Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ook eDonkey gooit bijltje er bij neer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41482)

Smurfje 2 oktober 2005 11:29

Ook eDonkey gooit bijltje er bij neer

EDonkey gaat zijn p2p-netwerk stilleggen. Tijdens de ophef die de sluiting van WinMX vorige week nog teweegbracht viel nog een strijdbaar geluid te horen: het berichtuit de lucht te zijn. De directeur van eDonkey-maker MetaMachine, Sam Yagan, licht die beslissing in een uitgebreide verklaring aan de Amerikaanse Senaat toe.

De beruchte 'Cease and desist'-brief van de RIAA, die ook eDonkey heeft ontvangen, baseert zich op de volgens hem dubbelzinnige uitspraak van het Hooggerechtshof, en Yagan zegt dat de brief onder meer duidelijk maakt dat de muziekindustrie geen enkel belang bij samenwerking heeft. Met de Grokster-uitspraak in de hand kunnen de copyrightadvocaten volgens hem ieder p2p-programma bedreigen, en hoewel Yagan in een rechtszaak goede kansen voor zijn bedrijf ziet,
denkt hij de kosten van de rechtsgang niet op te kunnen brengen.
Hij voorspelt dan ook dat andere p2p-bedrijven hetzelfde lot zullen moeten ondergaan.

Ik betwijfel of de RIAA wél in staat is om eMule aan te pakken - ze zullen er in elk geval meer moeite mee hebben dan ze met ons hebben gehad', aldus Yagan.

Bron: tweakers.net[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Smurfje on 02-10-2005 at 12:30
Reason:
--------------------------------

EDonkey gaat zijn p2p-netwerk stilleggen. Tijdens de ophef die de sluiting van WinMX vorige week nog teweegbracht viel nog een strijdbaar geluid te horen: het berichtuit de lucht te zijn. De directeur van eDonkey-maker MetaMachine, Sam Yagan, licht die beslissing in een uitgebreide verklaring aan de Amerikaanse Senaat toe.

De beruchte 'Cease and desist'-brief van de RIAA, die ook eDonkey heeft ontvangen, baseert zich op de volgens hem dubbelzinnige uitspraak van het Hooggerechtshof, en Yagan zegt dat de brief onder meer duidelijk maakt dat de muziekindustrie geen enkel belang bij samenwerking heeft. Met de Grokster-uitspraak in de hand kunnen de copyrightadvocaten volgens hem ieder p2p-programma bedreigen, en hoewel Yagan in een rechtszaak goede kansen voor zijn bedrijf ziet,
Hij voorspelt dan ook dat andere p2p-bedrijven hetzelfde lot zullen moeten ondergaan.

Ik betwijfel of de RIAA wél in staat is om eMule aan te pakken - ze zullen er in elk geval meer moeite mee hebben dan ze met ons hebben gehad', aldus Yagan.

Bron: tweakers.net[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik betwijfel of de RIAA wél in staat is om eMule aan te pakken - ze zullen er in elk geval meer moeite mee hebben dan ze met ons hebben gehad', aldus Yagan.[/size]
[/edit]

vercetti 2 oktober 2005 13:28

Godverdomme.
Waarom hebben ze Winmx gesloten. :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

vercetti 2 oktober 2005 13:29

Hopelijk sluiten ze bearshare niet.

Smurfje 2 oktober 2005 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti

Ik gebruik alleen maar Bearshare, maar waarschijnlijk gaan zij ook niet een rechtszaak aan.

Ok, ik vind het niet onrechtvaardig dat programma's waar je illegaal betaalde films en muziek download gesloten worden maar dit vind ik wel raar.

en hoewel Yagan in een rechtszaak goede kansen voor zijn bedrijf ziet,
denkt hij de
kosten van de rechtsgang niet op te kunnen brengen.

Dat is best wel raar, dat je een rechtszaak niet aan kan omdat dat zoveel geld kost.[edit]
[size=1]After edit by Smurfje on 02-10-2005 at 14:39
Reason:

Citaat:

Ik gebruik alleen maar Bearshare, maar waarschijnlijk gaan zij ook niet een rechtszaak aan.

Ok, ik vind het niet onrechtvaardig dat programma's waar je illegaal betaalde films en muziek download gesloten worden maar dit vind ik wel raar.

denkt hij de

Dat is best wel raar, dat je een rechtszaak niet aan kan omdat dat zoveel geld kost.[/size]

[size=1]After edit by Smurfje on 02-10-2005 at 14:38
Reason:

Citaat:

Ik gebruik allen maar Bearshare, maar waarschijnlijk gaan zij ook niet een rechtszaak aan.

denkt hij de

Dat is best wel raar, dat je een rechtszaak niet aan kan omdat dat zoveel geld kost.[/size]

Citaat:

Ik gebruik allen maar Bearshare, maar waarschijnlijk wordt die ook gesloten.

denkt hij de

[/edit]

De Nachtuil 2 oktober 2005 13:44

Citaat:

Als ze dat sluiten zullen er alleen nog meer anonieme(maker onbekend) P2P-programma's komen, zoals eMule.
En hoe ga je een rechtzaak beginnen tegen een onbekende maker?

Smurfje 2 oktober 2005 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Als ze dat sluiten zullen er alleen nog meer anonieme(maker onbekend) P2P-programma's komen, zoals eMule.
En hoe ga je een rechtzaak beginnen tegen een onbekende maker?

Ik weet het niet, maar de MPAA kan die netwerken ook gewoon van binnenenuit verpesten. Met neppe bestanden of virussen desnoods.

De Nachtuil 2 oktober 2005 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje
Ik weet het niet, maar de MPAA kan die netwerken ook gewoon van binnenenuit verpesten. Met neppe bestanden of virussen desnoods.

Programma's en spelletjes zullen ze misschien wel met een virus kunnen besmetten. Maar een Geluids- of videofile, met een virus is niet echt iets waar je schrik voor moet hebben.
En de nieuwere filesharers hebben genoeg mogelijkheden om valse files te melden.

Smurfje 2 oktober 2005 14:09

Citaat:

Programma's en spelletjes zullen ze misschien wel met een virus kunnen besmetten. Maar een Geluids- of videofile, met een virus is niet echt iets waar je schrik voor moet hebben.
En de nieuwere filesharers hebben genoeg mogelijkheden om valse files te melden.

Programma's en spelletjes download ik bijna nooit, dus.
De nieuwre filesharers hebben die mogelijkheden wel, maar de MPAA heeft de mogelijkheden om die te omzeilen.
Maar de tijd zal het leren. Kazaa wordt tegenwoordig door heel weinig mensen gebruikt en zit vol met neppe bestanden. Maar Kazaa had ook geen manieren om dat te stoppen.

Waarom wordt er eigenlijk niets gedaan tegen nieuwsgroepen?

(ik bedoel dus de nieuwsgroepen waar je illegale audio/video en software kan downloaden)[edit]
[size=1]After edit by Smurfje on 02-10-2005 at 15:10
Reason:

Citaat:

De nieuwre filesharers hebben die mogelijkheden wel, maar de MPAA heeft de mogelijkheden om die te omzeilen.
Maar de tijd zal het leren. Kazaa wordt tegenwoordig door heel weinig mensen gebruikt en zit vol met neppe bestanden. Maar Kazaa had ook geen manieren om dat te stoppen.

(ik bedoel dus de nieuwsgroepen waar je illegale audio/video en software kan downloaden)[/size]

Citaat:

Waarom wordt er eigenlijk niets gedaan tegen nieuwsgroepen?[/size]
[/edit]

De Nachtuil 2 oktober 2005 14:11

Citaat:

Omdat dat veel moeilijker is.

groen!? 2 oktober 2005 15:30

gebruikt er niemand bittorrent?

Vlaanderen Boven 2 oktober 2005 15:47

Ik heb het hier al eerder gezegd, misschien zullen we ooit aan onze (klein)kinderen vertellen hoe we vroeger zomaar bijna elk bestand dat we wilden konden downloaden.[edit]
[size=1]After edit by Vlaanderen Boven on 02-10-2005 at 16:47
Reason:

Ik heb het hier al eerder gezegd, misschien zullen we ooit aan onze (klein)kinderen vertellen hoe we vroeger zomaar bijna elk bestand dat we wilden konden downloaden.[/size]

Ik heb het hier al eerder gezegd, misschien zullen we ooit aan onze (klein)kinderen vertellen hoe we vroeger zomaan bijna elk bestand dat we wilden konden downloaden.[/size]
[/edit]

De Nachtuil 2 oktober 2005 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
gebruikt er niemand bittorrent?

Das eerder iets voor spellen en volledige muziekCD's.
De meeste mensen willen maar 1/2 nummers van een CD hebben.

De Nachtuil 2 oktober 2005 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ik heb het hier al eerder gezegd, misschien zullen we ooit aan onze (klein)kinderen vertellen hoe we vroeger zomaar bijna elk bestand dat we wilden konden downloaden.

Zolang we Trusted Computing kunnen tegenhouden, zie ik dat downloaden niet echt stoppen.

Jazeker 2 oktober 2005 16:38

Citaat:

denkt hij de

Dat is best wel raar, dat je een rechtszaak niet aan kan omdat dat zoveel geld kost.

Niet echt hoor. De RIAA krijgt heel veel geld van de grootste mediabedrijven. Die kunnen dus jaaaaren aan een stuk procederen, maar jouw bedrijf moet wel die gerechtskosten kunnen dragen zonder erdoor failliet te gaan.

DaBlacky 2 oktober 2005 18:09

Citaat:

Das eerder iets voor spellen en volledige muziekCD's.

En Pr0n ;)

illwill 2 oktober 2005 19:17

Gewoon emule gebruiken.

Smurfje 2 oktober 2005 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Niet echt hoor. De RIAA krijgt heel veel geld van de grootste mediabedrijven. Die kunnen dus jaaaaren aan een stuk procederen, maar jouw bedrijf moet wel die gerechtskosten kunnen dragen zonder erdoor failliet te gaan.

Met raar bedoel ik dat het ik het niet vind passen in een goed rechtssysteem.
Ik vind het iets hebben van: ''wie het meeste geld heeft wint''.[edit]
[size=1]After edit by Smurfje on 02-10-2005 at 20:38
Reason:

Citaat:

Ik vind het iets hebben van: ''wie het meeste geld heeft wint''.[/size]

Citaat:

Ik vind het iets hebben van: ''wie de meeste geld heeft wint''.[/size]
[/edit]

exodus 2 oktober 2005 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Gewoon emule gebruiken.

Emule maakt gebruikt van het eDonkey netwerk...

illwill 2 oktober 2005 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Emule maakt gebruikt van het eDonkey netwerk...

Maar niet alleen.

Vlaanderen Boven 2 oktober 2005 20:11

Citaat:

Zolang we Trusted Computing kunnen tegenhouden, zie ik dat downloaden niet echt stoppen.

En dan nog, gewoon geen nieuwe computers meer kopen ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be