Sofietje |
4 oktober 2005 13:04 |
Voorstanders abortus zijn medeschuldig aan orkaan Katrina
"Orkaan Katrina was een straf van God"

De orkaan Katrina en het andere natuurgeweld dat de jongste tijd de VS heeft getroffen, zijn een straf van God, zo luidt de mening van de Amerikaanse Republikeinse senator Hank Erwin. "De orkaan vervulde me met afschuw en deed me erg klein voelen. Maar hij was geen verrassing. Jarenlange waarschuwingen van evangelisten en predikanten gingen ongemerkt voorbij. We moeten dan ook niet verbaasd zijn als uiteindelijk het oordeel valt."
De uitlatingen botsten op "afkeur alom" in politieke en religieuze kringen. Zo reageerde de methodistische bisschop William Willimon met: "Ik weet niet wat voor een politicus Hank Erwin is, maar hij is in alle geval geen theoloog". De bisschop gaf toe dat er in de getroffen regio misschien wel meer gegokt wordt dan in de rest van het land. "Maar ik denk dat er elders evenveel gezondigd wordt. Als God ons allen op die manier voor onze zonden zou straffen, wie zou dan ongestraft blijven?"
Het Amerikaanse Beliefnet beklemtoont niettemin dat de Republikeinse senator niet alleen staat met zijn visie. De terreurorganisatie al-Qaida noemde de Amerikaanse doden bij de storm "de wraak van God" en de Amerikaanse moslimleider Louis Farrakhan suggereerde dat de vernieling door de orkaan een goddelijke straf is voor het Amerikaanse geweld in Irak.
De aartsconservatieve tv-predikant Pat Robertson vindt dan weer dat de natuurramp een straf van God is voor de legalisering van abortus, terwijl sommige conservatieve joodse leiders menen dat de VS gestraft zijn omdat ze Israƫl hebben overtuigd zich uit de Gazastrook terug te trekken.
Er is meer tussen hemel en aarde , dat is mijn overtuiging en niets kan zo maar gebeuren , God is aanwezig , alom , alles is God , mens dier , al de materie... en
ik denk ook dat hij dingen kan sturen... denken jullie niet...</STRONG></EM></U></I></B>
|