![]() |
8)
Sinds kort bestaat er in de lage landen een nieuwe militant fascitische organisatie, nl. de orde van sint-michiel... http://neerlandia.v3.be Bericht van de forumbeheerder Het bericht werd aangepast in die zin dat de hoofdletters vervangen werden voor gewone letters... hoofdletters op het net komt overeen met schreeuwen, en schreeuw- en scheldpartijen willen we hier niet.[/b] |
Citaat:
P.S.: Waarom roepen? We zijn niet doof, hoor. :-/ |
(vorige posting was van mij)
Groetjes, Pieter |
Pieter: uit woorden als "orde" en "sint" en uit Vlaamse vlaggen trek ook ik mijn conclusies. Maar bon, ik zal je wellicht met deze kleinigheden niet kunnen overtuigen. Ga dan maar eens zelf op de site zien.
Ze noemen zich rechts-radicaal (doet bij mij al een belletje rinkelen) "Van oudsher is de rechterzijde de plaats van eer geweest. Door de gehele bijbel heen ziet men een voorkeur voor rechts boven links. In de Middeleeuwen werd de vertrouweling aan de rechterzijde geplaatst. De rechterhand - de zwaardhand - was een kwetsbare plek en op die plaats wilde men iemand hebben waarin vertrouwen kon worden gesteld. Op zijn rechterzijde moest men kunnen steunen" Het is duidelijk hé: dit is niet minder dan ultrarechtse lulkoek met een katholieke sausje erover. Btw: Ooit al van het Sint-Maartenfonds gehoord? Wellicht wel, al zal dat volgens jou evenmin een fascistoïde organisatie zijn. |
Citaat:
Anderzijds: woorden als "orde", "sint" en Vlaamse vlaggen zijn wat mij betreft geen uitingen van fascisme. Dat op zich, zou even grote onzin zijn als beweren dat woorden als "sociaal" en "groen" verwijzen naar het Stalinisme. Citaat:
Maar goed, begrijp wat je bedoelt. Citaat:
|
Het citaat dat u hier geeft, is op zich geen ultrarechtse lulkoek. Net zomin als het ultrarechtse lulkoek zou zijn om te beweren dat vrouwen in onze maatschappij lange tijd een ondergeschikte plaats hadden. Er wordt gewoon verteld hoe het was, in het citaat komt niet de mening van de auteur naar boven. :-p
Maar goed, begrijp wat je bedoelt. da is wel ultrarechtse zever. Of toch in ieder geval zever om ultrarechts goed te praten. Want het slaat nergens op. Precies of rechts en links vinden hun oorsprong in de Bijbel. |
:lol: belachelijke site. Ze hebben zelfs de fouten van de bijbel overgenomen :roll:
|
Citaat:
Citaat:
|
dat wel, maar de betekenis rechts = conservatief en links = progressief heft niks met de Bijbel te maken he, da heeft voor zover ik weet zijn oorsprong gevonden ten tijde van de Franse Revolutie (Assemblée Nationale denk ek). Terwijl die site beweert dat het rechtse gedachtengoed, door die groep overduidelijk gelijkgesteld aan conservatisme (ze zijn openlijk reactionair), juist is omdat in de Bijbel de rechterkant de kant van de steunfiguur is, de vertrouweling.
|
Tja, ik wil binnengaan, krijg nog een waarschuwing mee dat de site niet politiek correct is (wat me niet echt deert), en krijg dan drie keer "This page can not be displayed". Waarbij ik dacht dat (a) dat Engels toch niet hoort op een site die neerlandia heet, en (b) dat die militant fascistische organisaties ook niet meer zijn wat ze geweest zijn...
En net nu ik me wou lid maken :roll: Linus |
Citaat:
Los daarvan: dat doet niets af van het feit dat in het citaat dat u eerder gaf, enkel feiten werden gebracht, geen meningen. Pieter |
maar als ge dat gaat gebruiken om rechts goed te praten is het wel zever
|
Citaat:
|
het gaat em er nie om dat rechts goed is of niet, maar wel dat het feit dat in de Bijbel wat geleuter staat over de rechterhand van God de Vader gen reden is om reactionisme als De Waarheid te beschouwen
als da al geen zever is, weet ik het ook niemeer. |
Citaat:
|
rofl
ze worden er vriendelijker met den dag nu begroeten ze u al met "Heil kameraad" is kameraad geen communistisch jargon? :) |
Hoe oud zijn deze hersens :!:
Rechts -radicaal <> extreem rechts! |
Niet alles wat een Vlaamse vlag heeft of zich Vlaams uit is een fascist,rascist!
Als ik de woorden van de "schijn"Heilige De Gucht omtrent het Vlaams blok ( mestkevers) of indien ex.VU Hugo Shiltz een partij als de N-VA wilt vergelijken met het nationalisme van voor den oorlg dan weet men hoe laat het is in Belgiek. Het politiek correct denken ondermijnd de democratie! Velen onder jullie gaan blijkbaar mee met de paars-groene corrupte ideeën. Arm Vlaanderen! Hoe vlugger wij een Vlaamse staat hebben hoe beter want de bevolking heeft het stilletjesaan ook door. Paars-Groen is een Belgische recuperatie aan het doen met voorop den dikke Michel. |
hebt ge die site bekeken? Utter bullshit.
|
Fascistische organisatie ZEKER WETEN!!!
Als je op hun site kijkt naar "propaganda" 8O dan zie je dat één van de slogans is quote "Vreemdelingen aanpassen of opkrassen, Holebi's: Ziekelijk!, Geen drugs tss deze muren!, Anti-Communistisch!, Anti-Veramerikaniseerd!" en nog "VOOR EEN HEEL-NEDERLANDSE, SOLIDARISTISCHE STAATSORDE" toen 'k 't las kreeg ik ff een flashback en zag ik de geschiedenis lessen terug :o dus fascistisch of niet? Ze zijn het zeker :!: Greetz, Sibi |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be