Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   zelfmoord (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41394)

Piet Hein 30 september 2005 18:55

zelfmoord

In Vlaanderen plegen per dag 6 mensen zelfmoord. In Frankrijk hadden 2 meisjes van 17 en 16 jaar van een flat gebouw geprongen. Ze hadden een brief achtergelaten dat ze liever niet geboren waren geweest. Dit spreekt voor mij boekdelen. En ik denk dat komt door onze maatschappij alles moet sneller vooruit gaan. We zouden het wat terug kalmer aan moeten[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by axel nort on 30-09-2005 at 19:57
Reason:
--------------------------------

In Vlaanderen plegen per dag 6 mensen zelfmoord. In Frankrijk hadden 2 meisjes van 17 en 16 jaar van een flat gebouw geprongen. Ze hadden een brief achtergelaten dat ze liever niet geboren waren geweest. Dit spreekt voor mij boekdelen. En ik denk dat komt door onze maatschappij alles moet sneller vooruit gaan. We zouden het wat terug kalmer aan moeten[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

In Vlaanderen plegen per dag 6 mensen zelfmoord. In Frankrijk hadden 2 meisjes van 17 en 16 jaar va[/size]
[/edit]

Bhairav 30 september 2005 19:11

Dat is omdat alles in onze plaats beslist moet worden.

PAJOT 30 september 2005 19:29

de multikul , de vreemdelingen die plunderend en verkrachtend door de straten trekken , de neoliberalen en de marxisten die de mensen willen zien arm worden en het dekadente westen , vrouwen die afgeranseld worden door hun door de overheid gesubsidieerde drugsverslaafde venten , ... de mensen zien het linkse beleid niet meer zitten en plegen zelfmoord. De enige hoop die ze hebben op een beter leven wordt bestreden in rechtbanken en doodgezwegen door de media. Zolang links hier de plak zwaait , zal het aantal zelfmoorden niet dalen.

Apocalyps 30 september 2005 19:50

Er zijn verscheidene oorzaken (factoren) voor zelfdodingsgedrag.
Zoals bijv: recente echtscheiding, sociaal isolement, acute financiële problemen, recente vernedering(en), alcohol- en drugsmisbruik, depressiviteit (kenmerkend verschijnsel!), manisch-depressiviteit, angst-stoornis, grote afhankelijkheid van anderen, inbeelding een ernstige ziekte te hebben, langdurige en ernstige chronische pijn, ongeneeslijke ziekte (bijv. kwaadaardige kanker), ernstige psychische stoornis waarvan met name persoonlijkheids- en identiteitsstoornis, hallucinaties met stem die zelfdoding aanprijst of oplegt.

Vrijwel altijd spelen meerdere van bovenstaande factoren tegelijk een rol.

Manuel* 30 september 2005 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Er zijn verscheidene oorzaken (factoren) voor zelfdodingsgedrag.
Zoals bijv: recente echtscheiding, sociaal isolement, acute financiële problemen, recente vernedering(en), alcohol- en drugsmisbruik, depressiviteit (kenmerkend verschijnsel!), manisch-depressiviteit, angst-stoornis, grote afhankelijkheid van anderen, inbeelding een ernstige ziekte te hebben, langdurige en ernstige chronische pijn, ongeneeslijke ziekte (bijv. kwaadaardige kanker), ernstige psychische stoornis waarvan met name persoonlijkheids- en identiteitsstoornis, hallucinaties met stem die zelfdoding aanprijst of oplegt.

Vrijwel altijd spelen meerdere van bovenstaande factoren tegelijk een rol.

Inderdaad. En vrijwel nooit gaat het om "vreemdelingen die plunderend en verkrachtend door de straten trekken"...

vercetti 30 september 2005 21:42

Het watervalsysteem.
Prestatiedruk die ouders hun kind opleggen.

Bobke 30 september 2005 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Inderdaad. En vrijwel nooit gaat het om "vreemdelingen die plunderend en verkrachtend door de straten trekken"...

Klopt dan gaat het eerder om moord.

Manuel* 30 september 2005 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Klopt dan gaat het eerder om moord.

Voor zover vreemdelingen natuurlijk "plunderend en verkrachtend" door de straten trekken...

Bobke 30 september 2005 21:57

Citaat:

Voor zover vreemdelingen natuurlijk "plunderend en verkrachtend" door de straten trekken...

Als raamkraak, overvallen en overlast daar ook kunnen voor doorgaan

Ambiorix 30 september 2005 21:59

individualisatie, de 'verwachtingen', de werkstress, etc etc.
We zitten grondig mis hoor. En je gaat just niks veranderen met 'preventie' op scholen enzo. Allemaal zever, het zit véel dieper.

Manuel* 30 september 2005 22:25

Citaat:

Als raamkraak, overvallen en overlast daar ook kunnen voor doorgaan

Nee, dat kunnen ze niet.

Bokkerijder 30 september 2005 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
de multikul , de vreemdelingen die plunderend en verkrachtend door de straten trekken , de neoliberalen en de marxisten die de mensen willen zien arm worden en het dekadente westen , vrouwen die afgeranseld worden door hun door de overheid gesubsidieerde drugsverslaafde venten , ... de mensen zien het linkse beleid niet meer zitten en plegen zelfmoord. De enige hoop die ze hebben op een beter leven wordt bestreden in rechtbanken en doodgezwegen door de media. Zolang links hier de plak zwaait , zal het aantal zelfmoorden niet dalen.

toch vreemd dat het aantal zelfmoorde stijgt naarmate de wereld rechtser word:-)

armoede 30 september 2005 23:12

Zelf worstel ik al jaren met zelfmoordgedachten en het is heus niet aan linkse partijen te wijten. Het is gewoon een laag zelfbeeld dat me hiertoe dwingt, het niet meekunnen in deze snelle harde individualistische maatschappij die ons een zelfbeeld voorspiegeld dat helemaal los staat van de werkelijkheid. Het is de vervreemding van mijn eigen en de vervreemding van mijn eigen gevoel, een gevoel dat ik niet meer durf uiten in deze harde egoistische maatschappij. Als ik mijn eigen in al mijn zwakheden durf te uiten dan word ik genadeloos afgemaakt door de grote hoop van egoisten die zelf niet meer weten wat medeleven is. Wij leven in een harde medogenloze maatschappij waar geen plaats meer is voor gevoelens.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by armoede on 01-10-2005 at 00:12
Reason:

Zelf worstel ik al jaren met zelfmoordgedachten en het is heus niet aan linkse partijen te wijten. Het is gewoon een laag zelfbeeld dat me hiertoe dwingt, het niet meekunnen in deze snelle harde individualistische maatschappij die ons een zelfbeeld voorspiegeld dat helemaal los staat van de werkelijkheid. Het is de vervreemding van mijn eigen en de vervreemding van mijn eigen gevoel, een gevoel dat ik niet meer durf uiten in deze harde egoistische maatschappij. Als ik mijn eigen in al mijn zwakheden durf te uiten dan word ik genadeloos afgemaakt door de grote hoop van egoisten die zelf niet meer weten wat medeleven is. Wij leven in een harde medogenloze maatschappij waar geen plaats meer is voor gevoelens.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Zelf worstel ik al jaren met zelfmoordgedachten en het is heus niet aan linkse partijen te wijten. Het is gewoon een laag zelfbeeld dat me hiertoe dwingt, het niet meekunnen in deze snelle harde individualistische maatschappij die ons een zelfbeeld voorspiegeld dat helemaal los staat van de werkelijkheid. Het is de vervreemding van mijn eigen en de vervreemding van mijn eigen gevoel, een gevoel dat ik niet meer durf uiten in deze harde egoistische maatschappij. Als ik mijn eigen in al mijn zwakgheden durf te uiten dan word ik genadeloos afgemaakt door de grote hoop van egoisten die zelf niet meer weten wat medeleven is. Wij leven in een harde medogenloze maatschappij waar geen plaats meer is voor gevoelens.[/size]
[/edit]

Bobke 1 oktober 2005 00:09

Citaat:

Nee, dat kunnen ze niet.

Inderdaad, uw opmerking was dus totaal :offtopic:

Bobke 1 oktober 2005 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
toch vreemd dat het aantal zelfmoorde stijgt naarmate de wereld rechtser word:-)

Heeft u daar cijfers van ?

Bokkerijder 1 oktober 2005 00:21

Citaat:

de gazetten staan er bol van

momentje zal eens zoeken

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2086

3 per dag in Vlaanderen
alleen finland heeft hogere cijfers

armoede 1 oktober 2005 00:22

Citaat:

Ik vind het niet zo raar, vanuit mijn ervaring lijd ik enorm onder het feit, dat in deze neoliberale wereld wat toch een rechtse wereld is en waarbij enkel alles in functie van het economisch belang afgewogen word er geen plaats meer is voor sociale zaken en gevoelens. Ik heb geen waarde meer om wie ik ben maar nog enkel om wat ik heb.

Bobke 1 oktober 2005 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
de gazetten staan er bol van

momentje zal eens zoeken

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2086

3 per dag in Vlaanderen
alleen finland heeft hogere cijfers

Met cijfers van pakweg vijftig jaar geleden toen de maatschappij nog linkser was ?

Bokkerijder 1 oktober 2005 00:42

Citaat:

Met cijfers van pakweg vijftig jaar geleden toen de maatschappij nog linkser was ?

azo, staat toch bij aktueel ?

tegenwoordig is het mischien al meer, het zijn de oficiele cijfers, dus eigelijk een goed-nieuwshow

Apocalyps 1 oktober 2005 00:44

Interessante site: Netwerk Depressie Vlaanderen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be