Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Telenet: winaars en verliezers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=42232)

PieterP 11 oktober 2005 16:13

Telenet: winaars en verliezers

Bij de beursgang van Telenet zijn er winaars en verliezers

winnaars:
1. Sicinghe komt aan de kassa en vangt direct 8,5 miljioen euro. Later volgt nog meer
2. Petercam: hebben de beursgang begeleid
3. De banken: hebben een dik commissieloon verdiend aan de plaatsing. Ik was onlangs in een Dexia kantoor. Er hingen op elk loket, op elke plaats affiches voor de plaatsing

verliezers
1. de kleine spaarder.
de koers is na één beursdag met 7,3 % gezakt...! Iedereen had gewaarschuwd dat de prijszetting te hoog was.
2. de kijker, veelal ouder en gepensioneerd
we hebben te maken met een monopolie. Telenet dringt nu iedereen het digitale ding op. Eenzijdige schrapping van 7 of 8 zenders, digiboxen, dure voetbalcontracten die moeten gerentabiliseerd worden

FJL 11 oktober 2005 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP

winnaars:
1. Sicinghe komt aan de kassa en vangt direct 8,5 miljioen euro. Later volgt nog meer
3. De banken: hebben een dik commissieloon verdiend aan de plaatsing. Ik was onlangs in een Dexia kantoor. Er hingen op elk loket, op elke plaats affiches voor de plaatsing

verliezers
1. de kleine spaarder.
de koers is na één beursdag met 7,3 % gezakt...! Iedereen had gewaarschuwd dat de prijszetting te hoog was.
we hebben te maken met een monopolie. Telenet dringt nu iedereen het digitale ding op. Eenzijdige schrapping van 7 of 8 zenders, digiboxen, dure voetbalcontracten die moeten gerentabiliseerd worden

"Iedereen had gewaarschuwd dat de prijszetting te hoog was."
inderdaad.

"een monopolie" ??
en Belgacom?

Friedman 11 oktober 2005 16:44

Eventjes afwachten jongens... het aanbod is misschien nog niet te vetjes, maar stilaan wordt het toch duidelijk dat er concurrentie uit andere hoeken komt, voorbeelden:
belgacom, chello, scarlet, euphony, clearwire, tiscali, tele2, proximus... en ga zo maar door
die zullen op lange termijn allen TV, internet, telefonie en voip bieden. Vooral Clearwire lijkt mijn de te kloppen concurrent... maar er wordt niet over gesproken omdat het niet in Europese handen is en dus niet genoeg aandacht krijgt in de media.

StevenNr1 11 oktober 2005 16:47

€ 78.99 voor 3Mbps, precies toch niet echt zo'n prachtding, en dan nog bijna nergens beschikbaar...

Friedman 11 oktober 2005 16:59

55€/maand om vergelijkbaar product als telenet of ADSL te krijgen, niets installatiekosten en verhuizen kost je ook geen moeite. als het eenmaal over heel het land te krijgen is, kan je zelf vanuit je auto op breedband en VOIP bellen... Ze hebben momenteel nog niet veel gebruikers, daarom is het ook nogal duur in vergelijk met de andere.

StevenNr1 11 oktober 2005 17:15

Hm ja... hebben wel leuke uploadsnelheid en volledig draadloos overal is wel handig, ken je hun toekomstplannen? En wat voor technologie is dat eignelijk precies?

Friedman 11 oktober 2005 17:21

WiMax... WiFi, maar dan iets dat heel wat verder reikt per zender 5 a 50 km. Ze willen op termijn dezelfde dekking als het Belgische GSM netwerk. Het is eigendom van een Amerikaanse groep, maar dat staat nu niet meer op de website (waarschijnlijk om socio-politieke redenen, weet ik veel)

Friedman 11 oktober 2005 17:23

AT&T, dus

Lesane 14 oktober 2005 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP

winnaars:

verliezers
1. de kleine spaarder.
we hebben te maken met een monopolie. [size=4]Telenet dringt nu iedereen het digitale ding op[/size]. Eenzijdige schrapping van 7 of 8 zenders, digiboxen, dure voetbalcontracten die moeten gerentabiliseerd worden

Mja, of ze het nu doen of in 2010, wat is 't verschil? Tegen 2010 moet 't van europa digitaal zijn. En schrapping van 7 of 8 posten, ga u een cabletuner halen he.

PieterP 14 oktober 2005 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Mja, of ze het nu doen of in 2010, wat is 't verschil? Tegen 2010 moet 't van europa digitaal zijn. En schrapping van 7 of 8 posten, ga u een cabletuner halen he.

U zijt nogal jong.
Ik vrees dat u niet weet waarover het gaat.
Een verbruikersvereniniging zoals Test Aaankoop die heeft het wèl degelijk door.

Overigens zaten er meer elementen in mijn posting.

phoebe 14 oktober 2005 00:44

Dat is nu eenmaal een beurs...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be