Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   grote volksverhuis richting kust ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41895)

ICE-MAN 7 oktober 2005 10:22

grote volksverhuis richting kust ???

is het jullie ook al opgevallen dat er een "verdacht groot" aantal mensen uit de brusselse ring en B-H-V verhuizen naar de kust ??

de laatste maanden mij een beetje beziggehouden met mensen in mijn omgeving en moeten vaststellen dat er nogal wat zijn die een "tweede" verblijf aangeschaft hadden aan zee nu ook hun verblijfplaats aan de kust als domicillie gebruiken.....

gaat den oorlog tegen de walen uitbreken of zo..... heb ik iets gemist.....
ze lijken de gevarenzone rond brussel te ontvluchten want het valt me op dat de meesten er voor kiezen om de dag van hun pensioen (en indien kan nog rapper) uit het brusselse weg te trekken....

vroeger was dit een fenomeen dat alleen dokters en apothekers of notarissen te beurt viel....... maar mijne "facteur"...... ne kerel die alle dagen op straat loopt en dus kan weten hoe het er in de streek aan toegaat..... die de plaat poetst..... nogal raar.....[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ICE-MAN on 07-10-2005 at 11:24
Reason:
--------------------------------

is het jullie ook al opgevallen dat er een "verdacht groot" aantal mensen uit de brusselse ring en B-H-V verhuizen naar de kust ??

de laatste maanden mij een beetje beziggehouden met mensen in mijn omgeving en moeten vaststellen dat er nogal wat zijn die een "tweede" verblijf aangeschaft hadden aan zee nu ook hun verblijfplaats aan de kust als domicillie gebruiken.....

ze lijken de gevarenzone rond brussel te ontvluchten want het valt me op dat de meesten er voor kiezen om de dag van hun pensioen (en indien kan nog rapper) uit het brusselse weg te trekken....

vroeger was dit een fenomeen dat alleen dokters en apothekers of notarissen te beurt viel....... maar mijne "facteur"...... ne kerel die alle dagen op straat loopt en dus kan weten hoe het er in de streek aan toegaat..... die de plaat poetst..... nogal raar.....[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

de laatste maanden mij een beetje beziggehouden met mensen in mijn omgeving en moeten vasstellen dat er nogal wat zijn die een "tweede" verblijf aangeschaft hadden aan zee nu ook hun verblijfplaats aan de kust als domicillie gebruiken.....

vroeger was dit een fenomeen dat alleen dokters en apothekers of notarissen te beurt viel....... maar mijne "facteur"...... ne kerel die alle dagen op straat loopt en dus kan weten hoe het er in de streek aan toegaat..... die de plaat poetst..... nogal raar.....[/size]
[/edit]

Mambo 7 oktober 2005 11:55

Wie zich nu kan inkopen aan de kust doet goede zaken, maar het is wel duur.
De prijs van het vastgoed stijgt daar immers meer dan de rest.
Uiteraard, de meesten worden opgekocht door "zelfstandige vennootschappen" die het wel in hun belastingen zullen steken, ten koste van al de anderen alweer. Ook dat verhoogt de vraag prijs enorm voor een woning tegenwoordig.

jan hyoens 7 oktober 2005 13:02

De kust is nog min of meer allochtonenvrij en is daarom een vluchtplaats voor mensen die de multikul hebben moeten ondergaan! Spijtig genoeg beginnen ze daar ook te verschijnen.

Khonnor 7 oktober 2005 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
De kust is nog min of meer allochtonenvrij en is daarom een vluchtplaats voor mensen die de multikul hebben moeten ondergaan! Spijtig genoeg beginnen ze daar ook te verschijnen.

Jantje zag eens pruimen hangen als eieren zo groot......

*KNIP*[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Peter Johan on 07-10-2005 at 18:36
Reason: belediging gemeld door de geviseerde.

Citaat:

*KNIP*[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Waarmee ik maar wil zeggen, moet jij niet buiten gaan spelen of zo?[/size]
[/edit]

Stef_duracell 7 oktober 2005 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN

vroeger was dit een fenomeen dat alleen dokters en apothekers of notarissen te beurt viel....... maar mijne "facteur"...... ne kerel die alle dagen op straat loopt en dus kan weten hoe het er in de streek aan toegaat..... die de plaat poetst..... nogal raar.....

Toen ik in April aan de Kust zat ben ik samen met mijn ouders in een Franstalig Café-Restaurant verzeild in Westende. Enkel de jonge dame die daar weekend werk deed sprak Nederlands! De rest van de klandizie was allemaal Franstalig. Ook in het appartement waar wij verbleven liepen we geregeld Franstaligen tegen het lijf. Ik dacht even dat ik Brussel zat ipv. van aan zee. Gelukkig was er het ruisende water om mij te kalmeren.

skaldis 7 oktober 2005 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN

vroeger was dit een fenomeen dat alleen dokters en apothekers of notarissen te beurt viel....... maar mijne "facteur"...... ne kerel die alle dagen op straat loopt en dus kan weten hoe het er in de streek aan toegaat..... die de plaat poetst..... nogal raar.....

Hmm dat is al een tijdje zo hoor, ligt waarschijnlijk aan je leeftijd, eens het eerste huis is afbetaald veroorloven niet scheidende tweeverdieners (een minderheid tegenwoordig) zich na het afbetalen van de woning zich dikwijls een appartementje aan zee. Helaas zit dat er voor de huidige generatie niet echt meer in wegens teveel scheiding, te duur, enzovoort.

puud 7 oktober 2005 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef_duracell
Toen ik in April aan de Kust zat ben ik samen met mijn ouders in een Franstalig Café-Restaurant verzeild in Westende. Enkel de jonge dame die daar weekend werk deed sprak Nederlands! De rest van de klandizie was allemaal Franstalig. Ook in het appartement waar wij verbleven liepen we geregeld Franstaligen tegen het lijf. Ik dacht even dat ik Brussel zat ipv. van aan zee. Gelukkig was er het ruisende water om mij te kalmeren.

Tip!
Je appartement op slot doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be