Sofietje |
30 september 2005 17:54 |
Citroën brengt auto op aardgas op de markt
TOULOUSE - Citroën brengt samen met het gasbedrijf Gaz de France (GDF) een auto op aardgas op de markt. Met behulp van een compressor kunnen bezitters thuis in de garage tanken. Na een proefproject in de buurt van Toulouse zal de auto vanaf 2007 in heel Frankrijk aangeboden worden, zo maakten de initiatiefnemers vandaag bekend.
Aardgas is milieuvriendelijker dan benzine. De uitstoot van CO2 zal een vijfde lager liggen.
Omdat er nog maar weinig tankstations bestaan, verwachten Citroën en GDF dat de eerste klanten vooral thuis, via een eigen gasaansluiting, zullen tanken. De hiervoor noodzakelijke compressor van 500 euro wordt gratis ter beschikking gesteld. Warenhuisketen Carrefour zal aardgastankstations inrichten.
Een gastank volstaat voor 200 kilometer en wordt ingebouwd naast een benzinetank die brandstof voor circa 500 kilometer bevat.
llc (dpa )30/09/2005
Goed nieuw , net mijn merk , ga rap mijn geitje wegdoen ( flinke overnameprijs ) , tanken via de leiding aan de stoof en ik vlieg erin :clapping: :clapping: :clapping: :cheer: :cheer: :cheer:[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Sofietje on 30-09-2005 at 19:23
Reason:
--------------------------------

TOULOUSE - Citroën brengt samen met het gasbedrijf Gaz de France (GDF) een auto op aardgas op de markt. Met behulp van een compressor kunnen bezitters thuis in de garage tanken. Na een proefproject in de buurt van Toulouse zal de auto vanaf 2007 in heel Frankrijk aangeboden worden, zo maakten de initiatiefnemers vandaag bekend.
Aardgas is milieuvriendelijker dan benzine. De uitstoot van CO2 zal een vijfde lager liggen.
Omdat er nog maar weinig tankstations bestaan, verwachten Citroën en GDF dat de eerste klanten vooral thuis, via een eigen gasaansluiting, zullen tanken. De hiervoor noodzakelijke compressor van 500 euro wordt gratis ter beschikking gesteld. Warenhuisketen Carrefour zal aardgastankstations inrichten.
Een gastank volstaat voor 200 kilometer en wordt ingebouwd naast een benzinetank die brandstof voor circa 500 kilometer bevat.
llc (dpa )30/09/2005
Goed nieuw , net mijn merk , ga rap mijn geitje wegdoen ( flinke overnameprijs ) , tanken via de leiding aan de stoof en ik vlieg erin :clapping: :clapping: :clapping: :cheer: :cheer: :cheer:[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

llc (dpa )30/09/2005
Goed nieuw , net mijn merk , ga rap mijn geitje wegdoen , tanken via de leiding aan de stoof en ik vlieg erin :clapping: :clapping: :clapping: :cheer: :cheer: :cheer:[/size] |
[/edit]
|