Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een schande,werkelijk een schande!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=42167)

Grellig 10 oktober 2005 16:52

Een schande,werkelijk een schande!!
 
Jaarlijks betaalt België 12,5 miljard euro om de kosten van verkeersongevallen op te vangen. Dat blijkt uit een studie van Bram De Brabander.
De Brabander is onderzoeker van het Steunpunt Verkeersveiligheid en verbonden aan de Universiteit Hasselt. In zijn publicatie - "Investeringen in verkeersveiligheid in Vlaanderen. Een handleiding voor kosten-batenanalyse" - doet De Brabander een oproep om de investering in verkeersveiligheid zo efficiënt mogelijk te laten gebeuren.
In 2002 vielen er in ons land 1.353 verkeersdoden. Dat komt overeen met 14 personen per miljard gereden kilometer. Daarnaast raakten er 8.230 mensen zwaargewond en 56.345 lichtgewond. Bram De Brabander becijferde dat de kosten van al deze verkeersongevallen voor België 12,5 miljard euro of 4,6 pct van het bruto binnenlands product (BBP) bedragen.

Wereldwijd wordt de schade van verkeersongevallen geschat op 160 miljard euro of 2 pct van het BBP in ontwikkelde landen. Voor België blijkt dit dus een onderschatting te zijn.
De Brabander berekende de verschillende kosten van verkeersongevallen in ons land. Het gaat daarbij onder andere over het directe economisch verlies van een verkeersslachtoffers, de medische kosten voor behandeling en revalidatie, de kosten voor verzekeringsmaaschappijen, de schade aan voertuigen en openbaar domein, de inzet van brandweer, politie en gerecht. Maar ook de kosten van files ten gevolge van verkeersongevallen worden in rekening gebracht.
De Belgische overheid wil het aantal verkeersdoden tegen 2010 halveren. Daarvoor moeten volgens De Brabander efficiënte keuzes gemaakt worden qua investeringen.


[size=2]Bron:HBVL

Eigen commentaar:

Het verlies van een geliefd persoon door een verkeersongeval kan een onmenselijk leed veroorzaken,en is al erg genoeg om dragen.Maar hier ziet u dat ze zelfs durven om uit te rekenen,en dan ook nog publiceren, hoeveel deze ongevallen de staatskas en verzekeringsmaatschappijen kosten.

Zoals ik al zei,het leven is geen leven tegenwoordig maar een prijs,een kostenplaatje.Er wordt netjes uitgerekend hoeveel een mens opbrengt en hoeveel hij kost.Klopt het plaatje niet dan wordt hij als marginaal afgeschilderd.

Triest,onmenselijk en tegen de wil van Onze Lieve Heer in,zeker weten!
[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 10-10-2005 at 17:52
Reason:
--------------------------------

Jaarlijks betaalt België 12,5 miljard euro om de kosten van verkeersongevallen op te vangen. Dat blijkt uit een studie van Bram De Brabander.
De Brabander is onderzoeker van het Steunpunt Verkeersveiligheid en verbonden aan de Universiteit Hasselt. In zijn publicatie - "Investeringen in verkeersveiligheid in Vlaanderen. Een handleiding voor kosten-batenanalyse" - doet De Brabander een oproep om de investering in verkeersveiligheid zo efficiënt mogelijk te laten gebeuren.
In 2002 vielen er in ons land 1.353 verkeersdoden. Dat komt overeen met 14 personen per miljard gereden kilometer. Daarnaast raakten er 8.230 mensen zwaargewond en 56.345 lichtgewond. Bram De Brabander becijferde dat de kosten van al deze verkeersongevallen voor België 12,5 miljard euro of 4,6 pct van het bruto binnenlands product (BBP) bedragen.

Wereldwijd wordt de schade van verkeersongevallen geschat op 160 miljard euro of 2 pct van het BBP in ontwikkelde landen. Voor België blijkt dit dus een onderschatting te zijn.
De Brabander berekende de verschillende kosten van verkeersongevallen in ons land. Het gaat daarbij onder andere over het directe economisch verlies van een verkeersslachtoffers, de medische kosten voor behandeling en revalidatie, de kosten voor verzekeringsmaaschappijen, de schade aan voertuigen en openbaar domein, de inzet van brandweer, politie en gerecht. Maar ook de kosten van files ten gevolge van verkeersongevallen worden in rekening gebracht.
De Belgische overheid wil het aantal verkeersdoden tegen 2010 halveren. Daarvoor moeten volgens De Brabander efficiënte keuzes gemaakt worden qua investeringen.


[size=2]Bron:HBVL

Eigen commentaar:

Het verlies van een geliefd persoon door een verkeersongeval kan een onmenselijk leed veroorzaken,en is al erg genoeg om dragen.Maar hier ziet u dat ze zelfs durven om uit te rekenen,en dan ook nog publiceren, hoeveel deze ongevallen de staatskas en verzekeringsmaatschappijen kosten.

Zoals ik al zei,het leven is geen leven tegenwoordig maar een prijs,een kostenplaatje.Er wordt netjes uitgerekend hoeveel een mens opbrengt en hoeveel hij kost.Klopt het plaatje niet dan wordt hij als marginaal afgeschilderd.

Triest,onmenselijk en tegen de wil van Onze Lieve Heer in,zeker weten!
[/size][/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Jaarlijks betaalt België 12,5 miljard euro om de kosten van verkeersongevallen op te vangen. Dat blijkt uit een studie van Bram De Brabander.
De Brabander is onderzoeker van het Steunpunt Verkeersveiligheid en verbonden aan de Universiteit Hasselt. In zijn publicatie - "Investeringen in verkeersveiligheid in Vlaanderen. Een handleiding voor kosten-batenanalyse" - doet De Brabander een oproep om de investering in verkeersveiligheid zo efficiënt mogelijk te laten gebeuren.
In 2002 vielen er in ons land 1.353 verkeersdoden. Dat komt overeen met 14 personen per miljard gereden kilometer. Daarnaast raakten er 8.230 mensen zwaargewond en 56.345 lichtgewond. Bram De Brabander becijferde dat de kosten van al deze verkeersongevallen voor België 12,5 miljard euro of 4,6 pct van het bruto binnenlands product (BBP) bedragen.

Wereldwijd wordt de schade van verkeersongevallen geschat op 160 miljard euro of 2 pct van het BBP in ontwikkelde landen. Voor België blijkt dit dus een onderschatting te zijn.
De Brabander berekende de verschillende kosten van verkeersongevallen in ons land. Het gaat daarbij onder andere over het directe economisch verlies van een verkeersslachtoffers, de medische kosten voor behandeling en revalidatie, de kosten voor verzekeringsmaaschappijen, de schade aan voertuigen en openbaar domein, de inzet van brandweer, politie en gerecht. Maar ook de kosten van files ten gevolge van verkeersongevallen worden in rekening gebracht.
De Belgische overheid wil het aantal verkeersdoden tegen 2010 halveren. Daarvoor moeten volgens De Brabander efficiënte keuzes gemaakt worden qua investeringen.


[font=Arial][size=2]Bron:HBVL

Eigen commentaar:

Het verlies van een geliefd persoon door een verkeersongeval kan een onmenselijk leed veroorzaken,en is al erg genoeg om dragen.Maar hier ziet u dat ze zelfs durven om uit te rekenen,en dan ook nog publiceren, hoeveel deze ongevallen de staatskas en verzekeringsmaatschappijen kosten.

Zoals ik al zei,het leven is geen leven tegenwoordig maar een prijs,een kostenplaatje.Er wordt netjes uitgerekend hoeveel een mens opbrengt en hoeveel hij kost.Klopt het plaatje niet dan wordt hij als marginaal afgeschilderd.

Triest,onmenselijk en tegen de wil van Onze Lieve Heer in,zeker weten!

[/size][/font][/size]
[/edit]

Grellig 10 oktober 2005 17:25

"Investeringen in verkeersveiligheid in Vlaanderen. Een handleiding voor kosten-batenanalyse"

Een "kosten-batenanalyse" maak je voor machine's maar niet voor mensenleven's.Laat me aub niet lachen....................:?

Bhairav 10 oktober 2005 17:28

We hebben registernummers, overal camera's, chips in onze identiteitskaarten en binnenkort mss onder ons vel.
Het systeem is als een drug dat teert op gemakszucht en kortzichtigheid van de mens.
Hoe hypocriet dat dealers en druggebruik illegaal is (behalve als het integratie-drugs zijn, zoals alcohol en rilatine).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bhairav on 10-10-2005 at 18:29
Reason:
--------------------------------

We hebben registernummers, overal camera's, chips in onze identiteitskaarten en binnenkort mss onder ons vel.
Het systeem is als een drug dat teert op gemakszucht en kortzichtigheid van de mens.
Hoe hypocriet dat dealers en druggebruik illegaal is (behalve als het integratie-drugs zijn, zoals alcohol en rilatine).[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

We hebben registernummers, overal camera's, chips in onze identiteitskaarten en binnenkort mss onder ons vel.
Het systeem is een drug dat teert op gemakszucht en kortzichtigheid van de mens.
Hoe hypocriet dat dealers en druggebruik illegaal is (behalve als het integratie-drugs zijn, zoals alcohol en rilatine).[/size]
[/edit]


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be