Christian Floru |
13 oktober 2005 20:30 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis
net gehoord op het nieuws... Alle beleggers gaan overstappen op een BEVEK met minder dan 40 procent obligaties in de korf. Het gat in de begroting is er sneller opnieuw dan ik zelf had gedacht... Er zal dus geen taks zijn op de grote vermogens, en als ik het goed heb had ik dat al voorspeld in een ander topic...
Eerst het achterpoortje, dan de wet!
Wanneer komt de bevolking in opstand?
|
De beveks zijn er gekomen door lobbywerk van de belgische banken. De meeste fiscaliteit viel weg. Anders zou 'iedereen' zijn centjes naar het buitenland gebracht hebben.
De europeese spaarrichtlijn maakt buitenlandse inkomsten zichtbaar en belastbaar. Bijgevolg is het niet langer nodig voordelen te geven voor beveks.
De maatregel is geen nieuwe belasting, wel een gedeeltelijk afschaffen van fiscale voordelen.
Redeneren dat dan maar over gestapt wordt naar beveks met weinig obligaties is fout: dit betreft aandelen, dewelke een gans ander risicoprofiel hebben. Vastrentend betekent dus voortaan roerende voorheffing en die bedraagt 15%. Intresten op spaarboekjes blijven wel vrijgesteld, om politieke redenen.
Aangezien de inflatie thans hoger is dan de intrestvergoeding, is de roerende voorheffing een zuivere vermogensbelasting: een belasting op het armer worden van de spaarders.[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Christian Floru on 13-10-2005 at 21:32
Reason:
--------------------------------
Citaat:
net gehoord op het nieuws... Alle beleggers gaan overstappen op een BEVEK met minder dan 40 procent obligaties in de korf. Het gat in de begroting is er sneller opnieuw dan ik zelf had gedacht... Er zal dus geen taks zijn op de grote vermogens, en als ik het goed heb had ik dat al voorspeld in een ander topic...
|
De beveks zijn er gekomen door lobbywerk van de belgische banken. De meeste fiscaliteit viel weg. Anders zou 'iedereen' zijn centjes naar het buitenland gebracht hebben.
De europeese spaarrichtlijn maakt buitenlandse inkomsten zichtbaar en belastbaar. Bijgevolg is het niet langer nodig voordelen te geven voor beveks.
De maatregel is geen nieuwe belasting, wel een gedeeltelijk afschaffen van fiscale voordelen.
Redeneren dat dan maar over gestapt wordt naar beveks met weinig obligaties is fout: dit betreft aandelen, dewelke een gans ander risicoprofiel hebben. Vastrentend betekent dus voortaan roerende voorheffing en die bedraagt 15%. Intresten op spaarboekjes blijven wel vrijgesteld, om politieke redenen.
Aangezien de inflatie thans hoger is dan de intrestvergoeding, is de roerende voorheffing een zuivere vermogensbelasting: een belasting op het armer worden van de spaarders.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
|
De beveks zijn er gekomen door lobbywerk van de belgische banken. De meeste fiscaliteit viel weg. Anders ging immers 'iedereen' naar het buitenland.
Redeneren dat dan maar over gestapt wordt naar beveks met weinig obligaties is fout: dit betreft aandelen, dewelke een gans ander risicoprofiel hebben. Vastrentend betekent dus voortaan roerende voorheffing en die bedraagt 15%. Intresten op spaarboekjes blijven wel vrijgesteld, hoewel daar geen enkele reden toe is.
Aangezien de inflatie thans hoger is dan de intrestvergoeding, betreft de roerende voorheffing een zuivere vermogensbelasting: een belasting op het armer worden van de spaarders.[/size] |
[/edit]
|