Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   de doppende schepen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41109)

Piet Hein 26 september 2005 13:57

de doppende schepen

Ik moest vandaag na 2 jaar eerst gewerkt te hebben gaan doppen. En tot mijn grote verbazing zag ik daarAnne-Mie Hendrickx (SP.A)
een schepen van onze stad. Volgens mij vedienen die toch genoeg om met rond te komen. Is zelfs een paar jaar geleden nog aangepast.

zij is schepen van sociale zaken, huisvesting, gelijke kansen, OCMW en gezondheidsbeleid.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by axel nort on 26-09-2005 at 15:19
Reason:
--------------------------------

Ik moest vandaag na 2 jaar eerst gewerkt te hebben gaan doppen. En tot mijn grote verbazing zag ik daarAnne-Mie Hendrickx (SP.A)
een schepen van onze stad. Volgens mij vedienen die toch genoeg om met rond te komen. Is zelfs een paar jaar geleden nog aangepast.

zij is schepen van sociale zaken, huisvesting, gelijke kansen, OCMW en gezondheidsbeleid.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

een schepen van onze stad. Volgens mij vedienen die toch genoeg om met rond te komen. Is zelfs een paar jaar geleden nog aangepast.[/size]
[/edit]

LeMmOnN 26 september 2005 14:08

Het is toch weer eentje van de SP.a,
TYPISCH

Lof der Zotheid 26 september 2005 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort

Dan moet ge haar vragen of ze geen bijstand van het OCMW nodig heeft...

Sofietje 26 september 2005 14:17

Ze kennen de regeltjes en de achterpoortjes maar al te goed, één grote familie die Spasten net als de maffia.

Lof der Zotheid 26 september 2005 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
Ze kennen de regeltjes en de achterpoortjes maar al te goed, één grote familie die Spasten net als de maffia.

Dan kennen ze nog tenminste het concept van eensgezindheid, ofwel twee handen op één buik...

ancapa 26 september 2005 22:02

Citaat:

zij is schepen van sociale zaken, huisvesting, gelijke kansen, OCMW en gezondheidsbeleid.

ze kwam er misschien een betje helpen of een oogje in het zeil houden...

Manuel* 27 september 2005 12:35

Citaat:

zij is schepen van sociale zaken, huisvesting, gelijke kansen, OCMW en gezondheidsbeleid.

Het is niet omdat ze stempelt, dat ze ook een uitkering krijgt. Waarschijnlijk moet ze die stempel enkel halen om in orde te blijven voor de sociale zekerheid. In plaats van over andere mensen te roddelen, zou je beter zèlf eens werk gaan zoeken...

Teerke 27 september 2005 12:48

De schepen van sociale zaken die in het doplokaal aanwezig is.
"Den dop" hoort bij sociale zaken, dus zal de schepen daar wellicht zijn geweest in functie van haar schepenambt.
Voorda

bob. 27 september 2005 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Het is niet omdat ze stempelt, dat ze ook een uitkering krijgt. Waarschijnlijk moet ze die stempel enkel halen om in orde te blijven voor de sociale zekerheid. In plaats van over andere mensen te roddelen, zou je beter zèlf eens werk gaan zoeken...

Ging Verhofstadt en co daar dan niet voor zorgen ?
Waar blijven die beloofde 200.000 jobs ?
Met alle falingen en afvloeingen van de laatste maanden/jaren zullen dat er nu al zo'n 300.000 geworden zijn.

Ach ja, wat zijn we weer verzuurd nietwaar, we moeten ons verheugen om het feit dat er dagdagelijks nog wel enkele tientallen extra te voeden mondjes bij komen via asielaanvraag-gezinshereninging-uithuwelijking en andere vormen van allochtone immigratie.
Drie maal hoera voor de islamisering van het vrije westen.

Groetjes

Manuel* 27 september 2005 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bob.
Met alle falingen en afvloeingen van de laatste maanden/jaren zullen dat er nu al zo'n 300.000 geworden zijn.

Ach ja, wat zijn we weer verzuurd nietwaar, we moeten ons verheugen om het feit dat er dagdagelijks nog wel enkele tientallen extra te voeden mondjes bij komen via asielaanvraag-gezinshereninging-uithuwelijking en andere vormen van allochtone immigratie.

Groetjes

Wat heeft dat met die doppende schepen te maken?

solidarnosc 27 september 2005 12:57

In de meeste kleinere gemeenten hebben de schepen nog een job. Als ze die job verliezen dan kunnen ze misschien een werkloosheidsvergoeding krijgen. Ik weet het niet maar het zou kunnen.

eigeeltje 27 september 2005 12:58

Citaat:

Groetjes

1) Als je geen werk hebt is het de schuld van Verhofstad? Tja je kunt natuurlijk verhofstad de schuld geven, je voelt je waarschijnlijk beter hierdoor.
2) Tientallen mondjes die er bijkomen per dag in België?? U kunt dit waarschijnlijk bewijzen??

De Garde 27 september 2005 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
In de meeste kleinere gemeenten hebben de schepen nog een job. Als ze die job verliezen dan kunnen ze misschien een werkloosheidsvergoeding krijgen. Ik weet het niet maar het zou kunnen.

Nee, want een schepen krijgt een wedde, geen zitpenningen. Vermoedelijk moet zij inderdaad in orde blijven, want een schepen is nu eenmaal geen beroep maar het verschaft een inkomen uit mandaat (deel II van de fiscale aangifte) en tenzij ze voltijds zelfstandige is, moet ze zowiezo in orde zijn met het werknemersstatuut.

Feit is wel dat een werkloos gemeenteraadslid of een raadslid in ziekte-uitkering of invaliditeit zeer goed moet opletten met zitpenningen. Idem voor personen in brugpensioen.

bob. 27 september 2005 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
1) Als je geen werk hebt is het de schuld van Verhofstad? Tja je kunt natuurlijk verhofstad de schuld geven, je voelt je waarschijnlijk beter hierdoor.
2) Tientallen mondjes die er bijkomen per dag in België?? U kunt dit waarschijnlijk bewijzen??

------------------------------------

Info:
Er vestigen zich 339 immigranten per dag in Nederland, terwijl er dagelijks ook weer 263 emigranten vertrekken (bron:
[font=Arial][size=3]cbs.nl[/size][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]).
Analoog zullen er in België naar schatting ongeveer 300 immigranten per dag het land binnenkomen terwijl er dagelijks zo'n 240 inwoners emigreren.
[/size][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]http://www.prodemo.be/referendumverb...unningen.htm#4

[/size][/font]300 min 240 = 60
60 maal 365 dagen = 21900 per jaar

----------------------------------

http://www.cdenv.be/@work/intercultu...20vrienden.pdf

lees begin pagina 2.

-------------------------------------

Teerke 27 september 2005 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc

Dat klopt, maar er zijn er ook bij die part-time gaan werken om ook tijd te hebben voor hun schepenambt.

Jampie 27 september 2005 14:05

Citaat:

Groetjes

Reeds bij het negende bericht is het alweer de schuld van de islam. Je kan hier geen topic openen of binnen de 10 berichten wordt de islam erbij gesleurd.

Jampie 27 september 2005 14:10

Citaat:

------------------------------------

Info:
Er vestigen zich 339 immigranten per dag in Nederland, terwijl er dagelijks ook weer 263 emigranten vertrekken (bron:
[font=Arial][size=3]cbs.nl[/size][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]).
Analoog zullen er in België naar schatting ongeveer 300 immigranten per dag het land binnenkomen terwijl er dagelijks zo'n 240 inwoners emigreren.
[/size][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]http://www.prodemo.be/referendumverb...unningen.htm#4

[/size][/font]300 min 240 = 60
60 maal 365 dagen = 21900 per jaar

----------------------------------

http://www.cdenv.be/@work/intercultu...20vrienden.pdf

lees begin pagina 2.

-------------------------------------

En hoeveel mondjes daarvan moeten er ook gevoed worden. Of tel je de Hollanders die hier komen wonen en de Euro-ambtenaars ook als een te voeden mondje ?

voicelesscharlie 27 september 2005 14:14

Citaat:

Een aantal politieke mandaten zoals dat van schepen en senator zijn geen jobs.
Ook senatoren mogen doppen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by voicelesscharlie on 27-09-2005 at 15:16
Reason:

Citaat:

Een aantal politieke mandaten zoals dat van schepen en senator zijn geen jobs.
Ook senatoren mogen doppen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Een aaantal politieke mandaten zoals dat van schepen en senator zijn geen jobs.
Ook senatoren mogen doppen.[/size]
[/edit]

ilfalco 27 september 2005 14:38

Och ja in mijn gemeente komen allerlei allochtonen in de plaats van ... andere allochtonen stempelen. In brussel is dat trouwens dagelijkse kost want daar reageert men zelfs niet meer op persoonsverwisseling en fraude. Men familielid( ambntenaar) doet de laatste tijd zelfs niet meer de moeite om het aan de rva te melden( enkel als het herhaaldelijk is) aangezien je enkel jezelf er mee in de problemen werkt. Belgie een land in verval met als hoofdstad een multiculturele puinhoop waar qua rijbewijzen , paspoorten , stempelcontrole alles kan.

Teerke 27 september 2005 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Reeds bij het negende bericht is het alweer de schuld van de islam. Je kan hier geen topic openen of binnen de 10 berichten wordt de islam erbij gesleurd.

Dit forum wordt nu eenmaal gebruikt door extreem-rechts, en die jongens en meisjes kunnen niet anders dan steeds maar dezelfde onzin uitbraken. Je moet eens nagaan hoeveel van die anti-islam-posts altijd dezelfde teneur hebben. Gewoon zielig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be