![]() |
Nieuwe klacht racisme tegen het VB
Naar aanleiding van het artikel "Marokkanen juichen moordenaars toe" dat gepubliceerd werd op de nationale website van het Vlaams Belang, heeft De Hansbrug Militie klacht neergelegd bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding.
Dit is het volledige artikel : Marokkanen juichen moordenaars toe 11.10.2005 14.45u - Tijdens het proces tegen Hammani, El Ouakilli en Ben Masaoud, de carjackers die een agent hebben vermoord, bleek opnieuw hoe diep de haat van sommige Marokkaanse jongeren tegen onze samenleving wel is. Op het proces tegen de moordenaars waren ook tientallen Marokkaanse jongeren aanwezig. Zij dwepen met Hammani en de andere gangsters en zij beschouwen hen als helden. Rachid El Ouakilli, de chauffeur van de wagen waar de drie gangsters in zaten, was de enige die tijdens het proces enig berouw toonde. Hij schreef ook een brief aan de familie Munten om zijn spijt te betuigen. Het werd hem niet in dank afgenomen door de Marokkanen in de rechtszaal. Toen hij rechtstond om te zeggen dat hij de dood van de agent betreurde, werd hij vanuit de zaal in het Arabisch uitgescholden voor verrader. Zijn familie, die de voorbije dagen al bedreigd werd, durfde na de uitspraak het gerechtsgebouw niet te verlaten. U kan het volledige artikel nalezen door op hier te klikken De Hansbrug Militie heeft besloten klacht in te leggen omdat 1. De traditionele media dit bericht niet hebben gebracht en er dus te twijfelen valt aan de betrouwbaarheid van dit artikel. 2. Het artikel niet ondertekend is door een auteur, wat doet vermoeden dat er dus te twijfelen valt aan de betrouwbaarheid van dit artikel. 3. De ondertoon in dit artikel die alle Marrokaanse jongeren probeert af te schilderen als carjackende criminelen. 4. De ondertoon, die doet vermoeden dat er een geheim verbond bestaat tussen alle Marrokaanse inwoners van België tegen de blanke Belgen. U kent dit wel : "In sommige wijken zijn er al meer bruinen dan autochtonen, en ze willen hier gewoon de boel overpakken net zoals ginderachter." U kan dit alles natuurlijk nog eens nalezen op de webstek van De Hansbrug Militie |
Citaat:
Voor dit tuig neem jij het op? proficiat! En dan 'De Hansbrug militie' --> is het in dit land niet verboden om privémilities te vormen? |
Citaat:
Het kan tal van redenen hebben. Maar mag ik eens vragen willen jullie met die naam nu echt serieus genomen worden? |
Citaat:
|
Is het niet de HansWORST-militie?
|
De Hansbrug Militie, Nu straks niet komen klagen dat jullie niet serieus worden genomen hé!
|
![]() ![]() ![]() Waarom toch altijd die maskers. Zijn jullie nu zó laf dat jullie altijd geweld gebruiken en maskers dragen?[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Trouwens HLN van dinsdag bracht dit (1stvb) en ten tweede ik ken toevallig de Fam. Munten en zij spraken ook over tumult en geschreeuw Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Wat doet deze titel hier eigenlijk?
Nieuwe klacht racisme tegen het VB |
Is de Hansbrug militie nog een verdere afsplitsing van de BUB ?
|
Er ontbrak een Belgische vlag of een aantal beschilderde huiden op het appél, dus ik denk het niet.;-)
|
Ik zal straks de juridische dienst van het Vlaams Belang eens een mailtje sturen om te vragen of ze daar echt een klacht hebben ontvang. 't Is maar omdat we nog zo een club kennen die om de haverklap een klacht indient en nadien ...
Bovendien worden in dat artikel geen concrete personen van iets beschuldigd. Bijgevolg kan je geen klacht maken die gebaseerd is op de vraag of iemand al dan niet met leugens zwart gemaakt wordt. In de tekst wordt ook nergens gesteld dat "alle" allochtonen zo zijn, enkel dat "sommige" en "in de zaal aanwezige" allochtonen zo zijn, wat duidt op een probleem in de multiculturele samenleving. Betreffende het aanzetten tot haat en discriminatie: dit handelen kan je niet met dit ene tekstje bewijzen (anders moet je zo ongeveer elke krantenredactie van dit land aanklagen), maar wel met meerdere artikels op een rij die dit handelen kunnen duidelijk maken (ook het Gentse Hof van Beroep oordeelde in die trend). |
Citaat:
:lol: |
Citaat:
|
Die Hamburger-Militie, zijn dat dezelfde fascisten van het AFF?
Ik heb die website eens bekeken, ziet er heel 'privé-militieachtig' uit, als ge het mij vraagt. Waarschijnlijk gaat het hier over een clubje gefrustreerde rijkeluiskindjes die niks beters te doen hebben. |
Heb ook die site bekeken...Felle mannen, vooral met hun bivakmutsen op...
En dat zijn degene die hier op dit forum spreken over lafheid en al, terwijl ze zelf het prachtige voorbeeld van lafaards blijken te zijn... Zieligaards. |
en dan nog over dit artikel....
deze militie hier verdedigt dus gewoon het grootste krapuul De daders worden hier weer eens de slachtoffers, jongens toch... |
Citaat:
wat te denken van de kopstoot van die andere sympathieke jongen op de rechtbank :-o |
Citaat:
ik heb ook zo'n vermoedens over uw artikel en de basis waarop u zit te klagen privé-milities zijn verboden in België... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be