Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Waalse vlaggen verboden bij GBA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41149)

Everytime 27 september 2005 09:26

Waalse vlaggen verboden bij GBA

Ik ben misschien geen voetbalfan maar over wat ik las, wil ik toch reageren. Vorige zondag gebeurde er een wedstrijd tussen Standard en de GBA. Dit wedstrijd vond plaats in Antwerpen. Waalse vlaggen werden er verboden; ik laat u raden wat de Waalse supporters ervan dachten.

Het is gewoon belachelijk! Wat is de volgende stap? Alle Waalse aanwezigheid op Vlaams grondgebied verbieden? Vlaanderen laat zich nog belachelijk maken. In het Frans zegt men "Le ridicule ne tue pas". Was dat wel het geval, was Vlaanderen al jaren dood.

Hans1 27 september 2005 09:29

Werden de Vlaamse vlaggen ook verboden? Zou me logisch lijken.

Mecheleir 27 september 2005 09:34

Dan gaan ze het voorbeeld van Bergen achterna. Toen wij daar een paar weken terug moesten gaan spelen mochten onze Vlaamse Leeuwen ook eerst niet binnen. Zijn er toch in gelukt en hebben hem welgeteld 5 minuten omhoog kunnen hangen tot er een of andere Waalse klojo kwam dreigen dat hij de politie ging halen. Om geen rellen te veroorzaken hebben we dat dan maar gedaan. Maar de reacties uit ons vak spraken boekdelen8).

Ik vind trouwens dat beide vlaggen toegelaten moeten zijn en keur dus zowel het optreden van Bergen als dat van GBA af.

Everytime 27 september 2005 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Het is niet vermeld maar volgens mij waren de Vlaamse vlaggen wel aangenomen. Andere mogelijke volgende belachelijke stap : de Waalse supporters verbieden Frans te spreken omdat ze in Vlaanderen zijn.............[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Everytime on 27-09-2005 at 10:40
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Het is niet vermeld maar volgens mij waren de Vlaamse vlaggen wel aangenomen. Andere mogelijke volgende belachelijke stap : de Waalse supporters verbieden Frans te spreken omdat ze in Vlaanderen zijn.............[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Het is niet vermeld maar volgens mij waren de Vlaamse vlaggen wel aangenomen.[/size]
[/edit]

schaveiger 27 september 2005 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mecheleir
Ik vind trouwens dat beide vlaggen toegelaten moeten zijn en keur dus zowel het optreden van Bergen als dat van GBA af.

Ik vind dat ze die vlaggen in julie reet moeten rammen, eender waar.

Geertje 27 september 2005 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ik ben misschien geen voetbalfan maar over wat ik las, wil ik toch reageren. Vorige zondag gebeurde er een wedstrijd tussen Standard en de GBA. Dit wedstrijd vond plaats in Antwerpen. Waalse vlaggen werden er verboden; ik laat u raden wat de Waalse supporters ervan dachten.

Het is gewoon belachelijk! Wat is de volgende stap? Alle Waalse aanwezigheid op Vlaams grondgebied verbieden? Vlaanderen laat zich nog belachelijk maken. In het Frans zegt men "Le ridicule ne tue pas". Was dat wel het geval, was Vlaanderen al jaren dood.

Dit zal een reactie zijn op de nazi-maatregelen die de PS-politici in Bergen verleden jaar genomen hebben. Vlaamse voetbalsupporters mogen geen enkel Vlaamse symbool meer meenemen naar de wedstrijden daar.

Dat Stalin daar vroeger niet opgekomen is. :-)

Everytime 27 september 2005 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Ik vind dat ze die vlaggen in julie reet moeten rammen, eender waar.

Magnéto Serge!!!:-P Nee, serieus, als zowel de Vlaamse als de Waalse vlaggen toegelaten zijn, is er geen probleem volgens mij.

Everytime 27 september 2005 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dit zal een reactie zijn op de nazi-maatregelen die de PS-politici in Bergen verleden jaar genomen hebben. Vlaamse voetbalsupporters mogen geen enkel Vlaamse symbool meer meenemen naar de wedstrijden daar.

Kinderachtige reactie dus. De enige heeft dat gedaan, dus we zullen hetzelfde doen. Triestige mentaliteit............

Riksken 27 september 2005 10:01

Citaat:

Is in het verleden wel al meerdere malen het geval geweest met de Vlaamse Leeuw. Toen niet gehoord.

jan hyoens 27 september 2005 10:03

Wie zet er dan ook een kieken op een doek!?

Everytime 27 september 2005 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wie zet er dan ook een kieken op een doek!?

Wie zet er dan ook een leeuw op een doek!?

Geertje 27 september 2005 10:07

Citaat:

Kinderachtige reactie dus. De enige heeft dat gedaan, dus we zullen hetzelfde doen. Triestige mentaliteit............

Ik vind het ook kinderachtig, maar het moest vermeld worden dat de PS-ers van Mons er mee begonnen zijn.

luke dierick 27 september 2005 10:28

verdraagzaamheid

Citaat:

Magnéto Serge!!!:-P Nee, serieus, als zowel de Vlaamse als de Waalse vlaggen toegelaten zijn, is er geen probleem volgens mij.

Hoewel ook een flamingant geworden( nog steeds erkend gewapend weerstander) moet ik U volledig uw standpunt bijtreden. Zowel Waalse hanen als Vlaamse leeuwen, geen probleem.
Luke

Pelgrim 27 september 2005 10:30

Wij zouden er eigenlijk goed aan doen het Waalse nationalisme mee te steunen en zélf steevast de Waalse vlag uithangen, naast de Leeuw.

Everytime 27 september 2005 10:50

En wat te doen met mensen die Franse vlaggen of "rattachistische" vlaggen (de Franse vlag met de waalse haan in het midden) meenemen?

Pelgrim 27 september 2005 11:08

Als zij tegen België zijn is het goed :)

Hoewel ik me afvraag of veel Walen er blij om zouden zijn als zij de Basken en de Bretoenen moeten gaan vergezellen als kolonietje van de Franse eenheidsstaat.

jan hyoens 27 september 2005 11:29

Citaat:

Wie zet er dan ook een leeuw op een doek!?

Volgens de multilullers arabieren!:lol:

Jake123 27 september 2005 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Volgens de multilullers arabieren!:lol:

Hehe, daar hebben de multilullers ook in het zand gebeten, want tenzij Filips Van Den Elzas in de tijd kon reizen is het vrij onmogelijk dat hij het verovert heeft op een Sultan. (En wat van al die andere Leeuwen in de heraldiek van de middeleewen? Ook allemaal van diezelfde Sultan zeker? :D)

Hans1 27 september 2005 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje

In Gent zijn het dan ook nazi's. Uw woorden.;-)

Hans1 27 september 2005 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luke dierick
Hoewel ook een flamingant geworden( nog steeds erkend gewapend weerstander) moet ik U volledig uw standpunt bijtreden. Zowel Waalse hanen als Vlaamse leeuwen, geen probleem.
Luke

Hoe wordt een mens eigenlijk flamingant?;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be