Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Minister laat 14 Iraniërs blijven tegen advies in (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4154)

Antoon 27 juni 2003 12:34

Citaat:

De medewerkers van de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) in Brussel voelen zich in hun hemd gezet. Veertien Iraanse asielzoekers van wie de aanvraag om asiel na een grondig onderzoek, en ook in beroep, onontvankelijk was verklaard, mogen toch in ons land blijven.

Nadat ze in hongerstaking waren gegaan, werd hun aanvraag op last van het kabinet van Binnenlandse Zaken plotseling toch ontvankelijk verklaard. De personeelsleden zijn woedend.

“Het gaat ons niet om die veertien mensen. Het gaat ons om het voorbeeld. Veertien asielzoekers die, zelfs na grondig onderzoek, niet konden blijven, krijgen wat ze willen door in hongerstaking te gaan. De regering buigt voor platte chantage”, vindt het personeel.

Een vergadering op heel hoog niveau zette een streep door alle eerdere beslissingen. Op bevel van het kabinet van de minister van Binnenlandse Zaken Antoine Duquesne werden de veertien aanvragen van de hongerstakers en die van vijf familieleden zonder meer ontvankelijk verklaard. Een tiental van hen bood zich deze week al aan.“Wat moeten wij nu zeggen tegen de tientallen uitgeprocedeerde asielzoekers die nu nog komen?”, vraagt het personeel zich af.“Ga in hongerstaking? En liefst nog voor de regering is gevormd? Schop rel en men zal u een snoepje geven om niet nog meer media-aandacht te trekken?”

Volgens sommige medewerkers is de toekomst van de nu plotseling wel toegelaten asielzoekers verzekerd. “Een aantal krijgt asiel, de anderen worden geregulariseerd.” De beslissing die zo snel en met stille trom is genomen, wekt verbazing. Amper twee weken geleden nog ging commissaris-generaal voor Vluchtelingenzaken Pascal Smet naar de Miniemenkerk waar de Iraniërs hun hongerstaking hielden om hen duidelijk te maken waarom hun aanvraag was geweigerd.

DVZ verwees donderdag naar het ministerie van Binnelandse Zaken voor uitleg. Maar Binnenlandse Zaken gaf niet thuis.
Tot zover het 'strakke' asielbeleid van onze regering.
Het is huilen met de pet op. En een verdere groei van het Vlaams Blok is verzekerd. Op naar de miljoen kiezers.....

wardje 27 juni 2003 13:50

Ja Duquesne... maar die zijn we kwijt, niet?

joske 27 juni 2003 13:59

het is een echte schande,maar ja de kiezer heeft het gewild,die moeten nu niet komen klagen hé.

Antoon 27 juni 2003 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wardje

Dusquesne zijn we kwijt, de 14 Iraniërs en hun families spijtig niet.

Bluelagune 27 juni 2003 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Tja als je weet dat het gehele gerechtelijke apparaat op 10 jaar tijd zo is "verlinkst" dat extreem-links gewoon overbodig is in dit land dan weet je het wel. Het is absoluut niet te verwonderen dat extreem-links in belgië electoraal niets voorstelt, het beleid is gewoon extreem-links..daarmee

fernand 30 juni 2003 17:57

Citaat:

Citaat:

Het is wraakroepend hoe de wet naast zich neer word gelegd. Een eikel legt gans de bureaucratie lam.
Wie nu nog een dosier in zijn pollen pakt is goe zot. De minister doet toch wat hij wil.

boer_bavo 30 juni 2003 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:

Citaat:

Tja als je weet dat het gehele gerechtelijke apparaat op 10 jaar tijd zo is "verlinkst" dat extreem-links gewoon overbodig is in dit land dan weet je het wel. Het is absoluut niet te verwonderen dat extreem-links in belgië electoraal niets voorstelt, het beleid is gewoon extreem-links..daarmee

Wat heeft dit met het gerechtelijke apparaat te maken?
En geef mij eens een concreet voorbeeld van die verlinksing?
De enige andere persoon die ik zo'n uitspraken heb horen doen is Berlusconi ...

fernand 30 juni 2003 18:06

Citaat:

""Geef me je uitgeputte en arme mensen. Je opeengepakte massa's die snakken naar vrijheid". Die woorden staan te lezen op het Vrijheidsbeeld in de haven van New York."
Ja, maar dat is ook een geschenk van de fransen he!
Ze hebben hun armen naar daar gestuurd. En zij waren ze kwijt.

Antoon 30 juni 2003 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

""Geef me je uitgeputte en arme mensen. Je opeengepakte massa's die snakken naar vrijheid". Die woorden staan te lezen op het Vrijheidsbeeld in de haven van New York."

En ondertussen is de V.S. een supermacht en een economische reus geworden, terwijl Frankrijk op zielige wijze probeert nog wat te betekenen in deze wereld.

fernand 30 juni 2003 18:27

Citaat:

Citaat:

Citaat:

En ondertussen is de V.S. een supermacht en een economische reus geworden, terwijl Frankrijk op zielige wijze probeert nog wat te betekenen in deze wereld.

Maar ze zijn zeker geen supermacht geworden te danken aan de allochtonen en de negerkens.
Er staat mij zo iets bij van zeer geleerede namen. Oppenheimer. Einstein, Von braun.
Allez meer weet ik ook niet van de geschiedenis van de VS.
Ik heb al genoeg aan de mijne. :lol: :wink:

boer_bavo 30 juni 2003 18:36

Citaat:

Maar ze zijn zeker geen supermacht geworden te danken aan de allochtonen en de negerkens.
Er staat mij zo iets bij van zeer geleerede namen. Oppenheimer. Einstein, Von braun.
Allez meer weet ik ook niet van de geschiedenis van de VS.
Ik heb al genoeg aan de mijne. :lol: :wink:

Je zou eens moeten weten hoeveel indiërs er op loonlijsten van technologiebedrijven in de VS staan.

Ali 30 juni 2003 19:03

ik ben blij voor die Iraanse asielzoekers dat ze werden vrijgelaten...,nah..
als toch iedereen maar aan zichzelf denkt, ook al heeft niemand op dit forum daar last van..maar ja... :roll:

Antoon 1 juli 2003 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ali
als toch iedereen maar aan zichzelf denkt, ook al heeft niemand op dit forum daar last van..maar ja... :roll:

Ze zijn niet vrijgelaten want ze zijn ook nooit gevangen. Ze waren vrij om naa huis terug te keren.

Het probleem is dat ze geen recht hadden om hier te lijven parasiteren, en nu wordt hen dat om politieke redenen weer toegekend.

Maar ja, Ali en consoorten hebben zo hun eigen interpretatie natuurlijk. Of wat dacht je.

boer_bavo 1 juli 2003 09:40

Citaat:

Citaat:

Ze zijn niet vrijgelaten want ze zijn ook nooit gevangen. Ze waren vrij om naa huis terug te keren.

Het probleem is dat ze geen recht hadden om hier te lijven parasiteren, en nu wordt hen dat om politieke redenen weer toegekend.

Maar ja, Ali en consoorten hebben zo hun eigen interpretatie natuurlijk. Of wat dacht je.

Ik zie niet in waarom wij meer recht hebben om in België rond te lopen dan die asielzoekers.

fernand 1 juli 2003 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:

Citaat:

Ik zie niet in waarom wij meer recht hebben om in België rond te lopen dan die asielzoekers.

:roll:

Ali 1 juli 2003 20:07

Citaat:

Citaat:

nee het probleem ligt bij sukkels zoals jij die niemand anders ook geluk gunnen.

afgunst is een slechte eigenschap.
schijnt de zon ook alleen voor jou mischien?

Citaat:

ik heb zeker een andere interpretatie , wat dacht je?
ligt de juiste interpretatie ook al in jou kamp(f) :roll:

Antoon 2 juli 2003 07:59

Citaat:

Citaat:

Citaat:

nee het probleem ligt bij sukkels zoals jij die niemand anders ook geluk gunnen.

afgunst is een slechte eigenschap.
schijnt de zon ook alleen voor jou mischien?

Citaat:

ik heb zeker een andere interpretatie , wat dacht je?
ligt de juiste interpretatie ook al in jou kamp(f) :roll:

Waar zijn wij hier in Europa ooit aan begonnen, door al die arabieren binnen te laten, met families, en ze paspoorten te geven. :cry:

Jan van den Berghe 2 juli 2003 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo

Wij zijn burgers van dit land, zij niet. Heel eenvoudig dus, maar blijkbaar is dat niet aan u besteed.

Even opmerken dat de meeste "asielzoekers" hier gewoon ordinaire profiteurs en gelukzoekers zijn. Op die manier wordt het asielrecht uitgehold en worden de echte asielzoekers (om politieke redenen) eigenlijk mee in het verdomhoekje geduwd.

Vlaanderen_onafhankelijk 2 juli 2003 10:31

Zoiets vind ik dus schandalig hé! Dat een minister het advies van zijn eigen personeel zomaar naast zich neerlegt, wat nu in de toekomst met andere asielzoekers? Hetzelfde?

Beter vind ik het een algemene imigratiestop in te lassen, behalve voor zij die ook effectief iets kunnen betekenen voor onze economie...
We moeten nu allemaal samenwerken om eerst zowel migranten als werklozen die er NU zijn door hen aan werk en een toekomst te helpen. Je lost dat probleem niet op door a volonté vreemdelingen binnen te halen...

En Ali, dit heeft niks te maken met 'anderen het licht in de ogen niet gunnen', maar alles met overleven. De bouwgronden worden nu al duurder en duurder en het groen neemt verder en verder af en zo'n problemen worden niet opgelost door asielzoekers en masse te regulariseren.

Tjolder 2 juli 2003 21:14

Nog een manier om te blijven.

Uit Nederland:

Een man die maandag naar Kameroen zou worden uitgezet, heeft het vliegtuig waarin hij vervoerd zou worden kort en klein geslagen. De man was geboeid en stond onder begeleiding van twee mensen van de marechaussee. Dat mocht niet baten, want hij schopte de stoel uit de rails ging zo tekeer dat de zuurstof maskers naar benedenkwamen. De man is na het incident, dat overigens op de grond gebeurde, aangehouden en uit het vliegtuig gehaald.

"Het is een groot geluk geweest, dat dit voorval niet in de lucht is gebeurd. Dan had een zeer gevaarlijke situatie kunnen ontstaan", zegt een woordvoerster. "Ook mogen we blij zijn dat de man zijn woede niet op andere passagiers en op de collega's van de marechaussee kon richten, omdat onze mensen snel wisten in te grijpen."

Misschien een kussentje gebruiken ? :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be