Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Waarom willen jullie de politie splitsen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4201)

Patriot! 30 juni 2003 20:59

Volgens de NVA is vl onafhankelijkheid geen doel, maar een middel tot beter bestuur.
Vertel me eens hoe de splitsing van de -moeizaam eengemaakte- politie tot beter bestuur zal leiden?

storm op zee 30 juni 2003 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Volgens de NVA is vl onafhankelijkheid geen doel, maar een middel tot beter bestuur.
Vertel me eens hoe de splitsing van de -moeizaam eengemaakte- politie tot beter bestuur zal leiden?

U gaat hierbij uit van een situatie waarbij politie gesplitst wordt vóór de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Ik vrees dat ik de vraag moet omkeren: welke argumentatie kan er nog zijn voor een unitaire politie n�* de Vlaamse onafhankelijkheid?
Natuurlijk moet men dit weer in een Europees kader zien. Er moet een Vlaamse politie zijn die zo dicht mogelijk bij de mensen staat (wijkagenten) maar anderzijds moet er coördinatie zijn vanaf een hoger plan in het kader van een Europese veiligheidspolitiek. De georganiseerde misdaad kan enkel op Europees niveau aangepakt worden (ik denk bv. aan de Georgische maffia e.d.)

De Vliegende Hollander 30 juni 2003 21:29

Citaat:

Splitsing naar regionale korpsen is toch heel normaal. Zeker nu er steeds meer wordt aangedrongen op de 'persoonlijke politie' zoals wijkagenten et cetera.
Bovendien zijn er andere wetten die gelden voor Vlaanderen dan voor Wallonië ten aanzien vam bijvoorbeeld drugsbeleid.

Echter, ik zal eerlijk zijn en zeggen dat er boven dit alles het beste een Belgisch commando moet staan die de samenwerking en effectiviteit moet bewaken.

En wie dit met mij eens is kan dus ook de roep om een Benelux of zelfs volledig Europese politiemacht bevestigen.

storm op zee 30 juni 2003 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Citaat:

Splitsing naar regionale korpsen is toch heel normaal. Zeker nu er steeds meer wordt aangedrongen op de 'persoonlijke politie' zoals wijkagenten et cetera.
Bovendien zijn er andere wetten die gelden voor Vlaanderen dan voor Wallonië ten aanzien vam bijvoorbeeld drugsbeleid.

Echter, ik zal eerlijk zijn en zeggen dat er boven dit alles het beste een Belgisch commando moet staan die de samenwerking en effectiviteit moet bewaken.

En wie dit met mij eens is kan dus ook de roep om een Benelux of zelfs volledig Europese politiemacht bevestigen.

Ik ben het dus met je eens

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be