Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vld - mcc alliantie??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=413)

jimmyl 26 augustus 2002 19:44

Als we van de veronderstelling uitgaan dat vld en mcc het eens zouden kunnen worden over de verdere federalisering van belgie. Waarom zouden ze dan samen geen lijst kunnen maken? Het zou een enorm machtige formatie kunnen worden die eindelijk een politiek gewicht zou kunnen bieden tegen de ps en de extreem linksen.

ps weet ook wel dat dit weinig realistisch is

jimmyl

Libertinus 26 augustus 2002 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
Als we van de veronderstelling uitgaan dat vld en mcc het eens zouden kunnen worden over de verdere federalisering van belgie. Waarom zouden ze dan samen geen lijst kunnen maken? Het zou een enorm machtige formatie kunnen worden die eindelijk een politiek gewicht zou kunnen bieden tegen de ps en de extreem linksen.

jimmyl

extreem-linksen?

Die groep stelt toch niet veel voor.

Moi 10 oktober 2002 13:42

Wat is de mcc?

Knuppel 10 oktober 2002 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Wat is de mcc?

Dat is de Waalse "movement" van Gerard Deprez nadat hij zich van zijn partij afscheurde.

jimmyl 10 oktober 2002 16:14

met extreem linksen bedoel ik eigenlijk ook agalev en ecolo. Als je naar het standpunt kijkt van ecolo ivm criminele jongeren (niet opsluiten), dan kan je hen zeker extreem links noemen.

mcc is idd de movement van deprez. Hij was vroeger een van de eerste walen die zei van: "de vlamingen doen het beter, het wordt tijd dat we van hen iets leren" hij begreep ook dat de solidariteit niet eeuwig kan blijven duren.

jimmyl

Knuppel 10 oktober 2002 17:35

Citaat:

met extreem linksen bedoel ik eigenlijk ook agalev en ecolo. Als je naar het standpunt kijkt van ecolo ivm criminele jongeren (niet opsluiten), dan kan je hen zeker extreem links noemen.

mcc is idd de movement van deprez. Hij was vroeger een van de eerste walen die zei van: "de vlamingen doen het beter, het wordt tijd dat we van hen iets leren" hij begreep ook dat de solidariteit niet eeuwig kan blijven duren.

jimmyl

Deprez gaf ook toe dat de Vlamingen die daar ooit terecht kwamen om in hun mijnen te gaan werken eerder "beestachtig" door hen behandeld werden.
Geen wonder dat die gelukszoekers, uit welbegrepen eigenbelang, zo vlug mogelijk hun eigen taal "vergaten".
Probeer het maar eens "the other way round".

S. 11 oktober 2002 09:42

Citaat:

jimmyl

Zéér onrealistisch. De VLD is ongeveer een vierde van het Vlaamse kiezerspubliek. De MCC zit nu in de MR. De MCC op zich is een afsplitsing van de ex-PSC, nu cDH. En die doen het al niet goed in Wallonië. Bovendien moet je voor dit soort zaken een 2/3e meerderheid hebben.

Pelgrim 14 oktober 2002 12:36

De titel 'vld-mcc alliantie???' is, als ik het goed begrijp, een vraag of voorstel waar alle forumleden op kunnen antwoorden. Moet ik dan ja of nee antwoorden, als ik niet eens de VLD in de regering wil?

jimmyl 14 oktober 2002 14:44

het woord alliantie heeft niets met regeren te maken en staat er dus compleet los van pelgrim

jimmyl

Pelgrim 14 oktober 2002 15:04

Leg dan eens uit waarom twee partijen een alliantie zouden gaan vormen, welk nut heeft dat?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be