Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De veelvuldige afdwaling bij een gespreksonderwerp (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41288)

Lof der Zotheid 29 september 2005 11:25

De veelvuldige afdwaling bij een gespreksonderwerp

Beste mensen,

Gewoon een kleine vraag: hoe komt het eigenlijk dat een thread of gespreksonderwerp bijna altijd op hetzelfde punt geraakt, namelijk, Islam, politieke corruptie of vreemdelingen?

Ik zou zeggen: houdt u aan het thema dat bij de thread gegeven is...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cynikus on 29-09-2005 at 12:25
Reason:
--------------------------------

Beste mensen,

Gewoon een kleine vraag: hoe komt het eigenlijk dat een thread of gespreksonderwerp bijna altijd op hetzelfde punt geraakt, namelijk, Islam, politieke corruptie of vreemdelingen?

Ik zou zeggen: houdt u aan het thema dat bij de thread gegeven is...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Beste mensen,

Ik zou zeggen: houdt u aan het thema dat bij de thread gegeven is...[/size]
[/edit]

jan hyoens 29 september 2005 13:09

Is het waar dat jij niet van waterachtige soep houdt?

de limburgse leeuw 29 september 2005 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
Beste mensen,

Ik zou zeggen: houdt u aan het thema dat bij de thread gegeven is...

Dat komt omdat er mensen zijn die daar een sport van maken om alles uit zijn verband te trekken en steeds weer om te leiden naar de punten die jij hier aanhaalt.

Het is mode om tegen islamieten te zijn en vreemdelingen buiten te willen. Over politieke corruptie doe ik ook wel eens mijn bek open, dat vind ik dan wel weer terecht.

King of beggars and fleas 29 september 2005 13:13

hangt ervan af welke threads je frekwenteert het cynikus

waar ik ga draait het onderwerp uiteindelijk altijd uit op werkloosheid en kapitalisme

Geertje 29 september 2005 13:30

Ik veronderstel dat een aantal problemen altijd tot dezelfde kern van verschillende problemen terugkomen. Vele problemen zijn ook met elkaar verwant. Bvb. zo kan je integratie - werkloosheid - vergrijzing - staking veelal naar 1 probleem herleiden : een tekort van arbeidsplaatsen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Geertje on 29-09-2005 at 14:36
Reason:

Ik veronderstel dat een aantal problemen altijd tot dezelfde kern van verschillende problemen terugkomen. Vele problemen zijn ook met elkaar verwant. Bvb. zo kan je integratie - werkloosheid - vergrijzing - staking veelal naar 1 probleem herleiden : een tekort van arbeidsplaatsen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik veronderstel dat een aantal problemen altijd tot dezelfde kern van verschillende problemen terugkomen. Vele problemen zijn ook met elkaar verwant. Bvb. zo kan je integratie - werkloosheid - vergrijzing - staking veelal naar 1 probleem herleiden : een terkort van arbeidsplaatsen.[/size]
[/edit]

King of beggars and fleas 29 september 2005 13:34

idd nu spreekt hier het gezonde verstand - een tekort aan arbeidsplaatsen !

Geertje 29 september 2005 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
idd nu spreekt hier het gezonde verstand - een tekort aan arbeidsplaatsen !

Opgepast ! Straks dwalen we weer af van het onderwerp. ;-)

Lof der Zotheid 29 september 2005 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Is het waar dat jij niet van waterachtige soep houdt?

Ja, inderdaad:mrgreen: ! Maar nu hebt ge weer bewezen hoe ge totaal van het thema afgegaan zijt!

Lof der Zotheid 29 september 2005 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Dat komt omdat er mensen zijn die daar een sport van maken om alles uit zijn verband te trekken en steeds weer om te leiden naar de punten die jij hier aanhaalt.

Het is mode om tegen islamieten te zijn en vreemdelingen buiten te willen. Over politieke corruptie doe ik ook wel eens mijn bek open, dat vind ik dan wel weer terecht.

Voor uw theorie valt bepaald wat te zeggen....

Lof der Zotheid 29 september 2005 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik veronderstel dat een aantal problemen altijd tot dezelfde kern van verschillende problemen terugkomen. Vele problemen zijn ook met elkaar verwant. Bvb. zo kan je integratie - werkloosheid - vergrijzing - staking veelal naar 1 probleem herleiden : een tekort van arbeidsplaatsen.

Ja, maar soms gaat een thread over iets dat totaal niet met integratie, werkloosheid, vergrijzing of staking te maken heeft, en er evenmin aan gerelateerd is. Toch komen overdonderend veel thema's terug op die punten...

Lof der Zotheid 29 september 2005 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
hangt ervan af welke threads je frekwenteert het cynikus

waar ik ga draait het onderwerp uiteindelijk altijd uit op werkloosheid en kapitalisme

Dat is precies wat ik bedoel! En dit hoewel het oorspronkelijke onderwerp van gesprek er absoluut niets mee te maken heeft.

Lof der Zotheid 29 september 2005 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Opgepast ! Straks dwalen we weer af van het onderwerp. ;-)

;-);-);-);-);-);-);-);-);-);-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be