Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Citroën brengt auto op aardgas op de markt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41385)

Sofietje 30 september 2005 17:54

Citroën brengt auto op aardgas op de markt

TOULOUSE - Citroën brengt samen met het gasbedrijf Gaz de France (GDF) een auto op aardgas op de markt. Met behulp van een compressor kunnen bezitters thuis in de garage tanken. Na een proefproject in de buurt van Toulouse zal de auto vanaf 2007 in heel Frankrijk aangeboden worden, zo maakten de initiatiefnemers vandaag bekend.

Aardgas is milieuvriendelijker dan benzine. De uitstoot van CO2 zal een vijfde lager liggen.

Omdat er nog maar weinig tankstations bestaan, verwachten Citroën en GDF dat de eerste klanten vooral thuis, via een eigen gasaansluiting, zullen tanken. De hiervoor noodzakelijke compressor van 500 euro wordt gratis ter beschikking gesteld. Warenhuisketen Carrefour zal aardgastankstations inrichten.

Een gastank volstaat voor 200 kilometer en wordt ingebouwd naast een benzinetank die brandstof voor circa 500 kilometer bevat.

llc (dpa )30/09/2005

Goed nieuw , net mijn merk , ga rap mijn geitje wegdoen ( flinke overnameprijs ) , tanken via de leiding aan de stoof en ik vlieg erin :clapping: :clapping: :clapping: :cheer: :cheer: :cheer:[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Sofietje on 30-09-2005 at 19:23
Reason:
--------------------------------

TOULOUSE - Citroën brengt samen met het gasbedrijf Gaz de France (GDF) een auto op aardgas op de markt. Met behulp van een compressor kunnen bezitters thuis in de garage tanken. Na een proefproject in de buurt van Toulouse zal de auto vanaf 2007 in heel Frankrijk aangeboden worden, zo maakten de initiatiefnemers vandaag bekend.

Aardgas is milieuvriendelijker dan benzine. De uitstoot van CO2 zal een vijfde lager liggen.

Omdat er nog maar weinig tankstations bestaan, verwachten Citroën en GDF dat de eerste klanten vooral thuis, via een eigen gasaansluiting, zullen tanken. De hiervoor noodzakelijke compressor van 500 euro wordt gratis ter beschikking gesteld. Warenhuisketen Carrefour zal aardgastankstations inrichten.

Een gastank volstaat voor 200 kilometer en wordt ingebouwd naast een benzinetank die brandstof voor circa 500 kilometer bevat.

llc (dpa )30/09/2005

Goed nieuw , net mijn merk , ga rap mijn geitje wegdoen ( flinke overnameprijs ) , tanken via de leiding aan de stoof en ik vlieg erin :clapping: :clapping: :clapping: :cheer: :cheer: :cheer:[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

llc (dpa )30/09/2005

Goed nieuw , net mijn merk , ga rap mijn geitje wegdoen , tanken via de leiding aan de stoof en ik vlieg erin :clapping: :clapping: :clapping: :cheer: :cheer: :cheer:[/size]
[/edit]

Nick_ 30 september 2005 18:36

Ik ben op zoek naar een 'geitje'. Doe wat af van die flinke overnameprijs en je hebt beet. :)

Bobke 30 september 2005 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502
Ik ben op zoek naar een 'geitje'. Doe wat af van die flinke overnameprijs en je hebt beet. :)

Ge wilt natuurlijk op gras rijden hé.

Nick_ 30 september 2005 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ge wilt natuurlijk op gras rijden hé.

Als dat zou kunnen ... :-o

Bobke 30 september 2005 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502
Als dat zou kunnen ... :-o

Op gras moet zeker kunnen ;-)

Den Bal 30 september 2005 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje

Probleem als je thuis aardgas tankt. Het kost bijna 12 uur voordat hij volgetankt is. :-(

Nick_ 30 september 2005 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Op gras moet zeker kunnen ;-)

Zelfs voor een geitje? :)

groen!? 2 oktober 2005 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Probleem als je thuis aardgas tankt. Het kost bijna 12 uur voordat hij volgetankt is. :-(

s'nachts voltanken he...

Bobke 2 oktober 2005 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
s'nachts voltanken he...

Uw nachten duren wel lang.

Jazeker 2 oktober 2005 16:41

Ik lees nergens iets over hoe ze het gas op veilige wijze opslaan in die wagen. Wordt het echt BOOOM als zo'n ding wordt aangereden ?

Den Bal 2 oktober 2005 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik lees nergens iets over hoe ze het gas op veilige wijze opslaan in die wagen. Wordt het echt BOOOM als zo'n ding wordt aangereden ?

Op dezelfde wijze als bij LPG. Die tanks kunnen wel wat verdragen.

Den Bal 2 oktober 2005 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
s'nachts voltanken he...

Als dat mogelijk is. Neem eens dat je een verre verplaatsing moet doen. Rap efkes tanken is er dan niet bij.

groen!? 2 oktober 2005 18:34

Citaat:

Als dat mogelijk is. Neem eens dat je een verre verplaatsing moet doen. Rap efkes tanken is er dan niet bij.

ik veronderstel dat je het dan niet thuis zal doen en dat het sneller gaat aan een tankstation...

DaBlacky 2 oktober 2005 18:36

Citaat:

Dan heb je nog steeds uw reservetank met Benzine voor 500 km.

maddox 3 oktober 2005 02:20

Honda levert al een paar jaar een Civic op aardgas in de US.

Bron, www.howstufworks.com[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by maddox on 03-10-2005 at 03:20
Reason:

Honda levert al een paar jaar een Civic op aardgas in de US.

Bron, www.howstufworks.com[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Honda levert al een paar jaar een Civic op aardag in de US.

Bron, www.howstufworks.com[/size]
[/edit]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be