![]() |
Stevaert spreekt steeds over de fiscale fraude, maar zwijgt over de sociale fraude.
De sociale fraude van het zwart werk mag ook niet onderschat worden. Maar daar zwijgt Steve Stunt liefst over, want dan komt hij in het vaarwater van een deel van zijn eigen kiespubliek. Trouwens elke regering van de laatste tien jaar spreekt in haar regeringsakkoord steeds over de zware aanpak van de fiscale fraude. Maar resultaten blijven uit. Bestrijding van de fiscale en sociale fraude betekent immers inzet van heel wat extra personeel en middelen. Daar nijpt het schoentje. De regeringen zijn nooit bereid daar zwaar voor te willen investeren. Het blijft immers een kosten / baten probleem, Want de kosten zouden weleens hoger kunnen oplopen dan het resultaat oplevert. Dus Stevaert doet zijn imago als hypocriet alle eer aan: een eerste maal door te zwijgen over de sociale fraude en een tweede maal door zijn blabla over de fiscale fraude zonder zwaar te investeren in personeel en middelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk zelfs dat de woorden van Steve de volgende waren: "Vroeger werd wie knoeide uit de club gesmeten, daar moeten we terug naartoe, dat is niet asociaal". |
Citaat:
![]() Aanpak van de financiële fraude op zijn Russich. De groep ALFA. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals ik reeds schreef in een andere topic: Volgens mij is de oorzaak dat deze ambtenaren niet efficiënt werken het beleid. Als je ziet met welke verouderde systemen ze nog moeten werken. Of bv. 1 computer per 20 ambtenaren. Zo kunnen ze bv de fiscale fraude goed te lijf gaan . |
Citaat:
Misschien eens beginnen aan de basis en uw bevoegdheden simplifieren zodat ge geen honderd ministeries verspreid over vijfendertig bestuursniveaus nodig hebt ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Een prima boek over hoe zwartwerk in de economie geintegreerd kan worden is trouwens "mysterie van het kapitaal" van Hernando de Soto ("The Mystery of Capital: Why Capitalism Triumphs in the West and Fails Everywhere Else"). Het handelt over Zuid-Amerika, maar is in feite ook toepasbaar op de ongeloofelijke berg werk die je in België te doen krijgt als je een bedrijfje legaal opstart. http://www.ild.org.pe/tmoc/cp1-ho.htm |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be