de meerderheid hebben! :lol:
|
Aangezien er veel n-va'ers zijn met gezond verstand, zouden die de cd&v'ers kunnen overtuigen van af te stappen van het cordon, en zo een effeciente oppoisitie kunnen voeren. Dus zo erg is het allemaal toch niet.
Oh ja, en als de n-va met het blok een kartel zou vormen, is dat dan niet voor de postjes? |
Citaat:
|
Citaat:
En tegelijkertijd maar met het vingertje wijzen naar de SPA. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be