Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe sommigen over holebi's denken. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=424)

bartje 27 augustus 2002 14:54

Véél van die citaten heb ik opgenomen uit het boek heren dubbel dames dubbel

Alexandra Colen in het Laatste Nieuws 10 juli 1997

Mijn jonge broer is een homo. Hij zong als sopraantje in het koor van het koor van het college en ging mee op buitenlandse tournees. Enkele oudere zangers van het koor hebben hem in de homoseks ingeleid. U weet hoe homo’s gemeenschap hebben. Het is een inse gewelddadige daad waarbij men iemand binnendringt langs een tegennatuurlijke weg; Mijn broer heeft deze dramatische ervaring verwerkt door ze goed te praten. Hij werd zelf homo. Ik vermoed dat de meesten homo’s worden nadat ze door homo’s werden misbruikt. Zo plant homofilie zich voort.

Dat het Vlaams Blok het moeilijk heeft met homosexualiteit is geen geheim Dit blijkt hieronder uit een fragment uit het boek herendubbel damesdubbel:

Uit Vlaams Blok hoek kwam een tegenvoorstel dat het huwelijk expliciet wil voorbehouden voor personen van een verschillend geslacht.
“Moet er een wettelijk statuut komen voor samenwoners (holebi’s en hetero’s)dat bepaalde aspecten zoals erfenisrechten, verblijfrecht voor een buitenlandse partner, sociale zekerheid regelt? Vroeg het holebiblad ZIZO in 99 aan het Vlaams Blok. Nee antwoordde ze! Het Vlaams Blok heeft zich verzet tegen het voorstel voor de wettelijke samenwoonst. Dit voorstel roept een geheel nieuw partnerschap, een geheel nieuwe instelling in het leven, die voor veel mensen een volwaardig alternatief is voor het huwelijk. Het Vlaams Blok houdt vast aan een vorrangsbeleid ten aanzien van het wettelijk huwelijk. Wetgeving met het doel de samenwoonst aan te moedigen ten nadele van het huwelijk is voor het Vlaams Blok onaanvaardbaar.

Tja dat ze tegen het huwelijk zijn soit maar tegen een regeling voor samenwonen??????????????????

De partij spreekt zich uit tegen het opnemen van homoseksualiteit in de eindtermen van de middelbare school, tegen een welzijsbeleid voor holebi’s en tegen een minster voor Gelijke kansen. Wel zei de partij dat er geen vriendsschapsverdragen kunnen afgesloten worden met landen waar homosekualiteit strafbaar is want “vermits het Vlaams Blok het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens onderschrijft is dit voor ons onmogelijk.

Het Vlaams Blok liegt schaamteloos op de vraag of ze optreedt tegen mandatarissen die homo-onvriendelijke uitspraken doen. Dit is op het ogenblik niet aan de orde, want het probleem stelt zich niet.

En nu goed lezen:

Het partijblad noemde holebis’s in 1985 viespeuken een een stinkend zootje linkse reetkevers. In dat zelfde jaar werden homomilitanten die pamfletten uitdeelden aan een school aangevallen door een knokploeg van het Blok olv Buisseret, één van de stichters van de partij.
In een Nederlands tijdschrift zei Dewinter in 1993 homofilie behandelen op hetzelfde niveau als een normaal heterohuwelijk niet kan.

1995: Het Vlaams Blok is geen voorstander van het toelaten van homohuwelijken omdat het toelaten ervan de indruk wekt dat een homofiele relatie evenwaardig zou zijn aan een heterorelatie.

November 1996: Alexandra Colen zegt dat wanneer iemand zijn huis niet wil verhuren aan een homohuwelijk dit hun goed recht is.

Mei 1997: Vlaams Blok kamerlid Aers ergerde zich over de affiches van de holebigroep Verkeerd geparkeerd in de Gentse trams en Bussen.

Nochtans zijn er binnen het Vlaams Blok homo’s. Ivan Brys van het Roze Aktiefront vertelde dat zijn homoseksuele buurman in Antwerpen voor het Vlaams Blok stemt “omdat hij zich onveilig voelt”. Dat hij voor een partij stemt die hem als homo discrimineert neemt hij erbij. Maar hij heeft het grif toe dat ze niet homovriendelijk zijn?

In de gay krant van 1996 bekende een oud studentleider dat hij Vlaams Blokker was en met zijn vriend wou trouwen. Dit bezorgde hem echter zoveel problemen in zijn vriendekring dat hij weigert nog op de materie in te gaan.

Het Vlaams Blok weet echter dat in de strijd om de macht elke stem telt. In zijn ambitie om burgemeester van Antwerpen te worden, beseft Dewinter dat hij er alle baat bij heeft homo’s en lesbiennnes niet tegen zijn partij in het harnas te jagen. Daarom houd de partij inzake holebi’s de jongste een laag profiel aan. Die machiavellistische tactiek doet echter niets af aan de feiten. Homo’s en lesbiennes die nadenken over de situatie waar in het Vlaams Blok hen wil dringen, kunnen niet voordeze partij stemmen.

Tja toch allemaal zaken waar ik me serieus véél vragen bij stel! Kan dit wel allemaal?

esha 27 augustus 2002 15:28

Waarom zou dat niet kunnen? Tenzij je Gedachtenpolitietje wil spelen natuurlijk... .

bartje 27 augustus 2002 15:31

Nee sommige van die uitspraken kunnen gewoon helemaal niet en zijn gewoon ronduit beledigend.

Pieterjan 27 augustus 2002 15:32

Holebi's reetkevers noemen moet kunnen, maar als het VB een zootje mestkevers genoemd wordt zitten ze op hun paard?

Of bestaat er een hiërarchie waarin de reetkever hoger staat dan de mestkever?

esha 27 augustus 2002 15:34

Wie is er ooit veroordeeld geweest voor de term mestkevers? Juist... niemand.

Pieterjan 27 augustus 2002 15:37

Nee, maar hoe waren de reacties na het verwijt 'mestkevers'? De Gucht werd onmiddellijk aan de schandpaal genageld en gedemoniseerd (sorry voor het gebruik van uw woord).

U verwijt regelmatig mensen van het meten met 2 maten en gewichten maar ik vrees dat nu net hetzelfde gebeurde.

esha 27 augustus 2002 15:41

Zowel het gebruik van de term mestkever, als het aanklagen van De Gucht als het gebruik van de term reetkever, allemaal vrije meningsuiting. Pur et simple.

Linus 27 augustus 2002 15:41

OK, dit getuigt niet van grote sereniteit, noch van enige volwassenheid, maar bij het lezen van

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Mei 1997: Vlaams Blok kamerlid Aers ergerde zich over de affiches van de holebigroep Verkeerd geparkeerd in de Gentse trams en Bussen.

kwam ik niet bij van het lachen!

Sorry...

En nu serieus. Ja, Pieterjan maakt een heel terechte opmerking. Vooral als je beseft dat het Vlaams Blok degenen zijn die zo fanatiek roepen dat ze gediaboliseerd worden.

Elders op dit forum heb ik/hebben we hierover trouwens al menig woord gewisseld.

Linus, nogal puberaal vandaag

esha 27 augustus 2002 15:44

November 1996: Alexandra Colen zegt dat wanneer iemand zijn huis niet wil verhuren aan een homohuwelijk dit hun goed recht is.

En wat dan nog?
Wanneer ik morgen mijn huis te huur stel, mag ik dan niet vragen dat er alleen maar niet-rokers in zouden komen wonen??
En ik zal nooit verhuren aan vluchtelingen ook niet. Veel kans dat die niet betalen.

Pieterjan 27 augustus 2002 15:47

Dat de affiches van Verkeerd Geparkeerd (VG) in het verleden aanstootgevend waren klopt in sommige gevallen. VG heeft dan ook het heft in handen genomen en ze opvallender maar minder aanstootgevend gemaakt. Felle kleuren en enkel hun logo erop (de depannagewagen).

Een medestudent van mij, die ik trouwens enkele keren heb mogen interviewen, vertelde me onlangs dat VG steeds met slecht 1 bevolkingsgroep problemen hebben. Ik moet het u niet uit welke hoek deze berichten kwamen.
Ouderen gaven absoluut geen aanstoot aan deze aanplakbrieven. Net zomin als de heterojongeren.

esha 27 augustus 2002 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Een medestudent van mij, die ik trouwens enkele keren heb mogen interviewen, vertelde me onlangs dat VG steeds met slecht 1 bevolkingsgroep problemen hebben.

het is idd geweten dat islamieten radicale homohaters zijn

Godfried 27 augustus 2002 15:51

Er is maar 1 ding mis met het VB-standpunt over homo's: het gaat bijlange niet ver genoeg. In de meeste beschaafde landen is de homosexuele daad een strafbaar feit. Dát zou het VB moeten verkondigen. Niet van die evidente waarheden als "homofilie is tegennatuurlijk".

Linus 27 augustus 2002 15:58

Godfried,

En waarom zou het buiten de wet moeten worden gesteld? En kom aub niet af met het "argument" van tegennatuurlijkheid, want dat houdt geen steek.

Linus

Pieterjan 27 augustus 2002 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
In de meeste beschaafde landen is de homosexuele daad een strafbaar feit.

Mijn beste Godfried, help mij uit mijn zwarte gat van onwetendheid. Noem me die beschaafde landen op, of toch enkele!

esha 28 augustus 2002 09:11

In verscheidene staten van de VSA om te beginnen

Jonas De muynck 28 augustus 2002 09:30

Toch toevallig niet in dezelfde staten waar de KKK sterk staat.

esha 28 augustus 2002 09:33

Neen.

Pieterjan 28 augustus 2002 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheClavecimbel
In verscheidene staten van de VSA om te beginnen

Hadden we het niet over beschaafd....:?:

Jonas De muynck 28 augustus 2002 09:50

In welke staten dan wel? Die waar de mormonen sterk staan of wat?

Noem er eens één?

bartje 28 augustus 2002 09:55

Homo's zijn toch ook maar mensen of niet soms??? Ze hebben toch ook recht op geluk met véél liefde, respect en genegenheid. Ik vraag me af van die zogezegde anti-homo's hoe ze zouden reageren als iemand in hun héél nauwe omgeving zou zeggen ik ben homo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be