Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Band Of Brothers. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41748)

vercetti 5 oktober 2005 15:20

Band Of Brothers.

Wie kent Band Of Brothers niet?
De beste (mini)serie ooit gemaakt. Op IMDB kregen ze een score van 9.6/10 wat volgens mij het hoogst mogelijke is.
Het is realistisch, gedetailleerd gemaakt, het benadert de perfectie. De muziek is van het 'kippevel' type.

Ik heb destijds 100€ voor de Tin Box (serie + documentaire, making of, promofilmpjes, acteursbootcamp) betaald maar hij was het dubbel en dik waard.

Naar het schijnt komt er een tweede reeks uit, deze gaat over een soortgelijke companie, maar dan in de Pacific.

Jammer genoeg las ik deze week dat de leider van Easy (Richard "Dick" Winters) de ziekte van parkison heeft.

Wie vind BOB ook goed?

Nick_ 5 oktober 2005 15:38

Ik ken dat niet.

Jolly Roger 5 oktober 2005 18:27

Het is zeker een prima reeks voor de liefhebber van oorlogsgeschiedenis, maar er is een maar ...
De schrijver van het boek waarop de reeks gebaseerd is, nl. Stephen Ambrose, nam het niet zo nauw met de waarheid in zijn boek.
Overigens mag je ook niet vergeten dat het een Amerikaanse produktie is, hetgeen synoniem is van het propageren van de Amerikaanse standvastigheid en onoverwinnelijkheid (sic).

Ik dacht dat ik ongeveer 80 euro betaald heb voor de reeks in de metalen box en dat het zeker zijn geld waard is. Nog even en de aankoopprijs daalt opnieuw.

vercetti 5 oktober 2005 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jolly Roger
Het is zeker een prima reeks voor de liefhebber van oorlogsgeschiedenis, maar er is een maar ...
De schrijver van het boek waarop de reeks gebaseerd is, nl. Stephen Ambrose, nam het niet zo nauw met de waarheid in zijn boek.
Overigens mag je ook niet vergeten dat het een Amerikaanse produktie is, hetgeen synoniem is van het propageren van de Amerikaanse standvastigheid en onoverwinnelijkheid (sic).

De leden van Easy hebben het boek en de reeks gezien. Me dunkt dat er voor een zeer groot deel waarheid in zit.

Je hebt gelijk qua Amerikaans pattriotisme. Die begingeneriek met die legendarische muziek en de beelden. Saving Private Ryan heeft dat zelfs nog meer.
Wat zeker niet wegneemt dat het geweldige film/televisie is. :)

Avondland 5 oktober 2005 20:00

Aangename reeks, veel realisme enzovoorts maar we zien altijd de oorlog door de geallieerde kant. Het zou eens aangenaam zijn om eens een grauwe oorlogsfilm te zien door de ogen van een Duitser. Kwestie om eens wat anders te zien dan een hoop Amerikaanse helden die Duitse kont schoppen ...

skaldis 5 oktober 2005 20:54

Brood en spelen voor de massa, geschiedenisvervalsing, heldenverering, ... wie dit koopt werkt mee aan het propaganderen van oorlog en is het niet waard zichzelf mens te noemen en verdient daarenboven de doodstraf. Wie een goede oorlogsfilm wil bekijken kan beter eens de russische prent idi i smotri (1985) huren.

prutske 5 oktober 2005 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502
Ik ken dat niet.

Een gat in Uw cultuur?;-)

longhorn 5 oktober 2005 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avondland
Het zou eens aangenaam zijn om eens een grauwe oorlogsfilm te zien door de ogen van een Duitser.

Das Boot was een uitstekende film vanuit Duits oogpunt. Ze mogen er nog zo een paar maken.

exodus 5 oktober 2005 22:39

9,5 op IMDB dat is ook overdreven. Dat ruikt naar een overdreve populaire reeks die mss wel goed is maar geen eenzame hoogtes haalt.

Supe®Staaf 5 oktober 2005 22:46

Oervervelend.
Na 3 DVD's afgehaakt.

jules 5 oktober 2005 22:58

nogal langdradig begin, amar daarna zaten er best wel sterke afleveringen tussen.
In ieder geval een reeks die ik iedereen zou aanbevelen !

Tantist 5 oktober 2005 23:24

Hier is nog ne fan

Tantist 5 oktober 2005 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Oervervelend.
Na 3 DVD's afgehaakt.

Waarom verbaast mij dat niet?

Riksken 6 oktober 2005 01:23

Heb de serie ook bekeken en vond ze ook maar saai. Ondanks door de meesten als heel levensecht bestempeld is ze toch geromantiseerd. Heel eenzijdig en met veel te veel yankee kamikazes. Per cd komer er amper of geen echt realistische scene's in voor.

thePiano 6 oktober 2005 06:32

Ik heb de reeks ook in huis en al enkele malen herbekeken. Historisch niet zo'n hoogdraver maar wel knap gefilmd. Persoonlijk vind ik dan bv The Pianist van Roman Polanski inhoudelijk een stuk beter, die heeft tenminste een boodschap. Jammer dat alles wat de Amerikanen aanraken tot een hamburger wordt omgeturnd. Als het maar vet is met veel ketchup en snel kan binnengehapt worden is het voor hen allemaal goed. Toch blijft het technisch een knap werkstuk, zeker als je de gevechtsscenes bekijkt.

Djiezes 6 oktober 2005 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Das Boot was een uitstekende film vanuit Duits oogpunt. Ze mogen er nog zo een paar maken.

"Cross of iron" is zeker ook een aanrader...

Piet Hein 6 oktober 2005 10:48

De beste oorlogsfim vind ik nog steeds the longest day.

Calle 6 oktober 2005 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Heb de serie ook bekeken en vond ze ook maar saai. Ondanks door de meesten als heel levensecht bestempeld is ze toch geromantiseerd. Heel eenzijdig en met veel te veel yankee kamikazes. Per cd komer er amper of geen echt realistische scene's in voor.

Tja, jij zou het moeten weten he, jij was immers aanwezig niet ?

Verdomme mensen, de kerels die er in het echt waren hebben gezegd dat de serie heel erg aanleunt bij hun beleving van de oorlog.

Kunnen jullie dit gewoon niet accepteren omdat het Amerikanen zijn ?

Kijk eens naar de aflevering over Bastogne, bijna geen enkele gevechtscene in te zien . Schitterend die aflevering.

exodus 6 oktober 2005 13:02

Paths of Glory, dat is een goeie oorlogsfilm

Mitgard 6 oktober 2005 13:08

Citaat:

Het zou eens aangenaam zijn om eens een grauwe oorlogsfilm te zien door de ogen van een Duitser. Kwestie om eens wat anders te zien dan een hoop Amerikaanse helden die Duitse kont schoppen ...

'stalingrad' is best wel goed.
zie je eindelijk eens dat die duitse wehrmacht-soldaten ook maar gewone jongens waren gelijk u en ik.
en wat die hebben moeten doorstaan voor hunne vervloekte fuhrer.

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mitgard on 06-10-2005 at 14:11
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Het zou eens aangenaam zijn om eens een grauwe oorlogsfilm te zien door de ogen van een Duitser. Kwestie om eens wat anders te zien dan een hoop Amerikaanse helden die Duitse kont schoppen ...

'stalingrad' is best wel goed.
zie je eindelijk eens dat die duitse wehrmacht-soldaten ook maar gewone jongens waren gelijk u en ik.
en wat die hebben moeten doorstaan voor hunne vervloekte fuhrer.

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

'stalingrad' is best wel goed.[/size]
[/edit]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be