Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   gent st-pieters, de megalomaniakken aan het werk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41767)

Den Ardennees 5 oktober 2005 19:05

gent st-pieters, de megalomaniakken aan het werk
 
de enorme werken voor het station Gent-Sint-Pieters werden gisteren voorgesteld. Het project is megalomaan, overdreven, en kost zeker tientallen miljoenen euro's. Nu, wie dat station een beetje kent, weet dat het daar in orde is: het is proper, er is comfort (veel stoelen en banken, vlotte bediening aan de loketten, roltrappen naar de perrons enz...). Dit enorme project is dus totaal overbodig.
Waar is de reiziger dan wel mee gediend: comfort op de treinen, voldoende treinen, die op tijd rijden. Moest het nu nog zijn dat de NMBS geld op overschot heeft, ik zou begrip kunnen opbrengen voor dit project. Nu vind ik het een voorbeeld van wanbeheer.

http://www.gent.be/gent/wonen/stbouw...resentatie.htm

longhorn 5 oktober 2005 19:06

Zelfde gebeurt in het station van Brugge. Kostprijs 40 miljoen. Gelukkig maakt de NMBS jaarlijks veel winst...

Den Ardennees 5 oktober 2005 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Zelfde gebeurt in het station van Brugge. Kostprijs 40 miljoen. Gelukkig maakt de NMBS jaarlijks veel winst...

8O in feite is Brugge toch ook een vrij modern station, dat nog in goede staat is?

longhorn 5 oktober 2005 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
8O in feite is Brugge toch ook een vrij modern station, dat nog in goede staat is?

Waarschijnlijk nog niet modern genoeg, he. 't station mag waarschijnlijk niet misstaan naast dat nieuw, oerlelijk, concertgebouw waar de pannen van afvallen. Ik vraag me enkel af waar al dat geld vandaan komt, gezien de NMBS toch niet echt een 'moneymaker' is.

Confucius 5 oktober 2005 20:20

Wel eerlijk gezegd vond ik dat de tunnel naar de perons en de perons zelf wel aan een opfrissing toe zijn. Ze zien er nog altijd hetzelfde uit als toen ik 35 jaar geleden iedere dag stond te wachten om naar school te gaan. Het interieur van het station zelf is wel veel verbeterd.

solidarnosc 5 oktober 2005 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Waarschijnlijk nog niet modern genoeg, he. 't station mag waarschijnlijk niet misstaan naast dat nieuw, oerlelijk, concertgebouw waar de pannen van afvallen. Ik vraag me enkel af waar al dat geld vandaan komt, gezien de NMBS toch niet echt een 'moneymaker' is.

De NMBS heeft veel grond die in "toplocaties" ligt. Als ik me niet vergis zullen er ook kantoren, winkels etc... ingepast worden in het toekomstig station. Op die manier wil men wellicht een deel van de kosten recupereren. Tenslotte rekent men ook op meer reizigers.

Bhairav 5 oktober 2005 20:30

Ik haat nette stations. Das voor mietjes.
Ik hou van stinkende gevandaliseerde stations... Daar zit pas schoonheid in.

longhorn 5 oktober 2005 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
De NMBS heeft veel grond die in "toplocaties" ligt. Als ik me niet vergis zullen er ook kantoren, winkels etc... ingepast worden in het toekomstig station. Op die manier wil men wellicht een deel van de kosten recupereren. Tenslotte rekent men ook op meer reizigers.

Ik wist er het fijne niet van. 'k zie Brugge jammer genoeg maar om de paar jaar. Als er dus wel degelijk nevenaktiviteiten gecreeerd worden zoals kantoorgebouwen en winkels voor de prive-sector, ben ik eerder voorstander gezien de investering dan een recuperatie-vermogen heeft.

ancapa 5 oktober 2005 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
de enorme werken voor het station Gent-Sint-Pieters werden gisteren voorgesteld. Het project is megalomaan, overdreven, en kost zeker tientallen miljoenen euro's. Nu, wie dat station een beetje kent, weet dat het daar in orde is: het is proper, er is comfort (veel stoelen en banken, vlotte bediening aan de loketten, roltrappen naar de perrons enz...). Dit enorme project is dus totaal overbodig.
Waar is de reiziger dan wel mee gediend: comfort op de treinen, voldoende treinen, die op tijd rijden. Moest het nu nog zijn dat de NMBS geld op overschot heeft, ik zou begrip kunnen opbrengen voor dit project. Nu vind ik het een voorbeeld van wanbeheer.

http://www.gent.be/gent/wonen/stbouw...resentatie.htm

prestige, maar service aan de pendelaar ???

den tamme 5 oktober 2005 20:42

dat ze al dat geld nu eens in de regeling van treinverkeer staken i.p.v alles stations uit te breiden. die werken vallen toch elke keer stil omdat men te weinig geld heeft en zo veroorzaken ze nog meer last dan dat er al was (zie mol bvb klein station maar wordt al jaar aan gewerkt. laatste maanden een vooruitgang van nul de botte) dat ze hun aansluitingen en hun frequenties eens onder de loep nemen en de treinen wat vaker en stipter laten rijden. dat zou goede reclame zijn voor openbaar vervoer. niet een of ander patserig gebouw van enkele miljoenen.

Den Ardennees 5 oktober 2005 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Wel eerlijk gezegd vond ik dat de tunnel naar de perons en de perons zelf wel aan een opfrissing toe zijn. Ze zien er nog altijd hetzelfde uit als toen ik 35 jaar geleden iedere dag stond te wachten om naar school te gaan. Het interieur van het station zelf is wel veel verbeterd.

so what, de perrons zien er nog hetzelfde uit als op de foto's bij de opening in 1913. Zolang het comfortabel en veilig is, zie ik geen probleem.

En jongens: op dat recuperatievermogen zou ik niet teveel rekenen hoor.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Den Ardennees on 05-10-2005 at 21:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Wel eerlijk gezegd vond ik dat de tunnel naar de perons en de perons zelf wel aan een opfrissing toe zijn. Ze zien er nog altijd hetzelfde uit als toen ik 35 jaar geleden iedere dag stond te wachten om naar school te gaan. Het interieur van het station zelf is wel veel verbeterd.

so what, de perrons zien er nog hetzelfde uit als op de foto's bij de opening in 1913. Zolang het comfortabel en veilig is, zie ik geen probleem.

En jongens: op dat recuperatievermogen zou ik niet teveel rekenen hoor.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Wel eerlijk gezegd vond ik dat de tunnel naar de perons en de perons zelf wel aan een opfrissing toe zijn. Ze zien er nog altijd hetzelfde uit als toen ik 35 jaar geleden iedere dag stond te wachten om naar school te gaan. Het interieur van het station zelf is wel veel verbeterd.

so what, de perrons zien er nog hetzelfde uit als de foto's bij de opening in 1913. Zolang het comfortabel en veilig is, zie ik geen probleem.

En jongens: op dat recuperatievermogen zou ik niet teveel rekenen hoor.[/size]
[/edit]

Den Ardennees 5 oktober 2005 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik haat nette stations. Das voor mietjes.
Ik hou van stinkende gevandaliseerde stations... Daar zit pas schoonheid in.

verhuis jij maar snel naar Charleroi, je zal er je wel thuis voelen in die achterbuurt die wordt geregeerd door corrupte socialisten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be