Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Pluim voor De Lijn! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4214)

Zeno! 1 juli 2003 10:36

Gisteren zaten tienduizenden festivalgangers vast in Werchter door de staking bij de NMBS...

De Lijn, de Vlaamse vervoersmaatschappij, legde zomaar eventjes 300 extra busen in om de festivalgangers naar huis te brengen. Vanuit Werchter reden de bussen naar Leuven, vanwaar er andere bussen vertrokken naar de Vlaamse provinciehoofdsteden Antwerpen, Gent, Hasselt en Brugge. En voor de Nederlanders reden de bussen door naar Roosendaal.

De Lijn krijgt een grote pluim van alle festivalgangers. Een greep uit het Rock Werchter-forum:
Citaat:

...Ze hadden de zaken goed voor elkaar. Vanuit Leuven even in de rij gestaan voor de bus naar Antwerpen, maar dat mag geen naam hebben en toen van Antwerpen naar Roosendaal ook met een bus van De Lijn. Perfect geregeld allemaal (alleen jammer voor die gozer die een bus met belgisch kenteken zag staan in Roosendaal en meteen maar wiet te koop aanbood...)
__

ja het was allemaal perfect geregeld... heb er alleen gebruik van gemaakt in de heen weg.... maar echt chapeau!
__

Wel ik vind da de lijn da wreed goed eeft gedaan echt waar proficiat.
De NMBS zou daar beter eens een voorbeeld aan pakken.
Bye Lambik
__

inderdaad, ik zag er tegen op, al da volk op enkele bussen, maar het was perfect in orde!
dankoewel de lijn!
__

Uit naam van alle festivalgangers:
DANK U WEL, DE LIJN!!!
Bij tienduizenden festivalgangers is het imago van de NMBS naar de knoppen, en het imago van De Lijn (dat al goed was) nog beter geworden!
Als ik ooit nog eens moet kiezen tussen de trein of de bus, dan weet ik het wel!!
Lang leve de regionalisering van het busvervoer! :P
Zo stelde De Lijn gisteren haar "masterplan mobiliteit" voor om de verkeersproblemen in de regio Antwerpen-Gent-Leuven-Brussel op te lossen. Het gaat hier om miljardeninvesteringen.



Terwijl de Belgische NMBS, met een een schuldenberg en verouderd materieel, verwoede pogingen onderneemt om te overleven, doet het kerngezonde De Lijn nieuwe investeringen die de mobiliteit ten goede moeten komen (wat toch eigenlijk de taak is van openbaar vervoer!!).

De Post, nog zo'n oer-Belgisch overheidsbedrijf dat bijna failliet is... Allemaal symbolen van de falende Belgische staat. (maar laten we het daar een andere keer over hebben) :wink:


Het is dan ook geen toeval dat vandaag berichten verschijnen in de krant om alvast de stoptreinen te regionaliseren. Etienne Schouppe (ex-NMBS baas) van de CD&V stelt dit voor.


Wat we zelf doen, doen we beter? Klinkt misschien arrogant, maar in dit geval 100% waar!

Tantist 1 juli 2003 10:39

Ja maar... Als we de bussen zouden regionaliseren, zouden ze telkens stoppen aan de taalgrens ;-)

Het verschil tussen spookbeeld en realiteit...

storm op zee 1 juli 2003 10:47

Het is in elk geval duidelijk dat indien de door de PS gedicteerde vakbonden zich blijven verzetten tegen Vinck's hervormingen, de NMBS gedoemd is te verdwijnen. Een nieuw SABENA-scenario dient zich aan en faillissement lijkt onafwendbaar. Het gevolg is dat de buurttreinen volledig zullen verdwijnen en dat enkel nog een paar grote lijnen zullen gebruikt worden, uitgebaat door buitenlandse maatschappijen (het Duitse spoor en de SNCF staan reeds te trappelen). Is het dat wat Elio wil?
Het laatste grote staatsbedrijf lijkt gedoemd om te verdwijnen!

Zeno! 1 juli 2003 10:57

...daarom is regionalisering de beste keuze.

Onze treinkaartjes zien er dan binnenkort misschien zo uit:



8) :wink:

Trol 1 juli 2003 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Gisteren zaten tienduizenden festivalgangers vast in Werchter door de staking bij de NMBS...

De Lijn, de Vlaamse vervoersmaatschappij, legde zomaar eventjes 300 extra busen in om de festivalgangers naar huis te brengen. Vanuit Werchter reden de bussen naar Leuven, vanwaar er andere bussen vertrokken naar de Vlaamse provinciehoofdsteden Antwerpen, Gent, Hasselt en Brugge. En voor de Nederlanders reden de bussen door naar Roosendaal.

De Lijn krijgt een grote pluim van alle festivalgangers. Een greep uit het Rock Werchter-forum:
Citaat:

...Ze hadden de zaken goed voor elkaar. Vanuit Leuven even in de rij gestaan voor de bus naar Antwerpen, maar dat mag geen naam hebben en toen van Antwerpen naar Roosendaal ook met een bus van De Lijn. Perfect geregeld allemaal (alleen jammer voor die gozer die een bus met belgisch kenteken zag staan in Roosendaal en meteen maar wiet te koop aanbood...)
__

ja het was allemaal perfect geregeld... heb er alleen gebruik van gemaakt in de heen weg.... maar echt chapeau!
__

Wel ik vind da de lijn da wreed goed eeft gedaan echt waar proficiat.
De NMBS zou daar beter eens een voorbeeld aan pakken.
Bye Lambik
__

inderdaad, ik zag er tegen op, al da volk op enkele bussen, maar het was perfect in orde!
dankoewel de lijn!
__

Uit naam van alle festivalgangers:
DANK U WEL, DE LIJN!!!
Bij tienduizenden festivalgangers is het imago van de NMBS naar de knoppen, en het imago van De Lijn (dat al goed was) nog beter geworden!
Als ik ooit nog eens moet kiezen tussen de trein of de bus, dan weet ik het wel!!
Lang leve de regionalisering van het busvervoer! :P
Zo stelde De Lijn gisteren haar "masterplan mobiliteit" voor om de verkeersproblemen in de regio Antwerpen-Gent-Leuven-Brussel op te lossen. Het gaat hier om miljardeninvesteringen.



Terwijl de Belgische NMBS, met een een schuldenberg en verouderd materieel, verwoede pogingen onderneemt om te overleven, doet het kerngezonde De Lijn nieuwe investeringen die de mobiliteit ten goede moeten komen (wat toch eigenlijk de taak is van openbaar vervoer!!).

De Post, nog zo'n oer-Belgisch overheidsbedrijf dat bijna failliet is... Allemaal symbolen van de falende Belgische staat. (maar laten we het daar een andere keer over hebben) :wink:


Het is dan ook geen toeval dat vandaag berichten verschijnen in de krant om alvast de stoptreinen te regionaliseren. Etienne Schouppe (ex-NMBS baas) van de CD&V stelt dit voor.


Wat we zelf doen, doen we beter? Klinkt misschien arrogant, maar in dit geval 100% waar!


Ja de lijn is kerngezond. Die hebben nog nooit gestaakt. De werknemers zijn er heel tevreden :evil:
Daarmee da ik dit jaar al heb kunnen thuisblijven van school omdat ik ineens geen bus kon zien. Die vriendelijke vlaamse busvervoerders willen dan nog geen attest "van eigen stupiteit" geven ook niet.
Ach ja deze topic gaat te ver. Ik versta argumenten als Ecomomisch beter etc.. daar wil ik naar luisteren. Echter dit kinderachtig gedoe.. niveau van de vl. nationalist?

Net zoals da vorige.. wat was het daar.. telenet? Ook zo een heel gezond bedrijf hé.. ja nu wel.. redelijk toch.. maar echt vlaams is het wel niet meer nu.. of wel soms? :roll:

Vlaamse Leeuw 1 juli 2003 11:26

Nog een voordeel van het regionaliseren van de NMBS zou zijn dat er een goede samenwerking zou kunnen komen tussen De Lijn en de NMBS, waardoor ze nog beter op elkaar worden gestemd.

Trol 1 juli 2003 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Nog een voordeel van het regionaliseren van de NMBS zou zijn dat er een goede samenwerking zou kunnen komen tussen De Lijn en de NMBS, waardoor ze nog beter op elkaar worden gestemd.

een nationale busmaatschappij kan dan ook samenwerken met de nationale spoormaarschappij.

SPLITS is toch wel het eerste woord in jullie woordenboek hé..

splits en alles is opgelost.. euh.. glazen bol.. ? ach..

Zeno! 1 juli 2003 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Echter dit kinderachtig gedoe.. niveau van de vl. nationalist?

Net zoals da vorige.. wat was het daar.. telenet? Ook zo een heel gezond bedrijf hé.. ja nu wel.. redelijk toch.. maar echt vlaams is het wel niet meer nu.. of wel soms? :roll:

Wat is er "kinderachtig" bij het vaststellen dat sinds de regionalisering van het busvervoer, het er geweldig op vooruit gegaan is? Dat is een objectieve vaststelling!

Of ga je nu ontkennen dat De Lijn het beter doet dan de Belgische NMBS? :lol: Dus wat is er dan verkeerd aan het voorstellen om ook de NMBS te regionaliseren? Wil jij ook geen beter treinvervoer dan?

PS: Telenet is nog altijd "Vlaams", ja. Het Amerikaanse Callaghan heeft slechts 21,8% van de aandelen.

Trol 1 juli 2003 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Echter dit kinderachtig gedoe.. niveau van de vl. nationalist?

Net zoals da vorige.. wat was het daar.. telenet? Ook zo een heel gezond bedrijf hé.. ja nu wel.. redelijk toch.. maar echt vlaams is het wel niet meer nu.. of wel soms? :roll:

Wat is er "kinderachtig" bij het vaststellen dat sinds de regionalisering van het busvervoer, het er geweldig op vooruit gegaan is? Dat is een objectieve vaststelling!

Of ga je nu ontkennen dat De Lijn het beter doet dan de Belgische NMBS? :lol: Dus wat is er dan verkeerd aan het voorstellen om ook de NMBS te regionaliseren? Wil jij ook geen beter treinvervoer dan?

PS: Telenet is nog altijd "Vlaams", ja. Het Amerikaanse Callaghan heeft slechts 21,8% van de aandelen.

jullie willen de gekste dingen splitsen,splitsen,splitsen..

zoals de stoptreinen.. het moet vlaams zijn zegt de ex spoorwegbaas.. het moet maar door iets bepaald worden hoe en hoeveel die treinen moeten rijden maakt niet uit wat als het maar vlaams is.. daar stel ik mij vragen bij.. 'als het maar vlaams is'

en ja wat had er anders met telenet gebeurt???
Telenet is echt geen gezond bedrijf !!!!

Zeno! 1 juli 2003 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Echter dit kinderachtig gedoe.. niveau van de vl. nationalist?

Net zoals da vorige.. wat was het daar.. telenet? Ook zo een heel gezond bedrijf hé.. ja nu wel.. redelijk toch.. maar echt vlaams is het wel niet meer nu.. of wel soms? :roll:

Wat is er "kinderachtig" bij het vaststellen dat sinds de regionalisering van het busvervoer, het er geweldig op vooruit gegaan is? Dat is een objectieve vaststelling!

Of ga je nu ontkennen dat De Lijn het beter doet dan de Belgische NMBS? :lol: Dus wat is er dan verkeerd aan het voorstellen om ook de NMBS te regionaliseren? Wil jij ook geen beter treinvervoer dan?

PS: Telenet is nog altijd "Vlaams", ja. Het Amerikaanse Callaghan heeft slechts 21,8% van de aandelen.

jullie willen de gekste dingen splitsen,splitsen,splitsen..

zoals de stoptreinen.. het moet vlaams zijn zegt de ex spoorwegbaas.. het moet maar door iets bepaald worden hoe en hoeveel die treinen moeten rijden maakt niet uit wat als het maar vlaams is.. daar stel ik mij vragen bij.. 'als het maar vlaams is'

en ja wat had er anders met telenet gebeurt???
Telenet is echt geen gezond bedrijf !!!!

Jij moet toch eens leren lezen hoor, heb ik èrgens gezegd dat Telenet een "kerngezond" bedrijf is?????????

PS: Wij willen de treinen niet splitsen "omdat het dan Vlaams is", maar "omdat het dan beter zal gaan"! De bussen zijn hier een perfect voorbeeld van.

storm op zee 1 juli 2003 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Echter dit kinderachtig gedoe.. niveau van de vl. nationalist?

Net zoals da vorige.. wat was het daar.. telenet? Ook zo een heel gezond bedrijf hé.. ja nu wel.. redelijk toch.. maar echt vlaams is het wel niet meer nu.. of wel soms? :roll:

Wat is er "kinderachtig" bij het vaststellen dat sinds de regionalisering van het busvervoer, het er geweldig op vooruit gegaan is? Dat is een objectieve vaststelling!

Of ga je nu ontkennen dat De Lijn het beter doet dan de Belgische NMBS? :lol: Dus wat is er dan verkeerd aan het voorstellen om ook de NMBS te regionaliseren? Wil jij ook geen beter treinvervoer dan?

PS: Telenet is nog altijd "Vlaams", ja. Het Amerikaanse Callaghan heeft slechts 21,8% van de aandelen.

jullie willen de gekste dingen splitsen,splitsen,splitsen..

zoals de stoptreinen.. het moet vlaams zijn zegt de ex spoorwegbaas.. het moet maar door iets bepaald worden hoe en hoeveel die treinen moeten rijden maakt niet uit wat als het maar vlaams is.. daar stel ik mij vragen bij.. 'als het maar vlaams is'

en ja wat had er anders met telenet gebeurt???
Telenet is echt geen gezond bedrijf !!!!

Jij moet toch eens leren lezen hoor, heb ik èrgens gezegd dat Telenet een "kerngezond" bedrijf is?????????

PS: Wij willen de treinen niet splitsen "omdat het dan Vlaams is", maar "omdat het dan beter zal gaan"! De bussen zijn hier een perfect voorbeeld van.

De hele moderne Vlaams-nationale beweging ijvert trouwens voor splitsing niet uit één of andere zieke ideologie (zoals de BUBBERS) maar omdat het nu éénmaal tot beter bestuur zal leiden.

Trol 1 juli 2003 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Echter dit kinderachtig gedoe.. niveau van de vl. nationalist?

Net zoals da vorige.. wat was het daar.. telenet? Ook zo een heel gezond bedrijf hé.. ja nu wel.. redelijk toch.. maar echt vlaams is het wel niet meer nu.. of wel soms? :roll:

Wat is er "kinderachtig" bij het vaststellen dat sinds de regionalisering van het busvervoer, het er geweldig op vooruit gegaan is? Dat is een objectieve vaststelling!

Of ga je nu ontkennen dat De Lijn het beter doet dan de Belgische NMBS? :lol: Dus wat is er dan verkeerd aan het voorstellen om ook de NMBS te regionaliseren? Wil jij ook geen beter treinvervoer dan?

PS: Telenet is nog altijd "Vlaams", ja. Het Amerikaanse Callaghan heeft slechts 21,8% van de aandelen.

jullie willen de gekste dingen splitsen,splitsen,splitsen..

zoals de stoptreinen.. het moet vlaams zijn zegt de ex spoorwegbaas.. het moet maar door iets bepaald worden hoe en hoeveel die treinen moeten rijden maakt niet uit wat als het maar vlaams is.. daar stel ik mij vragen bij.. 'als het maar vlaams is'

en ja wat had er anders met telenet gebeurt???
Telenet is echt geen gezond bedrijf !!!!

Jij moet toch eens leren lezen hoor, heb ik èrgens gezegd dat Telenet een "kerngezond" bedrijf is?????????

PS: Wij willen de treinen niet splitsen "omdat het dan Vlaams is", maar "omdat het dan beter zal gaan"! De bussen zijn hier een perfect voorbeeld van.

dat heb ik (daarom niet van u) kunnen lezen in een eerdere topic ja..

Dat nu het een vlaams bedrijf is alles weer zoveel beter is. Dat het nu wel goed gaat. Dat Belgie nu wereldtop is kwa breedband. Nu dat laatste is zo. Maar op welke manier dan? Ik vind dat niet de goeie. Het grote vlaame bedrijf hebben ze al moeten overnemen. gedeeltelijk toch.

En ja ook bij de lijn zie ik stakingen.. en die MODERNE 'de lijn' das is vrij relatief. In limburg enzo valt dat goed mee.. maar elder?? Oude vuile bussen.. mensen die niet steeds vriendelijk zijn.. meestal geen airco of koeling.

Ja dan rijd ik liever met de NMBs

Renaud 1 juli 2003 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Echter dit kinderachtig gedoe.. niveau van de vl. nationalist?

Net zoals da vorige.. wat was het daar.. telenet? Ook zo een heel gezond bedrijf hé.. ja nu wel.. redelijk toch.. maar echt vlaams is het wel niet meer nu.. of wel soms? :roll:

Wat is er "kinderachtig" bij het vaststellen dat sinds de regionalisering van het busvervoer, het er geweldig op vooruit gegaan is? Dat is een objectieve vaststelling!

Of ga je nu ontkennen dat De Lijn het beter doet dan de Belgische NMBS? :lol: Dus wat is er dan verkeerd aan het voorstellen om ook de NMBS te regionaliseren? Wil jij ook geen beter treinvervoer dan?

PS: Telenet is nog altijd "Vlaams", ja. Het Amerikaanse Callaghan heeft slechts 21,8% van de aandelen.

jullie willen de gekste dingen splitsen,splitsen,splitsen..

zoals de stoptreinen.. het moet vlaams zijn zegt de ex spoorwegbaas.. het moet maar door iets bepaald worden hoe en hoeveel die treinen moeten rijden maakt niet uit wat als het maar vlaams is.. daar stel ik mij vragen bij.. 'als het maar vlaams is'

en ja wat had er anders met telenet gebeurt???
Telenet is echt geen gezond bedrijf !!!!

Jij moet toch eens leren lezen hoor, heb ik èrgens gezegd dat Telenet een "kerngezond" bedrijf is?????????

PS: Wij willen de treinen niet splitsen "omdat het dan Vlaams is", maar "omdat het dan beter zal gaan"! De bussen zijn hier een perfect voorbeeld van.

Ok Zeno, laten we als grote mensen is 'klappen'. Onze overtuigingen even achterwege houden...
Wat is nu het grote probleem bij de NMBS? En waarom kan regionalisering een oplossing bieden?

Trol 1 juli 2003 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Echter dit kinderachtig gedoe.. niveau van de vl. nationalist?

Net zoals da vorige.. wat was het daar.. telenet? Ook zo een heel gezond bedrijf hé.. ja nu wel.. redelijk toch.. maar echt vlaams is het wel niet meer nu.. of wel soms? :roll:

Wat is er "kinderachtig" bij het vaststellen dat sinds de regionalisering van het busvervoer, het er geweldig op vooruit gegaan is? Dat is een objectieve vaststelling!

Of ga je nu ontkennen dat De Lijn het beter doet dan de Belgische NMBS? :lol: Dus wat is er dan verkeerd aan het voorstellen om ook de NMBS te regionaliseren? Wil jij ook geen beter treinvervoer dan?

PS: Telenet is nog altijd "Vlaams", ja. Het Amerikaanse Callaghan heeft slechts 21,8% van de aandelen.

jullie willen de gekste dingen splitsen,splitsen,splitsen..

zoals de stoptreinen.. het moet vlaams zijn zegt de ex spoorwegbaas.. het moet maar door iets bepaald worden hoe en hoeveel die treinen moeten rijden maakt niet uit wat als het maar vlaams is.. daar stel ik mij vragen bij.. 'als het maar vlaams is'

en ja wat had er anders met telenet gebeurt???
Telenet is echt geen gezond bedrijf !!!!

Jij moet toch eens leren lezen hoor, heb ik èrgens gezegd dat Telenet een "kerngezond" bedrijf is?????????

PS: Wij willen de treinen niet splitsen "omdat het dan Vlaams is", maar "omdat het dan beter zal gaan"! De bussen zijn hier een perfect voorbeeld van.

De hele moderne Vlaams-nationale beweging ijvert trouwens voor splitsing niet uit één of andere zieke ideologie (zoals de BUBBERS) maar omdat het nu éénmaal tot beter bestuur zal leiden.

ik herhaal wat de CD&V er zei: "Het maakt niet uit als het maar Vlaams is"

Het is maar wat hij zei. En ja zo een glazen bol als jullie hebben wil ik ook ja. Proximus en Belgacom werken die niet goed? waarschijnlijk niet nee..


Als een partij het woord splitst uitspreekt dan gaan de sepperatisten op hun achterste poten staan.. ik neem nota :roll:

Trol 1 juli 2003 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Echter dit kinderachtig gedoe.. niveau van de vl. nationalist?

Net zoals da vorige.. wat was het daar.. telenet? Ook zo een heel gezond bedrijf hé.. ja nu wel.. redelijk toch.. maar echt vlaams is het wel niet meer nu.. of wel soms? :roll:

Wat is er "kinderachtig" bij het vaststellen dat sinds de regionalisering van het busvervoer, het er geweldig op vooruit gegaan is? Dat is een objectieve vaststelling!

Of ga je nu ontkennen dat De Lijn het beter doet dan de Belgische NMBS? :lol: Dus wat is er dan verkeerd aan het voorstellen om ook de NMBS te regionaliseren? Wil jij ook geen beter treinvervoer dan?

PS: Telenet is nog altijd "Vlaams", ja. Het Amerikaanse Callaghan heeft slechts 21,8% van de aandelen.

jullie willen de gekste dingen splitsen,splitsen,splitsen..

zoals de stoptreinen.. het moet vlaams zijn zegt de ex spoorwegbaas.. het moet maar door iets bepaald worden hoe en hoeveel die treinen moeten rijden maakt niet uit wat als het maar vlaams is.. daar stel ik mij vragen bij.. 'als het maar vlaams is'

en ja wat had er anders met telenet gebeurt???
Telenet is echt geen gezond bedrijf !!!!

Jij moet toch eens leren lezen hoor, heb ik èrgens gezegd dat Telenet een "kerngezond" bedrijf is?????????

PS: Wij willen de treinen niet splitsen "omdat het dan Vlaams is", maar "omdat het dan beter zal gaan"! De bussen zijn hier een perfect voorbeeld van.

Ok Zeno, laten we als grote mensen is 'klappen'. Onze overtuigingen even achterwege houden...
Wat is nu het grote probleem bij de NMBS? En waarom kan regionalisering een oplossing bieden?

toch duidelijk? splitsen is de oplossing volgens hun!! wie splitst lost op. Dat staat toch in de glazen bol.
Als ik problemen heb met mijn vriendin zoek ik oplossingen. En dump ik die niet direkt.

Jullie probleem is gewoon zo jaloers zijn als wat op alles wat frans is. Waarom weet ik niet.. jullie hebben echt een fobie. En willen alles maar voor jezelf. Ik zou zeggen good luck you will need it!

En nu sprak ik uit eigen ondervinding en gevoel en helemaal voor mezelf.

storm op zee 1 juli 2003 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Echter dit kinderachtig gedoe.. niveau van de vl. nationalist?

Net zoals da vorige.. wat was het daar.. telenet? Ook zo een heel gezond bedrijf hé.. ja nu wel.. redelijk toch.. maar echt vlaams is het wel niet meer nu.. of wel soms? :roll:

Wat is er "kinderachtig" bij het vaststellen dat sinds de regionalisering van het busvervoer, het er geweldig op vooruit gegaan is? Dat is een objectieve vaststelling!

Of ga je nu ontkennen dat De Lijn het beter doet dan de Belgische NMBS? :lol: Dus wat is er dan verkeerd aan het voorstellen om ook de NMBS te regionaliseren? Wil jij ook geen beter treinvervoer dan?

PS: Telenet is nog altijd "Vlaams", ja. Het Amerikaanse Callaghan heeft slechts 21,8% van de aandelen.

jullie willen de gekste dingen splitsen,splitsen,splitsen..

zoals de stoptreinen.. het moet vlaams zijn zegt de ex spoorwegbaas.. het moet maar door iets bepaald worden hoe en hoeveel die treinen moeten rijden maakt niet uit wat als het maar vlaams is.. daar stel ik mij vragen bij.. 'als het maar vlaams is'

en ja wat had er anders met telenet gebeurt???
Telenet is echt geen gezond bedrijf !!!!

Jij moet toch eens leren lezen hoor, heb ik èrgens gezegd dat Telenet een "kerngezond" bedrijf is?????????

PS: Wij willen de treinen niet splitsen "omdat het dan Vlaams is", maar "omdat het dan beter zal gaan"! De bussen zijn hier een perfect voorbeeld van.

Ok Zeno, laten we als grote mensen is 'klappen'. Onze overtuigingen even achterwege houden...
Wat is nu het grote probleem bij de NMBS? En waarom kan regionalisering een oplossing bieden?

Onze treinen rijden goed op tijd (nummer twee in Europa, enkel Luxemburg doet beter), dus dat kan geen bron van ergernis zijn.
Wat loopt er wel mis: elk jaar stijgende tarieven en altijd weer die dekselse stakingen. Het grote probleem is echter de enorme schuldenberg. Inderdaad, die zal helemaal niet verdwijnen door de NMBS te splitsen. Mogelijk scenario hier is faillissement aan te vragen en vervolgens 2 nieuwe spoorwegmaatschappijen op te richten, een Vlaamse en een Waalse.
De grote reden waarom een splitsing van NMBS echter voordelig zou zijn is een algemeen mobiliteitsbeleid. Bus, tram, trein en auto moeten op een zo goed mogelijke manier op elkaar worden afgestemd. Men kan echter niet ontkennen dat de noden van Vlaanderen en Wallonië hier verschillend zijn. Vlaanderen is meer verstedelijkt en heeft baat bij enkele grote treinverbindingen (stad tot stad) met daarrond een bus- en tramnetwerk (dorp tot stad). In Wallonië is de bevolkingsdichtheid veel minder groot en is men bv. meer gebaat met meerdere stoptreinen (vandaar ook de onwil van Elio di Rupo om de NMBS te hervormen).

Renaud 1 juli 2003 12:20

Waarom zou een Belgische spoorwegmaatschappij geen mobiliteitsplan kunnen maken dat aan de eventuele verschillende noden voldoet?
Splitsing hoeft toch helemaal niet?

storm op zee 1 juli 2003 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Waarom zou een Belgische spoorwegmaatschappij geen mobiliteitsplan kunnen maken dat aan de eventuele verschillende noden voldoet?
Splitsing hoeft toch helemaal niet?

En waarom doen ze dat dan niet? Inderdaad, omdat zulks geblokkeerd wordt door de PS.

Trol 1 juli 2003 12:26

Citaat:

elk jaar stijgende tarieven en altijd weer die dekselse stakingen. Het grote probleem is echter de enorme schuldenberg. Inderdaad, die zal helemaal niet verdwijnen door de NMBS te splitsen. Mogelijk scenario hier is faillissement aan te vragen en vervolgens 2 nieuwe spoorwegmaatschappijen op te richten, een Vlaamse en een Waalse.

Prijsverhogingen gebeuren overal. een brood wordt ook duurder.

Dan is er inderdaad die schuldenberg. Daar moet ik u natuurlijk gelijk in geven. Maar hoe is die er gekomen? Was er toen niet zo iemand aan de 'macht' die nu schreeuwd dat het gesplitst moet worden? Een partij aan de 'macht' die nu ineens wil splitsen?

Awel laat de NMBS falliet gaan. en zet een BSM op (Belgische spoorweg maatschappij). Je regelt uw treinverkeer zoals je zegt. Treinen van stad tot stad in vlaanderen en veel stoptreinen in Wallonie. je laat de lijn in vlaanderen zich afstemmen op op BSM met zijn stad tot stad verbindingen. En de TEC zich afstemmen op BSM met de daar meer voorkomende stoptreinen. Dan kan ik hier in vl. de bus van de lijn pakken en tot aan het station van lier gevoerd worden met lijnen die op de vlaamse wegennet zijn afgestemd. de BSM trein nemen naar Dinant. en daar de bus van de TEC de bus aan het station nemen naar weet ik waar. Deze bus rijd dan over langere afstanden enzo omdat het daar minder bevolkt is.
maar dit kan natuurlijk niet zeker? nee er moet gesplitst worden..

Renaud 1 juli 2003 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Waarom zou een Belgische spoorwegmaatschappij geen mobiliteitsplan kunnen maken dat aan de eventuele verschillende noden voldoet?
Splitsing hoeft toch helemaal niet?

En waarom doen ze dat dan niet? Inderdaad, omdat zulks geblokkeerd wordt door de PS.

Waarom blokkeert de PS dat?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be