![]() |
Welke definitie van "illegaal in het land verblijvend" men ook hanteert, een bepaald aantal immigranten zal aan deze definitie blijven voldoen.
Die krijgen dan een bevelschrift om het land te verlaten. Als ze het niet doen worden ze-vaak na jaren-gerepatriëerd. Dikwijls om het later nog eens opnieuw te proberen en dan herhaalt het scenario zich. Mijn vraag:zou er geen aparte strafmaat moeten komen voor HET FEIT ALLEEN al dat men hier onwettelijk verblijft m.a.w. illegalen en onderduikers in hoofde daarvan straffen opleggen i.p.v. uitsluitend een dure en onzekere uitwijzing? |
Waaraan had u dan wel gedacht? Verplichte arbeid? Neen, wat mij betreft is de zaak vrij simpel: afgewezen vluchtelingen vliegtuigje op en terug naar land van herkomst.
|
Citaat:
Ik zie het eerder in bindende afspraken met de landen van herkomst: een uitgeprocedeerde dient daar ter plaatse gestraft te worden. |
Ze hier opsluiten, eten geven en bewaken kost veel mmeer dan een enkel ticketje
|
Citaat:
|
ik zou zeggen laat ze dwangarbeid doen... is goed voor de staatskas.
|
Maak ze allemaal Belg; probleem opgelost!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe langer de straf die wordt uitgedeeld, hoe meer ik betaal voor die dwangarbeider te mogen inzetten. Ge krijgt dan allemaal van die kleine bedrijfjes die illegalen tewerkstellen. We verplichten die bedrijven om op afgelegen geisoleerde plaatsen hun vestiging op te richten. Met de bovenvernoemde winst uit de staatskas kunnen we dan treinen financieren die de illegalen daar in grote getalen naartoe voeren. Als een illegaal gedaan heeft met dwangarbeiden laten we hem buiten. Maar het mooie aan het systeem is dat zo gauw hij een voet buiten het bedrijf zet, hij onmiddellijk weer illegaal is, zodoende is dat vrijlaten eigenlijk overbodig. Op termijn schaffen we dat af. En als er ooit teveel illegalen zijn...ja, dan moeten we aan een 'final solution' beginnen werken. Misschien dringt het ooit tot u door dat illegale mensen niet bestaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Iemand die hier illegaal verblijft licht de fiscus en de sociale zekerheid op gewoon door hier te verblijven, om over noodzakelijke criminele activiteiten om in leven te blijven nog maar te zwijgen. Als ik een dienst lever in het zwart ben ik strafbaar omdat ik fraude pleeg maar een illegaal niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De fiscus wordt niet ingelicht omdat ze anders stante pede het land worden uitgezet. Sociale zekerheid is een non-argument. Zij dragen niets bij, maar krijgen ook niets. Daarom: Maak die mensen legaal zodat ze zich kunnen aangeven aan de fiscus. Probleem opgelost. |
Citaat:
Het is een STRAF nl., en geen manier om illegalen legaal te maken! |
Citaat:
Als er meer migranten naar hier komen dan er Belgen zijn, dan worden de rollen gewoon omgekeerd. Dan moeten zij gaan werken om voor ons op te brengen. Simpel toch? |
Wat is er fundamenteel crimineel aan een streven naar betere levensomstandigheden voor gezin/individu?
Als wij menen dat "ze de fiscus belasten" (we negeren de voordelen maar even), moeten we maar afdoende ethisch veraantwoorde regels treffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be