VRTNIEUWS.NET - Licht op groen voor adoptie door holebi's
Citaat:
Licht op groen voor adoptie door holebi's
do 06/10/05 - De Raad van State ziet geen grote juridische bezwaren tegen de adoptie van kinderen door homo's en lesbiennes.
De Raad van State sprak destijds een vernietigend oordeel uit over het homohuwelijk, een advies dat de regering toen naast zich neerlegde. Maar nu velt de Raad van State een positief oordeel over de homo-adoptie.
Weliswaar is het huidige recht, dat de adoptie van kinderen voorbehoudt aan hetero's, niet discriminerend vanuit de traditionele opvattingen over het gezin. Maar het parlement mag adoptie open stellen voor homo's en lesbiennes.
Al heeft de Raad van State wel een hele reeks bedenkingen. Hij vindt dat de homo-adoptie beter moet worden gemotiveerd en dat het belang van het kind centraal moet staan.
De Raad heeft ook vragen bij de adoptie van buitenlandse kinderen door homo's en lesbiennes. Als andere landen wegens de homo-adoptie geen kinderen meer willen afstaan aan Belgische koppels, dreigen daardoor hetero's gediscrimineerd te worden.
Uiteindelijk laat de Raad van State het over aan het parlement om over de homo-adoptie knopen door te hakken.
Bron: Rode Staatsomroep
|
1. Deftig hé, normale gezinnen (man-vrouw) kunnen hun rechten verliezen om kinderen te adopteren wanneer landen Belgïe bannen omwille van die homo-adoptie. Wie discrimineert wie nu?
2. Mijn respect voor homo's neemt drastisch af, ik blijf het herhalen. De holibi (ja voor mij is het hoLIbi) federatie zorgt ervoor dat mensen meer en meer afstand nemen van de aanvaarding van homo's net omwille van het
voortdurend pushen van zaken die niet kunnen met name homohuwelijk, homo-adoptie
Met vlaamse groet!
|