oliepiek |
9 oktober 2005 15:23 |
Hybriede wagens zijn een commerciële en ecologische ramp
Ondanks de hype, beginnen meer en meer wetenschappers openlijk hybriede wagens te bekritiseren. Europese auto-manufacturers doen hetzelfde, en wel met goede redenen. Sommigen noemen hybrids zelfs een totale ramp, zowel op commercieel als op ecologisch vlak.
http://www.greencarcongress.com/2005...hybrids_a.html
1. Hybrids zijn behoorlijk minder efficiënt dan een eenvoudige diesel-wagen
2. Hybrids vereisen batterijen die uitermate milieu-onvriendelijk zijn, zowel bij de productie ervan, als bij de afvalverwerking.
3. De trend bij auto-makers is definitief gekeerd naar het maken van zwaardere hybrids, weg van efficiëntie dus, waarbij de hybriede aandrijving enkel nog wordt gebruikt als een power-boost
4. Traditionele diesel-motoren kunnen nog efficiënter gemaakt worden, en zelfs in een flex-fuel configuratie omgebouwd worden, waardoor ze op biobrandstoffen kunnen rijden, waardoor ze uitermate milieuvriendelijk worden, en hybrids volledig in de kou laten staan.
Kortom, hybrids zijn een totale ramp. Het is niet zeker of de dalende verkoopscijfers van hybrids een teken zijn dat mensen eindelijk inzien wat voor een slechte technologie dit is, maar het blijft een goed feit dat de verkoop daalt.
De introductie van hybrids op grote schaal zou een totale milieuramp zijn.[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by oliepiek on 09-10-2005 at 16:25
Reason:
--------------------------------
Ondanks de hype, beginnen meer en meer wetenschappers openlijk hybriede wagens te bekritiseren. Europese auto-manufacturers doen hetzelfde, en wel met goede redenen. Sommigen noemen hybrids zelfs een totale ramp, zowel op commercieel als op ecologisch vlak.
http://www.greencarcongress.com/2005...hybrids_a.html
1. Hybrids zijn behoorlijk minder efficiënt dan een eenvoudige diesel-wagen
2. Hybrids vereisen batterijen die uitermate milieu-onvriendelijk zijn, zowel bij de productie ervan, als bij de afvalverwerking.
3. De trend bij auto-makers is definitief gekeerd naar het maken van zwaardere hybrids, weg van efficiëntie dus, waarbij de hybriede aandrijving enkel nog wordt gebruikt als een power-boost
4. Traditionele diesel-motoren kunnen nog efficiënter gemaakt worden, en zelfs in een flex-fuel configuratie omgebouwd worden, waardoor ze op biobrandstoffen kunnen rijden, waardoor ze uitermate milieuvriendelijk worden, en hybrids volledig in de kou laten staan.
Kortom, hybrids zijn een totale ramp. Het is niet zeker of de dalende verkoopscijfers van hybrids een teken zijn dat mensen eindelijk inzien wat voor een slechte technologie dit is, maar het blijft een goed feit dat de verkoop daalt.
De introductie van hybrids op grote schaal zou een totale milieuramp zijn.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Ondanks de hype, beginnen meer en meer wetenschappers openlijk hybriede wagens te bekritiseren. Europese auto-manufacturers doen hetzelfde, en wel met goede redenen. Sommigen noemen hybrids zelfs een totale ramp, zowel op commercieel als op ecologisch vlak.
http://www.greencarcongress.com/2005...hybrids_a.html
1. Hybrids zijn behoorlijk minder efficiënt dan een eenvoudige diesel-wagen
2. Hybrids vereisen batterijen die uitermate milieu-onvriendelijk zijn, zowel bij de productie ervan, als bij de afvalverwerking.
3. De trend bij auto-makers is definitief gekeerd naar het maken van zwaardere hybrids, weg van efficiëntie dus, waarbij de hybriede aandrijving enkel nog wordt gebruikt als een power-boost
4. Traditionele diesel-motoren kunnen in een flex-fuel configuratie omgebouwd worden, en zijn op die manier nóg een ordegrootte efficiënter dan de weinig efficiënte hybrids
Kortom, hybrids zijn een totale ramp. Het is niet zeker of de dalende verkoopscijfers van hybrids een teken zijn dat mensen eindelijk inzien wat voor een slechte technologie dit is, maar het blijft een goed feit dat de verkoop daalt.
De introductie van hybrids op grote schaal zou een totale milieuramp zijn.[/size] |
[/edit]
|