Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   ''Bewijs waar je geld vandaan komt, of wij pakken het af'' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41492)

Smurfje 2 oktober 2005 14:28

''Bewijs waar je geld vandaan komt, of wij pakken het af''

Citaat:

De Friese politie-korpschef Martin Sitalsing wil dat Antilliaanse of Marokkaanse jongeren die op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, verklaren hoe ze aan dat kapitaaltje zijn gekomen. Hebben ze geen goede verklaring, dan zou het geld in beslag moeten worden genomen.

Volgens de korpschef moeten ook de ouders van de criminele jongeren streng worden aangepakt. Hij wil ze dwingen Nederlands te leren. ''Ouders zou je moeten kunnen aanspreken op het feit dat ze na twintig jaar in Nederland nog steeds geen Nederlands spreken. Ze participeren zelf niet in deze samenleving, maar laten hun kinderen hier wel opgroeien. Dwing hen alsnog Nederlands te spreken op straffe van financiële prikkels.''

Sitalsing, zelf afkomstig uit Suriname, wil met de strenge maatregelen juist tegengaan dat Marokkanen en Antillianen steeds voor de voeten geworpen wordt dat er onder hen meer criminaliteit voorkomt dan gemiddeld. ''Ik erger me gruwelijk aan het koppelen van etniciteit en criminaliteit. Ik zal me daar tegen blijven verzetten.''

De korpschef vindt verder dat er onder Nederlandse bestuurders een dubbele moraal heerst als het gaat om allochtonen en criminaliteit: ''Als ik van leer trek tegen onaangepaste plattelandsjeugd krijg ik ogenblikkelijk een behoorlijk aantal verontruste telefoontjes over waar ik het lef vandaan haal. Wanneer er sprake is van Antilliaanse of Marokkaanse overlastgevers, krijg ik die telefoontjes niet.''
Bron: FOK.nl

Dubeele moraal? De pot verwijt de ketel....
Dit is sowieso het vaagste dat ik tot nu toe heb gehoord,
maar als hij dit zo graag wil doen dan zou dit voor iedere jongere moeten gelden en niet alleen voor Antillianen en Marokkanen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Smurfje on 02-10-2005 at 15:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:

De Friese politie-korpschef Martin Sitalsing wil dat Antilliaanse of Marokkaanse jongeren die op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, verklaren hoe ze aan dat kapitaaltje zijn gekomen. Hebben ze geen goede verklaring, dan zou het geld in beslag moeten worden genomen.

Volgens de korpschef moeten ook de ouders van de criminele jongeren streng worden aangepakt. Hij wil ze dwingen Nederlands te leren. ''Ouders zou je moeten kunnen aanspreken op het feit dat ze na twintig jaar in Nederland nog steeds geen Nederlands spreken. Ze participeren zelf niet in deze samenleving, maar laten hun kinderen hier wel opgroeien. Dwing hen alsnog Nederlands te spreken op straffe van financiële prikkels.''

Sitalsing, zelf afkomstig uit Suriname, wil met de strenge maatregelen juist tegengaan dat Marokkanen en Antillianen steeds voor de voeten geworpen wordt dat er onder hen meer criminaliteit voorkomt dan gemiddeld. ''Ik erger me gruwelijk aan het koppelen van etniciteit en criminaliteit. Ik zal me daar tegen blijven verzetten.''

De korpschef vindt verder dat er onder Nederlandse bestuurders een dubbele moraal heerst als het gaat om allochtonen en criminaliteit: ''Als ik van leer trek tegen onaangepaste plattelandsjeugd krijg ik ogenblikkelijk een behoorlijk aantal verontruste telefoontjes over waar ik het lef vandaan haal. Wanneer er sprake is van Antilliaanse of Marokkaanse overlastgevers, krijg ik die telefoontjes niet.''

maar als hij dit zo graag wil doen dan zou dit voor iedere jongere moeten gelden en niet alleen voor Antillianen en Marokkanen.[/size]

[size=1]After edit by Smurfje on 02-10-2005 at 15:29
Reason:

Citaat:

maar als hij dit zo graag wil doen dan zou dit voor iedere jongere moeten gelden en niet alleen voor Antillianen en Marokkanen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dubeele moraal? De Pot verwijt de ketel....
[/edit]

Thor 2 oktober 2005 14:34

Zou het kunnen dat een 16 jarige marokkaan die om 02.30h op straat rondloopt met 6000 euro op zak mischien iets illegaals gedaan heeft.........(diep denken)

Trouwens,dit is niets nieuws.Als jij aan de belastingen een maandelijks Bruto inkomen van 1200 euro aangeeft en terzelfdertijd een Mercedes S600 hebt,dan noemt de fiscus dat "uiterlijke tekenen van rijkdom" en krijg je prompt een extra belastingsaanslag en een boete erbovenop.
Maar ja,we willen vooral geen marokkaantje stigmatiseren heh.... :(

Wreker 2 oktober 2005 14:40

De tapijtenkruipers beginnen het heet te voelen onder hun voeten.

:-P

Firestone 2 oktober 2005 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Zou het kunnen dat een 16 jarige marokkaan die om 02.30h op straat rondloopt met 6000 euro op zak mischien iets illegaals gedaan heeft.........(diep denken)

Geldt niet precies hetzelfde voor een 16 jarige Vlaming? :|

Smurfje 2 oktober 2005 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thor

Trouwens,dit is niets nieuws.Als jij aan de belastingen een maandelijks Bruto inkomen van 1200 euro aangeeft en terzelfdertijd een Mercedes S600 hebt,dan noemt de fiscus dat "uiterlijke tekenen van rijkdom" en krijg je prompt een extra belastingsaanslag en een boete erbovenop.
Maar ja,we willen vooral geen marokkaantje stigmatiseren heh.... :(

Stel je voor, jij bent een goed geïntegreerde Marokkaan.
Jij hebt 500 eruo op zak, omdat je een schuld bij iemand had die graag contant zijn/haar geld terug wilt.
Een agent houdt je aan, vraagt waar je het geld vandaan hebt. Jij vertelt het verhaal en hij gelooft je niet en pakt het geld af.
Hoe voel jij je dan?

Overigens als jij dit normaal vindt, waarom zeg je dan niks over het feit dat dit alleen maar mogelijk zou moeten zijn bij Marokkanen en Antillianen en niet bij autochtonen of andere minderheden?

Smurfje 2 oktober 2005 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

:-)
Hmm, ik vind dit toch grappig.
Maar ik heb sowieso een slecht gevoel voor humor.

Antillianen zijn trouwens geen moslims hoor, niet dat het wat uitmaakt maar goed.[edit]
[size=1]After edit by Smurfje on 02-10-2005 at 15:51
Reason:

Citaat:

Maar ik heb sowieso een slecht gevoel voor humor.

Antillianen zijn trouwens geen moslims hoor, niet dat het wat uitmaakt maar goed.[/size]

Citaat:

Maar Antillianen zijn geen moslims hoor, niet dat het wat uitmaakt maar goed.[/size]
[/edit]

Esperanza 2 oktober 2005 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje
Overigens als jij dit normaal vindt, waarom zeg je dan niks over het feit dat dit alleen maar mogelijk zou moeten zijn bij Marokkanen en Antillianen en niet bij autochtonen of andere minderheden?

Hun "goede" huidskleur?

Funghus 2 oktober 2005 15:21

Citaat:

maar als hij dit zo graag wil doen dan zou dit voor iedere jongere moeten gelden en niet alleen voor Antillianen en Marokkanen.

Ik vind dat men dan ook in de bankrekeningen van hoge pieten zou mogen kijken en gelijkaardige vragen stellen. Alle marokkanen samen stelen toch nog niet eens een miljardste van wat er daarboven wordt gesjoemeld.

JusticeLover 2 oktober 2005 15:50

Citaat:

Ze hebben het blijkbaar beter dan de autochtonen ...

Smurfje 2 oktober 2005 17:43

Het is ook allemaal in strijd met de grondwet, een wet die iedere Nederlander hoort te respecteren

Artikel 1 Grondwet:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Rechten van de Mens
Artikel 7
Allen zijn gelijk voor de wet en hebben zonder onderscheid aanspraak op gelijke bescherming door de wet. Allen hebben aanspraak op gelijke bescherming tegen iedere achterstelling in strijd met deze Verklaring en tegen iedere ophitsing tot een dergelijke achterstelling.

Artikel 11
Een ieder, die wegens een strafbaar feit wordt vervolgd, heeft er recht op voor onschuldig gehouden te worden, totdat zijn schuld krachtens de wet bewezen wordt in een openbare rechtszitting, waarbij hem alle waarborgen, nodig voor zijn verdediging, zijn toegekend.
Niemand zal voor schuldig gehouden worden aan enig strafrechtelijk vergrijp op grond van enige handeling of enig verzuim, welke naar nationaal of internationaal recht geen strafrechtelijk vergrijp betekenden op het tijdstip, waarop de handeling of het verzuim begaan werd. Evenmin zal een zwaardere straf worden opgelegd dan die, welke ten tijde van het begaan van het strafbare feit van toepassing was.

Artikel 12
Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige inmenging in zijn persoonlijke aangelegenheden, in zijn gezin, zijn tehuis of zijn briefwisseling, noch aan enige aantasting van zijn eer of goede naam. Tegen een dergelijke inmenging of aantasting heeft een ieder recht op bescherming door de wet.

Artikel 17
Een ieder heeft recht op eigendom, hetzij alleen, hetzij tezamen met anderen.
Niemand mag willekeurig van zijn eigendom worden beroofd.

Friedman 2 oktober 2005 18:13

Wat vinden jullie van die situatie dat men tassen wil controleren op de metro tegen bommen in VK. De politie gaat vooral de tassen van maghrebijnse en arabisch uitziende mensen controleren. Gevolg, ze komen in opstand omdat ze zich geviseerd voelen.

Is het de moeite om 5 keer meer politie in te zetten om iedereen te controleren om zo ervoor te zorgen dat die bepaalde bevolkingsgroep zich niet geviseerd voelt...?

graag jullie mening, de mijne is: neen, beter gericht controleren dan extra manschappen.

Smurfje 2 oktober 2005 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Friedman
Wat vinden jullie van die situatie dat men tassen wil controleren op de metro tegen bommen in VK. De politie gaat vooral de tassen van maghrebijnse en arabisch uitziende mensen controleren. Gevolg, ze komen in opstand omdat ze zich geviseerd voelen.

Is het de moeite om 5 keer meer politie in te zetten om iedereen te controleren om zo ervoor te zorgen dat die bepaalde bevolkingsgroep zich niet geviseerd voelt...?

graag jullie mening, de mijne is: neen, beter gericht controleren dan extra manschappen.

Bij deze situatie zou ik het een stuk minder erg vinden.[edit]
[size=1]After edit by Smurfje on 02-10-2005 at 19:20
Reason:

Citaat:

Bij deze situatie zou ik het een stuk minder erg vinden.[/size]

Citaat:

Hier zou ik het een stuk minder erg vinden.[/size]
[/edit]

MaXiMuS 2 oktober 2005 20:48

Citaat:

maar als hij dit zo graag wil doen dan zou dit voor iedere jongere moeten gelden en niet alleen voor Antillianen en Marokkanen.

Hij kan dit niet doen wegens in strijd met de grondwet. De dommerik zou beter 2 x nadenken ipv zijn bek open te trekken. Geen wonder dat hij politieagent geworden is.

tomm 2 oktober 2005 21:56

Gewoon iedereen controleren en fouilleren op straat. En geld dat duistere oorsprong heeft zou ALTIJD moeten afgepakt worden, ook op bankrekeningen van miljonairs...

Grellig 2 oktober 2005 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ze hebben het blijkbaar beter dan de autochtonen ...

Nog efkens ja.:-D

Herr Flick 3 oktober 2005 07:26

[quote=Firestone]Geldt niet precies hetzelfde voor een 16 jarige Vlaming? :|[/QUOTE

Natuurlijk !

Met dat verschil dat ze die 16 jarige Vlaming serieus gaan roosteren met de bureaulamp in zijn smoelwerk tot een uur of 6 's morgens om te zien waar hij aan da geld gekomen is.

Terwijl ze dien andere uit schrik voor een dossierdoos me hunne naam erop in het CGKR laten lopen.

Herr Flick 3 oktober 2005 07:27

Citaat:

Stel je voor, jij bent een goed geïntegreerde Marokkaan.
Jij hebt 500 eruo op zak, omdat je een schuld bij iemand had die graag contant zijn/haar geld terug wilt.
Een agent houdt je aan, vraagt waar je het geld vandaan hebt. Jij vertelt het verhaal en hij gelooft je niet en pakt het geld af.
Hoe voel jij je dan?

500 € is wel wa geld, maar niet Veel geld, ...

maddox 3 oktober 2005 12:51

Als nonkel agent me morgen vraagt hoeveel geld ik bijheb, en het blijkt €1000 te zijn. dan kan ik altijd zeggen.
Citaat:

Oh, de klaagmuur was gul vandaag, alleen vind mijn bank en visarekening me niet zo lief meer.
Ik moet niet uitleggen wat ik ermee ga doen, als ik het bericht een beetje volg. Anders,
Citaat:

"ik weet nog niet welk bordeel ,maar een feestje bouwen bij de hoeren is mijn planning voor de eerstkomende uren.
Och kom, voor wat geld iemand bijheeft, er is wel een oplossing voor te vinden. Behalve voor belachelijke bedragen. Je kan moeilijk auto's blijven verkopen particulier.

/\|cazar 3 oktober 2005 12:58

Ik kan de makaken alleen maar aanraden dit ( zie foto onder ) op zak te hebben om op de flikken te beginnen toeken.

Mosasaurus 3 oktober 2005 12:58

Citaat:

juist wel voor Antillianen en Marokkanen, zij vertonen het meest criminele gedrag... En men mag de eigen burgers na decennia gediscrimineerd te worden door links, ook eens in de watten leggen...

:rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be