![]() |
NSV! veroordeelt extreem-linkse actie op UA
Op de Universiteit Antwerpen werd vandaag het officiële startschot van het nieuwe academiejaar gegeven. Naar jaarlijkse gewoonte ging dit gepaard met de ‘Students on Stage’, een groots studentenfeest.
Ook de Antwerpse afdeling van de Nationalistische Studentenvereniging (NSV!) was zoals ieder jaar present. Helaas werd dit studentikoos-feest verstoord door de extremistische Actief Linkse Studenten (ALS). ALS vond het ondanks een verbod van de inrichtende organisatie nodig binnen de universiteitspoorten een haatcampagne te voeren tegen de NSV!. De NSV! betreurt het dat de ALS zich niet aan de regels hield en dat de politie moest opgetrommeld worden om deze extreem-linkse studenten in toom te houden. Wij hopen dat deze extreme studenten zich de komende jaren, net zoals de NSV!, aan de reglementen van de universiteit zullen houden. De NSV! kiest niet zoals ALS voor een confrontantiepolitiek ten aanzien van de universiteit, maar bewandelt de weg van de open dialoog met het overkoepelend studentenorgaan Unifac en het rectoraat De Antwerpse NSV! als grootste politieke studentenvereniging van de Scheldestad gaat ondanks de ALS-haatcampagne verder, dinsdagavond 27 september geeft de NSV! haar openingsvat in café, ‘De Leeuw van Vlaanderen’. Gert Gillis Senior Seniorum NSV! GSM: 0477/939723 Koen Van Boghout Praeses NSV!-Antwerpen |
ocharme toch.
met uw belachelijke potskes. |
De verdraagzaamheid van de linkiewinkies kent weer geen grenzen.
Was in mijne tijd ook al zo.;-) |
Citaat:
Of hebben ze op een vreedzame manier actie gevoerd? En wat heeft de politie moeten doen? Op welke manier ziijn zij opgetreden? Antwoorden graag..... |
Als oude Gentenaar kan ik mij alleen maar herinneren dat:
1. NSV altijd buiten de deuren moest blijven. 2. de politie NOOIT kwam bij rellen, alleen achteraf. 3. Er altijd wel wat krakerskrapuul was dat het vuile werk deed voor ofwel MLB of Blokbuster. Dus: ALS moet zijn klep houden. In de praktijk hebben ze in Gent jarenlang hetzelfde gedaan, en nog erger, zelf geweld gebruikt. Of hoe verklaar je dat debat op debat met sprekers van het Vlaams Belang niet kunnen doorgaan door allerlei piketten voor de deur? |
|
Citaat:
|
Over wat heb je het? Pleiten voor vrije meningsuiting en dan een tegenstander het zwijgen proberen op leggen is niet zo consequent hoor.
|
Citaat:
Dat de grote voorvechters van de vrije meningsuiting zelf iedereen die het niet met hen eens is de mond willen snoeren is maar al te goed bekend. |
Citaat:
Wat mij irriteert, is dat als er een debat aan de universiteit doorgaat, ingericht door CDS of LVSV of KVHV, met een Belanger ALS als eerste staat te roepen om er actie tegen te voeren zodat de rector of de bevoegde decaan de zaak verbiedt. Ik herinner mij vorig academiejaar zo twee gevallen. D�*�*r gaat het hier over. Hoe geloofwaardig ben je dan als je vrijheid van meningsuiting wil? En dan heb ik het nog niet over de verhouding tot NSV. |
Citaat:
Dat heeft niks met muilkorven te maken. |
(extreem)-links toont elke dag opnieuw hun ware aard dat van onverdraagzame totalitaire zielepoten die electoraal enkel met een vergrootglas te bespeuren zijn en verder denken dat ze met geweld de straat moeten veroveren. Onlangs op onze rode kremlin zender nog an nelissen die lof had voor het n-koreaanse regime... wat houdt haar tegen om ginder mee van gras en water te gaan leven vraag ik me dan f. En dan maar afgeven op de VS terwijl in géén enkel communistsiche maatschappij er vrijheid van (kunst)expressie bestaat. Onbegrijpelijk eigenlijk hoe schizofreen die linksen zijn. pathologische zelfhaat en jaloezie tav Amerika... anders kan ik het niet verklaren. Als die gesubsidieerde kunstenaars en would be bv's die extreem-linkse moordregimes steunen en met lof toezwaaien op de vrt. Ik denk zelfs dat ze te dom zijn om te beseffen dat ze zowat alles te verliezen hebben bij hun gedroomde staat naar cuba model ... en dat ze veel te danken hebebn aan de VS. Dus één boodschap aan de linkiwinkies ga in Cuba of N-korea gras eten en ga daar wat keet schoppen ipv in een democratie met geweld jullie utopie na te streven.
leve de VS , leve de vrijheid van menigsuiting en leve de democratie ... maar links en democratie valt blijkbaar niet goed te rijmen. En zelfs al zou ik soms al enige sympathie hebben voor sommige standpunten de hierboven aangehaalde feiten zijn voor mij al genoeg om elk greintje sympathie voor links in de kiem te smoren. De Spa gaat achteruit na de doortocht van SS, groen onder de kiesdrempel in half-vlaanderen... en de rest is K(lein)G(evaarlijk)A(fval). Dus blijf gerust de universiteiten terroriseren , klein zullie jullie altijd blijven... gevaarlijk ook.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Alsof er iemand de LSP/ALS serieus neemt aan de UA. De meeste studenten zitten niet te wachten op NSV noch ALS. Al moet van de NSV gezegd worden dat ze de goede smaak heeft niet aan ongevraagde propaganda te doen binnen de universiteit, terwijl ALS rücksichtlos en ongevraagd de prikborden volhangt met spuuglelijke muurkrantjes of in rode vuilniszakken met krantjes staat te leuren. Maar als het NSV een debat aanvraagt én toegestaan krijgt van de UA, dan is het kot te klein, dan is het fascistisch beest binnen de muren en moet iedereen er tegen komen betogen...
En dan die ergerlijke gewoonte om in het verslagjes achteraf zichzelf te omschrijven als "anti-racistische jongeren" of "anti-fascistische studenten". Ik noem mezelf ook graag een tegenstander van racisme en fascisme, maar daarom wil ik nog altijd niet tot hetzelfde kamp gerekend worden als een marxistische groupuscule. Door jezelf "anti-racistisch" te noemen ga je er in feite vanuit dat al wie geen gelijklopende mening heeft, wel een racist is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Pamfletten gericht tegen de NSV hoort inderdaad niet. Erg om zien dat de universiteit zulke zaken tolereert.
Iedere student moet vrij de keuze te hebben zich aan te sluiten in de studentenorganisatie die hij of zij wilt. Goede zaak van de NSV! om pamfletten uit te delen aan voorbijgangers aan universiteiten, in tegenstelling tot de ALS gebeurt dit democratisch en word er niemand in dat pamflet uitgemaakt. Kijk naar Leuven of Gent: niet toevallig studentensteden waar het Vlaams Belang (spijtig genoeg) iets minder goed scoort vergeleken met bijvoorbeeld Mechelen of Antwerpen. Leuven is met Tobback één rood bastjon, studenten die zich niet interesseren in politiek, studenten die naar het multiculturele R&B of hip hop luisteren, gelijk een bende alcoliekers aan den toog hangen en om ter meeste bier drinken dan ben je de grote man, kortom tooghangers en de typische cafémentaliteit. Zuipen zuipen en nog eens zuipen. Ook al drink je geen bier krijg je toch bier geserveerd voor uw neus. Van het woord 'ideaal' heeft men natuurlijk niet gehoord. Het is belangrijk dat alle studenten opgroeien vanuit een sterk Vlaams ideologische achtergrond, zeg maar cultureel. |
Citaat:
N-VA'ers, VB'ers, flaminganten, Vlaams-Nationalisten vind je er vooral, maar nazi's ? Das cafépraat :-P[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop dat ze er nog steeds niet binnen zijn. HEt 'laatste rode bolwerk', noemden ze ons. Ik denk dat het nu een nieuwe generatie is. In die tijd was het nog met Verreyken geloof ik. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be