Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   het echte profitariaat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=42206)

Mitgard 11 oktober 2005 10:18

het echte profitariaat

Familie Steverlynck talmt met terugbetaling Picanol

Deminor, die de belangen van de minderheidsaandeelhouders van weefmachinefabrikant Picanol verdedigt, wil dat de Ieperse familie Steverlynck, destijds mede-oprichter, zo vlug mogelijk de 1 miljoen euro onkosten terugbetaalt, die ze ten onrechte naar het bedrijf doorschoof. De terugbetaling was beloofd tegen mei van dit jaar, maar blijft uit. Tevens blijkt Patrick Steverlynck nog altijd een uitermate hoog loon (450.000 euro) te beuren.

----------------------------------------------------

waar blijven de controleurs, de profiteursjagers met hun groot lawijt?
een hangmat hebben ze meestal rap gezien, maar voor de hang-villa's lijken ze blind...

King of beggars and fleas 11 oktober 2005 11:14

echt typisch he

klassejustitie is het juiste woord daarvoor

de domheid waarmee de meeste mensen zich nog laten wijsmaken dat ze degenen die ze rijk maken daarvoor dankbaar moeten zijn is de oorzaak dat het voorlopig zo nog kan blijven - en dat de rijke pamperdragers zich arrogant als ze zijn rechtevenredig met hun rijkdom kunnen permiteren wat ze maar willen ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 12:15
Reason:
--------------------------------

echt typisch he

de domheid waarmee de meeste mensen zich nog laten wijsmaken dat ze degenen die ze rijk maken daarvoor dankbaar moeten zijn is de oorzaak dat het voorlopig zo nog kan blijven - en dat de rijke pamperdragers zich arrogant als ze zijn rechtevenredig met hun rijkdom kunnen permiteren wat ze maar willen ![/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 12:15
Reason:

echt typisch he

de domheid waarmee de meeste mensen zich nog laten wijsmaken dat ze degenen die ze rijk maken daarvoor dankbaar moeten zijn is de oorzaak dat het voorlopig zo nog kan blijven - dat de rijke pamperdragers zich arrogant als ze zijn rechtevenredig met hun rijkdom kunnen permiteren wat ze maar willen ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

echt typisch he

de domheid waarmee de meeste mensen zich nog laten wijsmaken dat ze degenen die ze rijk maken daarvoor dankbaar moeten zijn is de oorzaak dat het voorlopig zo nog kan blijven - dat ze zich arrogant als ze zijn rechtevenredig met hun rijkdom kunnen permiteren wat ze maar willen ![/size]
[/edit]

Chipie 11 oktober 2005 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
echt typisch he

de domheid waarmee de meeste mensen zich nog laten wijsmaken dat ze degenen die ze rijk maken daarvoor dankbaar moeten zijn is de oorzaak dat het voorlopig zo nog kan blijven - en dat de rijke pamperdragers zich arrogant als ze zijn rechtevenredig met hun rijkdom kunnen permiteren wat ze maar willen !

Ik wil uw pret niet bederven, maar wat heeft de justitie hiermee te maken (de terugstorting moet aan het bedrijf gebeuren, als ik me niet vergis)? :wink:[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 11-10-2005 at 12:37
Reason:

Citaat:

echt typisch he

de domheid waarmee de meeste mensen zich nog laten wijsmaken dat ze degenen die ze rijk maken daarvoor dankbaar moeten zijn is de oorzaak dat het voorlopig zo nog kan blijven - en dat de rijke pamperdragers zich arrogant als ze zijn rechtevenredig met hun rijkdom kunnen permiteren wat ze maar willen !

Ik wil uw pret niet bederven, maar wat heeft de justitie hiermee te maken (de terugstorting moet aan het bedrijf gebeuren, als ik me niet vergis)? :wink:[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

echt typisch he

Ik wil uw pret niet bedervern, maar wat heeft de justitie hiermee te maken (de terugstorting moet aan het bedrijf gebeuren, als ik me niet vergis)? :wink:[/size]
[/edit]

King of beggars and fleas 11 oktober 2005 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik wil uw pret niet bederven, maar wat heeft de justitie hiermee te maken (de terugstorting moet aan het bedrijf gebeuren, als ik me niet vergis)? :wink:

en de vervolging indien de terugstorting niet ( tijdig ) gebeurt moet dacht ik door justitie gebeuren of denk je dat het weer nodig zal zijn dat mensen het recht in eigen handen nemen om hun rechten ondanks de klassenjustitie te doen gelden zoals bvb bij de bezetting van een bedrijf of de "gijzeling" van winstnemers ?

Geertje 11 oktober 2005 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Familie Steverlynck talmt met terugbetaling Picanol

Deminor, die de belangen van de minderheidsaandeelhouders van weefmachinefabrikant Picanol verdedigt, wil dat de Ieperse familie Steverlynck, destijds mede-oprichter, zo vlug mogelijk de 1 miljoen euro onkosten terugbetaalt, die ze ten onrechte naar het bedrijf doorschoof. De terugbetaling was beloofd tegen mei van dit jaar, maar blijft uit. Tevens blijkt Patrick Steverlynck nog altijd een uitermate hoog loon (450.000 euro) te beuren.

----------------------------------------------------

waar blijven de controleurs, de profiteursjagers met hun groot lawijt?
een hangmat hebben ze meestal rap gezien, maar voor de hang-villa's lijken ze blind...

Hij kan nog carriere maken bij de PS. Daar zoeken ze doorgewinterde zakkenvullers. :-)

Chipie 11 oktober 2005 11:58

Citaat:

en de vervolging indien de terugstorting niet ( tijdig ) gebeurt moet dacht ik door justitie gebeuren of denk je dat het weer nodig zal zijn dat mensen het recht in eigen handen nemen om hun rechten ondanks de klassenjustitie te doen gelden zoals bvb bij de bezetting van een bedrijf of de "gijzeling" van winstnemers ?

Er zal m.i. toch eerst klacht moeten ingediend worden (en is dat gebeurd?)...
Ik ben in justitiƫle zaken evenwel niet zo ervaringsdeskundig... :wink:

eno2 12 oktober 2005 17:29

De kunst van het spinnen

De kunst van het spinnen: een draadje links, een draadje rechts, en in het middden een groot gat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be