Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vlaams-nationalistisch forum (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Eerbetoon aan een grote leider (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41546)

Betweter 3 oktober 2005 08:07

Eerbetoon aan een grote leider

Rust in vrede, Bert Erikson.

Piet Hein 3 oktober 2005 08:19

Is bert erkison al lang dood???

De Nachtuil 3 oktober 2005 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Is bert erkison al lang dood???

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
VMO-leider Bert Eriksson overleden

BRUSSEL - In het Nederlandse Westdorpe, nabij de Belgische grens, is Bert Eriksson, voormalig leider van de extreem-rechtse VMO, gisteravond overleden.
Eriksson was in de jaren zeventig een bekend figuur als leider van de ,,Vlaamse Militanten Orde". Die extreem-rechtse paramilitaire organisatie werd begin jaren tachtig verboden wegens het vormen van een privé-militie.

Daarna baatte Eriksson in Antwerpen het café ,,den Odal" uit, tevens de naam van zijn nieuwe vereniging.

Bert Eriksson stierf op 73-jarige leeftijd aan een longziekte.

Wel niet direct iemand waar ik sympathie voor heb.

Betweter 3 oktober 2005 10:14

Gisteren overleden, begrafenis vermoedelijk aanstaande zaterdag.

Dave 5 oktober 2005 17:26

Soldaten zonder verleden zijn steeds slechte soldaten.

Wie een verleden verbieden wil, verliest de toekomst!

Bert,rust in vrede.

Vaarwel, tot ziens

Van een knaap

Tantist 5 oktober 2005 22:28

Djezes... Moest het nu nog Hendrik Elias, Frans Van der Elst, Lode Claes,... zijn (buiten het feit dat die al dood zijn)... Een bepaald segment van de "Vlaamse" beweging zal er wel op kicken, maar uiteindelijk was Erikson een marginaal figuur, als staan er twintig fans op hunne kop om het tegendeel te bewijzen.

Betweter 6 oktober 2005 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Djezes... Moest het nu nog Hendrik Elias, Frans Van der Elst, Lode Claes,... zijn (buiten het feit dat die al dood zijn)... Een bepaald segment van de "Vlaamse" beweging zal er wel op kicken, maar uiteindelijk was Erikson een marginaal figuur, als staan er twintig fans op hunne kop om het tegendeel te bewijzen.

Tantist, heb jij hem ooit gekend?

De Garde 6 oktober 2005 17:07

Ikke toevallig wel zo'n beetje.

Een gebrek aan idealisme valt die man niet te verwijten, wel een gebrek aan een beetje politiek inzicht.

En, het moet ook gezegd worden, als het zéér riskant werd (Voeren) stond de VMO vooraan.

Maar hij heeft nooit willen inzien dat de tijd veranderde en zo word je na verloop van tijd een totale karikatuur. En doe je een beweging meer schade dan je wel zou willen.

panzer 6 oktober 2005 18:09

Ondanks alle pro's en contra's vocht deze man gedurende zowat heel zijn leven voor Vlaanderen. En zoiets verdient hoe dan ook respect.

Rust in Vrede.

Tantist 6 oktober 2005 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Tantist, heb jij hem ooit gekend?

Persoonlijk niet nee, net zo min als ik de koning ken of Di Rupo.

ossaert 12 oktober 2005 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Ondanks alle pro's en contra's vocht deze man gedurende zowat heel zijn leven voor Vlaanderen. En zoiets verdient hoe dan ook respect.

Rust in Vrede.

Eerlijk gezegd betwijfel ik of het die man au fond om 'Vlaanderen' te doen was... Ik sluit me eerder aan bij het standpunt van Tantist: een marginaal figuur van een nog marginalere betekenis voor de 'Vlaamse Beweging', en al helemaal marginaal wanneer het op 'Vlaanderen' aankomt... Ik zal me niet verheugen over het feit dat Eriksson onder de zoden ligt, dat er iemand dood is tout court, maar het laat me alles wel beschouwd Siberisch koud. Alhoewel, nu is er alvast één sujet minder dat 'Vlaanderen' schade kan berokkenen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be