![]() |
Uitgelekte dienstnota : liever géén pv's voor dragen van boerka
Voor u gelezen
Quote Recent las ik in enkele kranten dat Antwerpen nu voor de eerste keer een administratieve sanctie zou uitschrijven tegen een vrouw die gekleed in een boerka over de straat ging. Mensen vroegen mij kort daarna hoe het komt dat er zo weinig boetes voor het dragen van een boerka worden uitgeschreven, terwijl die boerka schijnbaar steeds meer en meer in het straatbeeld te zien is. Een recente dienstnota van de lokale politie Antwerpen (20/09/05) verklaart waarom er zo weinig boetes worden uitgeschreven. Schijnbaar heeft de politiek-correcte cel Diversiteit zijn stempel gedrukt op de werkwijze bij het aantreffen van een persoon in boerka en wil zij liefst zo weinig mogelijk PV's zien. Indien een persoon in boerka wordt aangetroffen moet de politie "rekening houden met het feit dat de persoon onwetend is dat zij een overtreding begaat' . De persoon moet zich identificeren (het zou er nog aan moeten mankeren). Vervolgens dient de persoon haar gelaat te tonen. Dit moet dan weer door een 'vrouwelijke collega' gebeuren. (Op zich weeral onwettig want het tonen van een gelaat is geen fouillering. Bijgevolg dient er helemaal geen vrouwelijke collega opgetrommeld te worden). Indien er geen vrouwelijke inspecteur te vinden is moet de radiokamer (TCK) er elders één gaan zoeken en die ter plaatse sturen (intussen staan die inspecteurs daar met hun boerka te wachten met mogelijk een samenscholing tot gevolg). Vervolgens moeten de agenten de persoon inlichten dat zij een overtreding begaat en dat zij 'de volgende keer geverbaliseerd zal worden'. De identificatie moet gebeuren met respect voor de rechten van het individu. (Tiens, geldt dat niet voor iedereen ?). Bij aantreffen kan er contact genomen worden met commissaris Francois Vermeulen van de Cel Diversiteit die 'raad en ondersteuning' zal geven. (Lees : stel liever geen PV op). Wanneer er taalproblemen zijn zal de Cel Integratie van de Stad Antwerpen (desnoods opnieuw via de radiokamer) voor een gratis tolk zorgen. Alle informatie dient dan aan de Cel Diversiteit gestuurd te worden zodat deze de dame én haar echtgenoot zal uitnodigen voor een gesprek. De cel Diversiteit zal dan alles bijhouden en registreren. Samengevat : wat een hoop onzin ! Als u en ik morgen geverbaliseerd wordt krijgen wij onmiddellijk een PV aan ons been, worden wij en onze partner niet uitgenodigd voor een gesprek, enz.. Het is overduidelijk dat deze onwettige en ingewikkelde procedure enkel tot doel heeft om zo weinig mogelijk processen-verbaal op te stellen. Enkele bedenkingen : 1. Het is niet aan de politie om te beslissen of zij al niet een proces-verbaal zullen opstellen. Het wetboek van Strafvordering zegt dat elke inbreuk gerapporteerd moet worden door middel van een proces-verbaal en dat het de parketten zijn die zullen beslissen over de al dan niet vervolging. 2. Het tonen van een gelaat is geen fouillering. Het verplicht optrommelen van een vrouwelijke collega is dus volstrekt overbodig 3. De cel Diversiteit zal alles registreren en bijhouden. Is dit bestand wettelijk ? Is het aangegeven bij de privacycommissie ? Het is simpel : iemand die gekleed in boerka rondloopt toont daarbij hét symbool bij uitstek van een radicale islam. Bovendien is het inbreuk op een bestaande wetgeving. Net zoals dat voor alle inbreuken zou moeten gelden dient de politie onmiddellijk betrokkene te verbaliseren ! Unquote Als dat geen disciminatie is...................................... Wordt jij ook uitgenodigt voor een gesprekje nadat je geflitst bent geworden omdat je even je aandacht naar het verkeer liet gaan ipv je km teller in het oog te houden ? Hoeveel maal mag men geflitst worden vooralleer je de boete moet betalen ? -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ (upgrade) http://www.snowleopard.org/ |
Re: Uitgelekte dienstnota : liever géén pv's voor dragen van boerka
"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message
news:xod_e.6322$%[email protected]... > liever géén pv's voor dragen van boerka > Akkoord. Laten we liever pv's opmaken tegen haatzaaiende Behangers als Khaan. a. |
"auntie" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message > news:xod_e.6322$%[email protected]... > >> liever géén pv's voor dragen van boerka >> > > Akkoord. > Laten we liever pv's opmaken tegen haatzaaiende Behangers als Khaan. > a. > > Ge zou beter pv's opmaken tegen de veroorzakers van het haatzaaien! Als ze er geen reden toe hebben dan gaan ze dat niet meer doen. |
Ghingis Khan <[email protected]> schreef in berichtnieuws xod_e.6322$%[email protected]... > Voor u gelezen > > Quote > > Enkele bedenkingen : > > 1. Het is niet aan de politie om te beslissen of zij al niet een > proces-verbaal zullen opstellen. Het wetboek van Strafvordering zegt dat > elke inbreuk gerapporteerd moet worden door middel van een proces-verbaal en > dat het de parketten zijn die zullen beslissen over de al dan niet > vervolging. > > Ghingis Khan > http://www.lotuschild.org/ > http://www.khadag.org/ (upgrade) > http://www.snowleopard.org/ > > Ik neem maar een klein gedeelte van de tekst over wat de huidige werkwijze van de politie weergeeft. Het is inderdaad niet aan de politie om te beslissen om al dan niet proces-verbaal op te stellen, maar dat is wel de weg die men opgaat sedert de politie hervorming, persoonlijk vind ik dit een gevaarlijke weg een rechtstaat onwaardig. WT |
"Ghingis Khan" <[email protected]> a écrit dans le message de news: xod_e.6322$%[email protected]... > Voor u gelezen > Wanneer er taalproblemen zijn zal de Cel > Integratie van de Stad Antwerpen (desnoods opnieuw via de radiokamer) voor > een gratis tolk zorgen. Dus krijgt elke waal die geen nederlands spreekt (pleonasme) gratis een tolk ? |
"Op-zolder" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Ge zou beter pv's opmaken tegen de veroorzakers van het haatzaaien! Als ze > er geen reden toe hebben dan gaan ze dat niet meer doen. Elke allochtoon, met of zonder boerka, valt te prefereren boven deze autochtone analfabeet, waarmee - noteer dit - tante nog lang niet klaar(gekomen) is. Als deze klunz exemplarisch is voor het Behang, dan zeg ik: jullie zijn godvergeten idioten! Wat jullie wellicht ook zijn. a. |
Re: =?ISO-8859-15?Q?Uitgelekte_dienstnota_:_liever_g=E9=E9n_pv's_ ?==?ISO-8859-15?Q?voor_dragen_van_boerka?=
auntie drukte met precisie uit :
> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message > news:xod_e.6322$%[email protected]... > >> liever géén pv's voor dragen van boerka >> > > Akkoord. > Laten we liever pv's opmaken tegen haatzaaiende Behangers als Khaan. > a. wat voor haatzaaiends bedoelt u? De waarheid vertellen is toch een evidentie denk ik. -- laa la-la-la-laaahh STANDARD DE LIEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lesj - de grellige van Vlaanderen - kajski |
Re: =?ISO-8859-15?Q?Uitgelekte_dienstnota_:_liever_g=E9=E9n_pv's_ ?==?ISO-8859-15?Q?voor_dragen_van_boerka?=
Op-zolder had uiteengezet :
> "auntie" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >> news:xod_e.6322$%[email protected]... >> >>> liever géén pv's voor dragen van boerka >>> >> >> Akkoord. >> Laten we liever pv's opmaken tegen haatzaaiende Behangers als Khaan. >> a. >> >> > Ge zou beter pv's opmaken tegen de veroorzakers van het haatzaaien! Als ze er > geen reden toe hebben dan gaan ze dat niet meer doen. ze houden zich liever bezig met symptomen in dit land -- laa la-la-la-laaahh STANDARD DE LIEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lesj - de grellige van Vlaanderen - kajski |
Na rijp beraad schreef Duraton :
> "Ghingis Khan" <[email protected]> a écrit dans le message de news: > xod_e.6322$%[email protected]... >> Voor u gelezen > >> Wanneer er taalproblemen zijn zal de Cel >> Integratie van de Stad Antwerpen (desnoods opnieuw via de radiokamer) voor >> een gratis tolk zorgen. > > Dus krijgt elke waal die geen nederlands spreekt (pleonasme) gratis een tolk > ? of zegt te spreken -- laa la-la-la-laaahh STANDARD DE LIEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lesj - de grellige van Vlaanderen - kajski |
"WT" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > rechtstaat onwaardig. > Rechtsstaat. Kan je niet spellen, of doe je alsof? We weten dat bepol vergeven is van schalkse (lees: idiote) aliassen - de ene al stupider dan de andere. a. |
"auntie" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Op-zolder" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Ge zou beter pv's opmaken tegen de veroorzakers van het haatzaaien! Als >> ze er geen reden toe hebben dan gaan ze dat niet meer doen. > > Elke allochtoon, met of zonder boerka, valt te prefereren boven deze > autochtone analfabeet, waarmee - noteer dit - tante nog lang niet > klaar(gekomen) is. > Als deze klunz exemplarisch is voor het Behang, dan zeg ik: jullie zijn > godvergeten idioten! > Wat jullie wellicht ook zijn. > a. Idioten zijn die mensen die totaal niet willen omzien naar de angsten en noden van de mensen. integendeel ze verwijten hen voor van alles en nog wat. Bv verzuurden, mestkevers, dommekloten, idioten. Zo maakt ge de kloof alleen maar groter, zo werk ge alleen maar mee aan het ontstaan van nog grotere conflicten. Of hoe de pot de ketel verwijt ..... |
"auntie" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "WT" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> rechtstaat onwaardig. >> > > Rechtsstaat. > Kan je niet spellen, of doe je alsof? > We weten dat bepol vergeven is van schalkse (lees: idiote) aliassen - de > ene al stupider dan de andere. > a. De linksstater is weer goed bezig. Wat een vredelievendheid zeg. |
On Tue, 27 Sep 2005 19:46:41 +0200, auntie wrote:
> "WT" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> rechtstaat onwaardig. >> > > Rechtsstaat. > Kan je niet spellen, of doe je alsof? > We weten dat bepol vergeven is van schalkse (lees: idiote) aliassen - de ene > al stupider dan de andere. > a. Uncle zonder ballen is idd auntie -- "B�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*" means noooooooooo!! http://users.pandora.be/dvg |
Re: Uitgelekte dienstnota : liever =?ISO-8859-1?Q?g=E9=E9n_pv=27?==?ISO-8859-1?Q?s_voor_dragen_van_boerka?=
Dennis VG / WarlocK wrote:
> On Tue, 27 Sep 2005 19:46:41 +0200, auntie wrote: > > >>"WT" <[email protected]> wrote in message >>news:[email protected]... >> >>>rechtstaat onwaardig. >>> >> >>Rechtsstaat. >>Kan je niet spellen, of doe je alsof? >>We weten dat bepol vergeven is van schalkse (lees: idiote) aliassen - de ene >>al stupider dan de andere. >>a. > > > Uncle zonder ballen is idd auntie Hmmmmm... -- Karel "de Jazz" Jansens "Those of us who fail history, are doomed to repeat it in summer school." (Buffy Summers) |
"auntie" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "WT" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> rechtstaat onwaardig. >> > > Rechtsstaat. > Kan je niet spellen, of doe je alsof? > We weten dat bepol vergeven is van schalkse (lees: idiote) aliassen - de > ene al stupider dan de andere. > a. Zeg verzuurde ezel (mannelijk of vrouwelijk), wat is er nu verkeerd aan om de waarheid te zeggen? Wat is er verkeerd aan om te vragen dat de bestaande wetten gerespecteerd worden? Als het verboden is om onherkenbaar op straat te lopen (en dat is het), dan dient dat geverbaliseerd te worden! In België moet iedereen ouder dan veertien jaar zijn identiteitskaart bij zich te hebben, daar staat een foto op, dus de politie moet kunnen nagaan of die foto juist is. Het aftasten moet uiteraard door iemand van hetzelfde geslacht gebeuren, maar iemands gezicht 'zien' gebeurt met de ogen en niet met de handen (of het zou een blinde politieagent moeten zijn); dus daarvoor iemand optrommelen is volkomen absurt! De bewering dat de allochtonen niet weten dat ze een burka op straat niet mogen dragen is gewoon belachelijk, weten ze wel dat ze in België zijn? Als men vindt dat de bestaande wetten verkeerd zijn moet men ze aanpassen of afschaffen; maar zolang dat niet gebeurd is dienen ze toegepast te worden! |
"Ivo >" <[email protected]<INVALID> wrote in message
news:[email protected]... > > Zeg verzuurde ezel (mannelijk of vrouwelijk), wat is er nu verkeerd aan om > de waarheid te zeggen? > Ieder zijn waarheid, beste eenhoevige collega. De jouwe ruikt naar behangerslijm. a. |
"auntie" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Ivo >" <[email protected]<INVALID> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Zeg verzuurde ezel (mannelijk of vrouwelijk), wat is er nu verkeerd aan >> om de waarheid te zeggen? >> > > Ieder zijn waarheid, beste eenhoevige collega. > De jouwe ruikt naar behangerslijm. > a. > Waar haal jij het recht vandaan om me zomaar een aanhanger van een of andere partij te noemen? Jij bent echt gefixeerd door het Vlaams Belang (waar ik niets mee te zien heb)! Heb ik één leugen, verdraaing of iets verkeerds gezegd? Al wat jij doet is schelden en de relevante delen van een bericht wegknippen. Waarom antwoord je niet als er een vraag gesteld wordt? Zijn die wetten er ja of nee? Als ze er zijn moeten ze dan gerespecteerd worden ja of nee? Zijn die vragen duidelijk genoeg voor jou, indien van wel, wil je er dan eens op antwoorden a.u.b. (liefst zonder onnodig gescheld)? Maar ik denk dat ik nog lang zal moeten wachten! |
In article <[email protected]>, [email protected]
says... > > "auntie" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > "Ivo >" <[email protected]<INVALID> wrote in message > > news:[email protected]... > >> > >> Zeg verzuurde ezel (mannelijk of vrouwelijk), wat is er nu verkeerd aan > >> om de waarheid te zeggen? > >> > > > > Ieder zijn waarheid, beste eenhoevige collega. > > De jouwe ruikt naar behangerslijm. > > a. > > > > Waar haal jij het recht vandaan om me zomaar een aanhanger van een of andere > partij te noemen? Eenvoudig: als je niet hun rethoriek klakkeloos overneemt en nog maar een hint geeft van te durven denken, ben je al geklasseerd. There is no <esc>, you will be <CRTL>-ed . Waar het recht vandaan komt? Ook weer eenvoudig: altijd zo gedaan, uiteindelijk wordt de scheefste situatie normaal als ze maar dikwijls genoeg herhaald wordt. Noemt men ook de traditie of de geplogenheden van het Huis, de aard van het beestje. Vraag aan Visual de parabel van de kikker en de schorpioen. > Jij bent echt gefixeerd door het Vlaams Belang (waar ik niets mee te zien > heb)! Heb ik één leugen, verdraaing of iets verkeerds gezegd? Al wat jij > doet is schelden en de relevante delen van een bericht wegknippen. Waarom > antwoord je niet als er een vraag gesteld wordt? Om de aandacht van de vraag weg te trekken zodat er niet hoeft geantwoord te worden (tenzij er een "democratisch aanvaardbaar" antwoord kan verzonnen worden dat jou in een slechtdaglicht plaatst). > > Zijn die wetten er ja of nee? Ja maar ze worden enkel van kracht in "democratisch opportune" gevallen: lees op specifieke afroep en indien het met de kleur van het "politieke onafhankelijk" Rechtssysteem overeen komt. Er is nog een onmiddellijke en mededogenloze toepassing van de Wet: als de slachtoffers de "democraten" zelf zijn. Uw wagen wordt ge-carjackt? U bent in fout: u moest maar niet uitdagend zijn. Een "democratische" grosse-légume moet zijn dienst-BMW/Mercedes afgeven aan een vriendelijke allochtoon? Roep de staat van beleg af, stuur het leger op straat en vuur zonder waarschuwing. > Als ze er zijn moeten ze dan gerespecteerd worden ja of nee? Ja en neen: hangt ervan af of het in het kraam van de "democraten" past. > > Zijn die vragen duidelijk genoeg voor jou, indien van wel, wil je er dan > eens op antwoorden a.u.b. (liefst zonder onnodig gescheld)? > Maar ik denk dat ik nog lang zal moeten wachten! > Ik haat vragen waar het antwoord direct bijstaat. :-) Tom -Moppersmurf - De Moor |
"Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In article <[email protected]>, [email protected] > says... >> >> "auntie" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > "Ivo >" <[email protected]<INVALID> wrote in message >> > news:[email protected]... >> >> >> >> Zeg verzuurde ezel (mannelijk of vrouwelijk), wat is er nu verkeerd >> >> aan >> >> om de waarheid te zeggen? >> >> >> > >> > Ieder zijn waarheid, beste eenhoevige collega. >> > De jouwe ruikt naar behangerslijm. >> > a. >> > >> >> Waar haal jij het recht vandaan om me zomaar een aanhanger van een of >> andere >> partij te noemen? > > Eenvoudig: als je niet hun rethoriek klakkeloos overneemt en nog maar een > hint > geeft van te durven denken, ben je al geklasseerd. There is no <esc>, you > will > be <CRTL>-ed . > > Waar het recht vandaan komt? Ook weer eenvoudig: altijd zo gedaan, > uiteindelijk > wordt de scheefste situatie normaal als ze maar dikwijls genoeg herhaald > wordt. > Noemt men ook de traditie of de geplogenheden van het Huis, de aard van > het > beestje. Vraag aan Visual de parabel van de kikker en de schorpioen. > > > >> Jij bent echt gefixeerd door het Vlaams Belang (waar ik niets mee te zien >> heb)! Heb ik één leugen, verdraaing of iets verkeerds gezegd? Al wat jij >> doet is schelden en de relevante delen van een bericht wegknippen. Waarom >> antwoord je niet als er een vraag gesteld wordt? > > Om de aandacht van de vraag weg te trekken zodat er niet hoeft geantwoord > te > worden (tenzij er een "democratisch aanvaardbaar" antwoord kan verzonnen > worden > dat jou in een slechtdaglicht plaatst). > >> >> Zijn die wetten er ja of nee? > > Ja maar ze worden enkel van kracht in "democratisch opportune" gevallen: > lees > op specifieke afroep en indien het met de kleur van het "politieke > onafhankelijk" Rechtssysteem overeen komt. > > Er is nog een onmiddellijke en mededogenloze toepassing van de Wet: als de > slachtoffers de "democraten" zelf zijn. > > Uw wagen wordt ge-carjackt? U bent in fout: u moest maar niet uitdagend > zijn. > Een "democratische" grosse-légume moet zijn dienst-BMW/Mercedes afgeven > aan een > vriendelijke allochtoon? Roep de staat van beleg af, stuur het leger op > straat > en vuur zonder waarschuwing. > >> Als ze er zijn moeten ze dan gerespecteerd worden ja of nee? > > Ja en neen: hangt ervan af of het in het kraam van de "democraten" past. >> >> Zijn die vragen duidelijk genoeg voor jou, indien van wel, wil je er dan >> eens op antwoorden a.u.b. (liefst zonder onnodig gescheld)? >> Maar ik denk dat ik nog lang zal moeten wachten! >> > Ik haat vragen waar het antwoord direct bijstaat. :-) > > Tom -Moppersmurf - De Moor Dank u voor het antwoord, en ik heb een stil vermoeden dat het niet van 'auntie' afkomstig was! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be