![]() |
Internationaal imago van dit land
Het is weer eens zo ver. Op mijn favoriete site games.telenet.be vond ik een wedstrijd die mij intresseerde. Ik klikte op de link naar de belgische versie van de wedstrijd site: http://eibcontest.ubi.com/be/ (u ziet duidelijk de '/be'). Voor diegenen die al op de link geklikt hebben, is het duidelijk. Voor de zoveelste maal bestaat de site enkel in het frans. Hoelang kunnen zulke dingen nog doorgaan?
|
forum.politics.be ---> .[size=2]be en tochis deze site enkel in het Nederlands....[/size]
|
|
Citaat:
ik zal denk ik eens ergens anders ga zien en pas terugkom als je weer nuchter bent |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote=van Maerlant]Het is weer eens zo ver. Op mijn favoriete site games.telenet.be vond ik een wedstrijd die mij intresseerde. Ik klikte op de link naar de belgische versie van de wedstrijd site: http://eibcontest.ubi.com/be/ (u ziet duidelijk de '/be'). Voor diegenen die al op de link geklikt hebben, is het duidelijk. Voor de zoveelste maal bestaat de site enkel in het frans. Hoelang kunnen zulke dingen nog doorgaan?[/QUOTE]
Zolang private personen vrij zijn om internetsites op te starten... Dus hopelijk nog zolang het internet bestaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ps: hebt ge de nieuwe PC Gameplay al gekocht? Er is in de lezersrubriek informatie over Mafia2. :D |
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Komaan, moet er over zulke zever ook al een topic komen, ik ken massas vlaamse site's die niet in het frans zijn, maar dat vinden jullie wellicht normaal. Het internet is niet gebonden aan taal regelingen etc.
|
Fluit aan champagne
(kdr) 06/09/2005 BRUSSEL - Val Saint-Lambert realiseert de helft van zijn verkoop in België, waarvan het grootste deel in Vlaanderen, zo vertelde afgevaardigd bestuurder Sylvie Henquin afgelopen weekend in de beurskrant L'Echo . Het is commercieel dan ook goed gezien dat de nieuwe website ook een Nederlandse versie heeft, waarop trouwens artikels on line besteld kunnen worden. Hoewel, het hangt er maar vanaf wat men Nederlands noemt. Want helaas is het hier en daar een beetje misgelopen met de vertaling uit het Frans. Zo heet een wijnglas op de site systematisch een ,,glas aan wijn'', terwijl een champagnefluitje een ,,fluit aan champagne'' is. Een waterglas daarentegen heet dan weer een glas ,,in het water'', en une assiette of een bord wordt zelfs vertaald als ,,grondslag''. Als de vertaling van het prospectus bij de beursgang van de glasblazer aan dezelfde vertaler wordt toevertrouwd, is het alvast lachen geblazen. |
Citaat:
Wel, moeten is natuurlijk een verkeerd woord, van mij doen ze wat ze willen, maar dit toont opnieuw maar eens aan dat België nog steeds de naam heeft een Franstalig land te zijn, en niet drietalig Duits, Frans, Nederlands. Neem trouwens eens een kijkje op http://www.yahoo.be/ |
Idd, internationale sites die zich op België richten moeten helemaal niets (evenals eender welke privé-site). Ze mogen echter wel beginnen beseffen dat ze 60% van de potentiële markt niet bereiken. De gevolgen zijn voor hen.
|
Citaat:
De review van F.E.A.R gelezen? Samen met Black & White 2 staat het op mn verlanglijstje. :) |
Citaat:
Ach ja, ik ben dan maar via de .nl geweest. Lukte ook. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be