![]() |
Rechter eist vrijgave foto's en video's Abu Ghraib
Rechter eist vrijgave foto's en video's Abu Ghraib
![]() Een federaal Amerikaans rechter heeft donderdag geëist dat de VS-regering de foto's en video's in haar bezit van (wantoestanden en folteringen in) de gevangenis Abu Ghraib vrijgeeft. Rechter Alvin Hallerstein stelt daarmee de ACLU, de American Civil Liberties Union, in het gelijk. Die wil dat de zowat 90 foto's en video's over Abu Ghraib waarover het ministerie van Defensie beschikt, openbaar worden gemaakt. Tot dusver had het Witte Huis die vrijgave geweigerd met het argument dat dit de "anti-Amerikaanse gevoelens" zou aanwakkeren en "door terroristen zouden kunnen misbruikt worden om aanslagen te rechtvaardigen". hln.be Eindelijk krijgt de wereld te zien welke bestialiteiten daar plaatsvonde !</STRONG></EM></U></I></B> |
Hoe? En in een andere thread zegt ge dat ge graag Amerikaans soldate waart om u op die mensen te kunnen uitleven?! Dat noemen wij HYPOCRISIE!!!![edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kben es benieuwd.... Maar t'zal idd enkel tot gevolg hebben dat ze overal ter wereld nog beter moslims gaan kunnen recruteren voor Jihad
|
Citaat:
|
Citaat:
Als, ik zeg wel degelijk, �*ls zou blijken dat beelden, documenten, etc., die vandaag classified zijn, zouden tonen dat 9/11 een insidejob was, dan is de kans reëel dat er in de VS een volksopstand uitbreekt. Moet een rechter daarom dan maar beslissen dat die beelden niet openbaar gemaakt worden?[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
verdient die behandeling[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Dat die foto's bestaan is een feit. Niemand twijfelt daar aan. De foto's hiervan nog eens gaan publiekelijk beschikbaar maken heeft geen enkel nut (buiten propaganda-materiaal geven aan terroristen) |
Citaat:
wat betreft de beelden, documenten ivm 9.11 : ik heb er geen probleem mee dat een deel van die beelden in commissies en voor de rechtbank besproken zouden worden indien er rechtmatige vragen zouden zijn over bepaalde elementen. Er moet in mijn ogen altijd een afweging gemaakt worden tussen het bovenhalen van de waarheid (zeer belangrijk) en het voorzien van de vijand (in dit geval de Jihadi's) met nieuw materiaal (ik heb het nu over die Abu Ghraib foto's) .. Per slot van rekening is de VS in oorlog . |
Citaat:
leer schrijven trouwens.. |
Citaat:
Dacht ik net ook, maar je was me voor. Verder ga ik woorden meer vuil maken aan dat hersenloze sujet. |
Citaat:
't Is maar dat ik de kriebels krijg telkens een overheid of media ZELF gaat bepalen welk nieuws geschikt is voor het "klootjesvolk" en welk niet. Tot wat dat kan leiden, daar is de 9/11 case een mooi voorbeeld van. |
Citaat:
Wat me bijvoorbeeld wel stoort is dat men zelfs in een gesloten commissie soms wijst op het feit dat bepaalde informatie classified is.. Bijvoorbeeld het recente onderzoek over de Able Danger unit die zogezegd Atta al had geidentificeerd voor 9.11. Dan begrijp ik niet goed waarom het leger dan weigert om bepaalde mensen te laten getuigen voor de desbetreffende commissie. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De foto's en de video van martelende Amerikaanse soldaten zijn geen propagandamateriaal voor de vijand; ze zijn een realistisch beeld van de VS. Wat op die beelden staat is waar. En als dat waar is, dan moeten we ons tegen de VS keren. Want ze martelen, ze doden, ze voeren oorlogen, ze gebruiken massavernietiginswapens terwijl ze het iemand anders verwijten. |
Citaat:
Blijf van de wiet en doet u ogen open. |
Citaat:
Of dit tot meer doden zal leiden is maar de vraag. Irakis en Afghanen hebben geen argumenten meer nodig, die hebben er genoeg. We zullen dus zien of dat gebeurt. Als het tot meer doden leidt, is het maar de vraag of dat onterecht is. Als die VS-soldaten zich zo barbaars gedragen, als dat geen ongeluk maar een strategie is, dan is elke strijd tegen die mensen gerechtvaardigd. Wat zou jij ervan vinden als ze het met je vader deden?[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat er ook van zij, die Abu Ghraib toestanden worden wel degelijk als recruteringsmateriaal gebruikt door de Jihadi's. Je zegt zelf dat als deze beelden kloppen, we ons tegen de VS moeten keren. Dat is wat ze daar in het Midden-Oosten ook effectief doen.. Nu, als jij in de Oorlog om terreur de kant van de Jihadi's wil kiezen, mij best. Maar dan moet je niet veel symphatie van mij verwachten hier |
Citaat:
Citaat:
in dat laatste geval zou ik zeer gekrenkt zijn. Maar of ik me zou wenden tot Jihadi tactieken ? Neen. Ik zou in de VS een klacht indienen bij een of andere rechtbank en me enkele miljoenen $ smartegeld laten uitbetalen.. Laat staan dus dat ik Jihadi zou worden indien een of andere landgenoot zou worden gemarteld, vernederd in zo'n gevangenis. Ik geloof trouwens niet dat het een 'strategie' was van het Amerikaanse leger.. Daarvoor zijn er geen bewijzen die in die richting gaan. Dat er sprake is van 'negligence' , waardoor deze praktijken op grote schaal konden plaatsvinden wil ik echter best geloven.. HEt is dan ook een gemiste kans dat Rumsfeld niet is afgetreden toen dit schandaal uitbrak. uiteindelijk droeg hij de eindverantwoordelijkheid. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be