Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zou u een Citroën DS kopen mocht die opnieuw te koop zijn? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=42102)

oliepiek 9 oktober 2005 21:41

Zou u een Citroën DS kopen mocht die opnieuw te koop zijn?
 
Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen? De DS is immers meermaals uitegroepen tot meest stijlvolle wagen ooit.

De vijftigste verjaardag van de Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder.

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by oliepiek on 09-10-2005 at 22:49
Reason:
--------------------------------

Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen? De DS is immers meermaals uitegroepen tot meest stijlvolle wagen ooit.

De vijftigste verjaardag van de Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder.

[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by oliepiek on 09-10-2005 at 22:42
Reason:
--------------------------------

Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?

De vijftigste verjaardag van de Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder.

[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?

De Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder.

[/size]
[/edit]

prutske 9 oktober 2005 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?

De vijftigste verjaardag van de Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder.




Ja zeker weten mits de nodige veiligheden aangebracht

Chipie 9 oktober 2005 21:53

Ik hou het maar bij mijn Porsche Cayenne.. Ik ben zo geen snob...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 09-10-2005 at 22:53
Reason:
--------------------------------

Ik hou het maar bij mijn Porsche Cayenne.. Ik ben zo geen snob...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik hou het maar bij mijn Porsche Cayenne.. Ik ben zo geen shob...[/size]
[/edit]

Horus 9 oktober 2005 21:55

Ik zou dat ook zien zitten.
Maar er is één probleem.
De 'stijlannalisten' van nu, willen vast en zeker hun handtekening van deze tijd achter laten.
En kijk eens naar de nieuwe beetle, daar hadden ze ook van verwacht dat hij zou verkopen tegen 200per uur.

Een lelijk ding is het geworden.
De DS zoals toen, op LPG en met airbag............ BESTELBON VERDAMMT NOCH MAHL!

Horus 9 oktober 2005 21:58

Ik heb in mijn jeugdjaren rondgereden met een BX.
Stomme ezel als ik ben, heb ik hem weg gedaan omdat zij er 'zeeziek' van werd.

Heerlijke wagen

Mambo 9 oktober 2005 22:05

Ik heb een cx gehad en veel aan de ds mogen werken vroeger, wreed veel. Prachtige wagen, die gingen destijds van de hand voor pakweg 5000 bfr. Had ik er toen maar alle maanden ééntje gekocht van mijn karige loon destijds. Ach ja, zoals altijd te laat.

Shizie 9 oktober 2005 22:13

not in my life time :)

Horus 9 oktober 2005 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik heb een cx gehad en veel aan de ds mogen werken vroeger, wreed veel. Prachtige wagen, die gingen destijds van de hand voor pakweg 5000 bfr. Had ik er toen maar alle maanden ééntje gekocht van mijn karige loon destijds. Ach ja, zoals altijd te laat.

Zo een cx pallas turboII.............
Genoeg ruimte achterin om een orgie te houden :-)

Mambo 9 oktober 2005 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Zo een cx pallas turboII.............
Genoeg ruimte achterin om een orgie te houden :-)

Als je het maar weet.

Horus 9 oktober 2005 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Als je het maar weet.

Waar is de tijd.
De nieuwe klanten van Citroën willen een wagen die afgeveerd is zoals iedere andere wagen.
Vroeger 'zweefde' je nog echt over de weg.

Die wagens zijn dé oplossing voor drempels in de 30 en 50 per uur zone........
In dit land mag/kan er tegenwoordig niet meer snel gereden worden, dus waarom nog strakke vering...........


go with the flow zou ik zo zeggen

daiwa 9 oktober 2005 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik heb een cx gehad en veel aan de ds mogen werken vroeger, wreed veel. Prachtige wagen, die gingen destijds van de hand voor pakweg 5000 bfr. Had ik er toen maar alle maanden ééntje gekocht van mijn karige loon destijds. Ach ja, zoals altijd te laat.

Ik heb er ook aan ''mogen'' werken, niet bepaald de gemakkelijkste wagen om aan te werken vond ik.

Horus 9 oktober 2005 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik heb er ook aan ''mogen'' werken, niet bepaald de gemakkelijkste wagen om aan te werken vond ik.

Nope, alles zit potdicht op elkaar.
Je werkuren waren gegarandeerd.
Maar geef toe, de techniek was ook mooi.

Mambo 9 oktober 2005 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Waar is de tijd.
De nieuwe klanten van Citroën willen een wagen die afgeveerd is zoals iedere andere wagen.
Vroeger 'zweefde' je nog echt over de weg.

Die wagens zijn dé oplossing voor drempels in de 30 en 50 per uur zone........
In dit land mag/kan er tegenwoordig niet meer snel gereden worden, dus waarom nog strakke vering...........


go with the flow zou ik zo zeggen

Hun vering was en is nog steeds futuristisch zou ik bijna durven zeggen. Nu de nieuwe hebben daar computers op maar die dat allemaal afstellen terwijl je aan het rijden bent, maar het idee en concept zal wel van citroën afkomstig zijn.

Mambo 9 oktober 2005 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik heb er ook aan ''mogen'' werken, niet bepaald de gemakkelijkste wagen om aan te werken vond ik.

Ik deed carrosserie en dan is een wagen gewoon een wagen natuurlijk.
Vooral die achterspatborden vervangen was leuk, één vijs!

Jaani_Dushman 9 oktober 2005 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?

Niet in een "hedendaagse" versie. Kijk naar die afschuwelijke nieuwe kevers of die wansmakelijke Chrysler PT cruisers. BWEIK!!
Als ze er nu een hedendaagse versie gaan van maken, dan is dat niet meer authentiek. Ofwel koop je een oude Citroën DS, ofwel koop je een volledig nieuwe Citroën. Maar dat nadoen van het oude, is weer van dat postmodernistisch gedoe.
De DS was een product van zijn tijd. En een prááááááchtig product van zijn tijd. Dat nu gaan imiteren is zijn vooruitstrevendheid geweld aandoen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jaani_Dushman on 09-10-2005 at 23:37
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?

Niet in een "hedendaagse" versie. Kijk naar die afschuwelijke nieuwe kevers of die wansmakelijke Chrysler PT cruisers. BWEIK!!
Als ze er nu een hedendaagse versie gaan van maken, dan is dat niet meer authentiek. Ofwel koop je een oude Citroën DS, ofwel koop je een volledig nieuwe Citroën. Maar dat nadoen van het oude, is weer van dat postmodernistisch gedoe.
De DS was een product van zijn tijd. En een prááááááchtig product van zijn tijd. Dat nu gaan imiteren is zijn vooruitstrevendheid geweld aandoen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?

Niet in een "hedendaagse" versie. Kijk naar die afschuwelijke nieuwe kevers of die wansmakelijke Chrysler PT cruisers. BWEIK!!
Als ze er nu een hedendaagse versie gaan van maken, dan is dat niet meer authentiek. Ofwel koop je een oude Citroën DS, ofwel koop je een nieuwe. Maar dat nadoen van het oude, is weer van dat postmodernistisch gedoe.
De DS was een product van zijn tijd. En een prááááááchtig product van zijn tijd. Dat nu gaan imiteren is zijn vooruitstrevendheid geweld aandoen.[/size]
[/edit]

Mambo 9 oktober 2005 22:38

Maar ik heb niks tegen vernieuwing hoor. De nieuwe mercedes bv zal tegen optie infrarood night vision hebben. Kijk je gewoon op een tv 30 meter verder dan je koplampen. Wat ik als revolutionair vind als de flikken achter u aanzitten. (gewoon alle lichten uit en op infrared rijden)

daiwa 9 oktober 2005 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Nope, alles zit potdicht op elkaar.
Je werkuren waren gegarandeerd.
Maar geef toe, de techniek was ook mooi.


Dat lklopt wel. Qua vering en remkracht kon geen enkel ander merk er aan tippen.

daiwa 9 oktober 2005 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik deed carrosserie en dan is een wagen gewoon een wagen natuurlijk.
Vooral die achterspatborden vervangen was leuk, één vijs!

Zoals de voorste spatborden van een 2 pk, ook gemakkelijk te demonteren.
Ik heb zelf nog een 2 pk gehad en was er wel tevreden van. Maar bergop of met forse tegenwind was het een ramp. :-D[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 09-10-2005 at 23:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik deed carrosserie en dan is een wagen gewoon een wagen natuurlijk.
Vooral die achterspatborden vervangen was leuk, één vijs!

Zoals de voorste spatborden van een 2 pk, ook gemakkelijk te demonteren.
Ik heb zelf nog een 2 pk gehad en was er wel tevreden van. Maar bergop of met forse tegenwind was het een ramp. :-D[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik deed carrosserie en dan is een wagen gewoon een wagen natuurlijk.
Vooral die achterspatborden vervangen was leuk, één vijs!

Zoals de voorste spatborden van een 2 pk, ook gemakkelijk te demonteren.[/size]
[/edit]

Horus 9 oktober 2005 22:42

Kofferdeksel en motorkap van de BX waren van polyester.

Waar is de tijd dat ik met mijn turbodiesel, iedere zondagmorgen, na de nachtpost, tegen een collega aan kruispunten om het snelste optrok.
Hij was in het bezit van de toenmalige Peugeot 405 turbodiesel, zelfde motor als de BX, alleen zijn carrosserie was stukken zwaarder.

Mambo 9 oktober 2005 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Kofferdeksel en motorkap van de BX waren van polyester.

Waar is de tijd dat ik met mijn turbodiesel, iedere zondagmorgen, na de nachtpost, tegen een collega aan kruispunten om het snelste optrok.
Hij was in het bezit van de toenmalige Peugeot 405 turbodiesel, zelfde motor als de BX, alleen zijn carrosserie was stukken zwaarder.

Peugeot 405. Nog zo eentje waar ik mijn bed aan gemaakt heb vroeger.
Nog lang bij peugeot gewerkt trouwens.
En die polyester daken gaf nogal dikwijls een probleem bij herschilderingen, ze trokken altijd weer mat. Daar hebben ze veel op gevloekt!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be