Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Vraagje : wat na de dood ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41579)

Geertje 3 oktober 2005 14:11

Vraagje : wat na de dood ?

Sommige religies voorzien een soort leven na de dood. Je wordt in de hemel opgenomen en blijft voor eeuwig leven.

Maar hoe zien jullie dit praktisch ? Leef je verder zoals je leefde op het moment dat je stierf ? Wordt je teruggezet naar een richtleeftijd, 20 jaar bvb. ?

Als je in het hiernamaals verder leeft kan je eigenlijk best op bvb. 20 jaar sterven en zo als 20-jarige eeuwig verderleven.

En als je in een ongeval omkomt,moet je dan in stukjes verderleven ?

Alleen al hierdoor kan ik mij moeilijk indenken dat er een leven na de dood is.

Grellig 3 oktober 2005 14:21

Je volgende leven zal kwalitatief afhangen van de aktie's(karma) die u in dit leven hebt verricht.Veel negatief karma;lager bewustzijnsniveau,positief karma;hoger bewustzijnsniveau.

Aangezien u een mens bent geertje zit je op de hoogste ladder.Daarom dat u hoofd vanboven op u lichaam staat ipv voor het lichaam uit zoals bij de meeste dieren.
Het hangt nu van u af wat u met u geest doet.

Daarom dat je plaats moet maken voor gebed en bezinning en eventueel meditatie om u geest los te krijgen van de materiƫle wereld(de illusie,maya).

Daarom zijn er monniken die hun geest zo onder controle hebben dat ze hun lichaam zelf kunnen stil leggen om hun ziel over te geven aan de Almachtige.

U geest is niets anders dan een hoop herinneringen die u in u leven hebt opgebouwd met behulp van u geheugen.Zo vormt er zich een "ik gevoel",het ego.De kunst is om dit ego te doorbreken,het is niets waard.

labyrinth 3 oktober 2005 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Sommige religies voorzien een soort leven na de dood. Je wordt in de hemel opgenomen en blijft voor eeuwig leven.

Maar hoe zien jullie dit praktisch ? Leef je verder zoals je leefde op het moment dat je stierf ? Wordt je teruggezet naar een richtleeftijd, 20 jaar bvb. ?

Als je in het hiernamaals verder leeft kan je eigenlijk best op bvb. 20 jaar sterven en zo als 20-jarige eeuwig verderleven.

En als je in een ongeval omkomt,moet je dan in stukjes verderleven ?

Alleen al hierdoor kan ik mij moeilijk indenken dat er een leven na de dood is.

Ja dat is ook juist..... je zal maar de pech hebben om als 104 jarige eeuwig te moeten verderleven.

puud 3 oktober 2005 18:19

Na enkele tientallen jaren van lijden en ook van plezier komt er een lange nacht van slapen. Die slaap die Catullus 'una nox dormienda' noemt, een eeuwige droomloze slaap.

vrouw van zonden 3 oktober 2005 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puud
Na enkele tientallen jaren van lijden en ook van plezier komt er een lange nacht van slapen. Die slaap die Catullus 'una nox dormienda' noemt, een eeuwige droomloze slaap.

Ik zie alleen dat laatste nog wel gebeuren.

Apocalyps 3 oktober 2005 21:14

De dood is het einde..... of wacht, men leeft misschien toch verder in maden, insecten en ander ongedierte, die jou levensloze lichaam oppeuzelen....

vrouw van zonden 3 oktober 2005 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
De dood is het einde..... of wacht, men leeft misschien toch verder in maden, insecten en ander ongedierte, die jou levensloze lichaam oppeuzelen....

Hmm idd.
Vanaf het moment dat we geboren zijn zijn we bezig te sterven. Daarna niks, zwart/[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by vrouw van zonden on 03-10-2005 at 22:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Hmm idd.
Vanaf het moment dat we geboren zijn zijn we bezig te sterven. Daarna niks, zwart/[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Hmm idd.
Vanaf het moment dar we geboren zijn zijn we bezig te sterven. Daarna niks, zwart/[/size]
[/edit]

myrdjinn 3 oktober 2005 21:59

het leven is zoveel mooier als er GEEN LEVEN NA DE DOOD is. gelukkig voor ons is dat blijkbaar het geval.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be