Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Veiligheidsgevoel : Drie op vier vrouwen voelt zich onveilig op straat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=42448)

Georgette 14 oktober 2005 14:19

Veiligheidsgevoel : Drie op vier vrouwen voelt zich onveilig op straat

Drie op vier vrouwen voelt zich onveilig op straat

Meer dan driekwart van de vrouwen voelt zich 's nachts op straat niet prettig. Dit blijkt uit onderzoek onder vierhonderd vrouwen van het blad Cosmopolitan. Ook honderd mannen werd naar hun mening gevraagd. Van hen denkt 90 procent dat vrouwen op straat wel eens worden lastiggevallen door mannen.

Van de vrouwen geeft 37 procent aan dat hun dit daadwerkelijk is overkomen.

Het lastigvallen komt in vele gedaantes voor, van onschuldig nafluiten tot verbaal geweld, achtervolgingen en handtastelijkheden.

Op het werk zijn vrouwen ook niet geheel veilig, 25 procent zegt daar wel eens te zijn lastiggevallen. Handtastelijkheden, seksueel getinte e-mails en ranzige praat worden als vormen genoemd. Driekwart van de vrouwen laat korte rokjes en strakke truitjes daarom thuis. ( het laatste nieuws )

Tegenwoordig wel erg als je ziet wat er allemaal rond loopt op straat, rare gasten, gedrogeerden, mensen met een gevaarlijke blik, psychisch gestoorden
die soms tegen objecten staan te praten... ik voel mij ook bang en niet alleen in de donker.

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Georgette on 14-10-2005 at 15:23
Reason:
--------------------------------

Meer dan driekwart van de vrouwen voelt zich 's nachts op straat niet prettig. Dit blijkt uit onderzoek onder vierhonderd vrouwen van het blad Cosmopolitan. Ook honderd mannen werd naar hun mening gevraagd. Van hen denkt 90 procent dat vrouwen op straat wel eens worden lastiggevallen door mannen.

Het lastigvallen komt in vele gedaantes voor, van onschuldig nafluiten tot verbaal geweld, achtervolgingen en handtastelijkheden.

Op het werk zijn vrouwen ook niet geheel veilig, 25 procent zegt daar wel eens te zijn lastiggevallen. Handtastelijkheden, seksueel getinte e-mails en ranzige praat worden als vormen genoemd. Driekwart van de vrouwen laat korte rokjes en strakke truitjes daarom thuis. ( het laatste nieuws )

Tegenwoordig wel erg als je ziet wat er allemaal rond loopt op straat, rare gasten, gedrogeerden, mensen met een gevaarlijke blik, psychisch gestoorden
die soms tegen objecten staan te praten... ik voel mij ook bang en niet alleen in de donker.

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

die soms tegen objecten staan te praten... ik voel mij ook bang en niet alleen in de donker.</STRONG></EM></U></I></B>[/size]
[/edit]

Pietje 14 oktober 2005 14:21

Sofietje, Georgette.........................who's next ???:?

Bhairav 14 oktober 2005 14:25

Odette.
Wiske.
Aldegondis.

JOHN_ZONDER_VREES 14 oktober 2005 14:46

1)welk type vrouw loopt er s' nachts door de straten te dolen ?
2)gespuis en ander tuig van de riool zoeken s'nachts onder dekking van de duisternis hun slachtoffers.zij kunnen dit blijkbaar blijven doen omdat de politie andere zaken te doen heeft zoals:zelf dealen,inbreken,plannen beramen en slapen.
3)bepaalde individuen manipuleren hun religie op die wijze dat het steeds in hun opzet past.dit o.a. gehoord van een egyptenaar:als het donker is ziet allah mij niet meer en kan ik doen wat ik wil.

ICE-MAN 14 oktober 2005 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JOHN_ZONDER_VREES
1)welk type vrouw loopt er s' nachts door de straten te dolen ?
2)gespuis en ander tuig van de riool zoeken s'nachts onder dekking van de duisternis hun slachtoffers.zij kunnen dit blijkbaar blijven doen omdat de politie andere zaken te doen heeft zoals:zelf dealen,inbreken,plannen beramen en slapen.
3)bepaalde individuen manipuleren hun religie op die wijze dat het steeds in hun opzet past.dit o.a. gehoord van een egyptenaar:[size=4]als het donker is ziet allah mij niet meer[/size] en kan ik doen wat ik wil.

mss voor de alleroppermachtigste en alwetende allah eens......

langsgaan in den brico om........
een zaklamp te kopen...........mét batterijen uiteraard....:rofl: :rofl: :rofl:

alpina 14 oktober 2005 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Sofietje, Georgette.........................who's next ???:?

Er zit hier blijkbaar iemand met een 3voudige ik op het forum.

JOHN_ZONDER_VREES 14 oktober 2005 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
mss voor de alleroppermachtigste en alwetende allah eens......

langsgaan in den brico om........
een zaklamp te kopen...........mét batterijen uiteraard....:rofl: :rofl: :rofl:

oei ! hoe gaat "allahke" aan een geldig identiteitspapierke geraken om te vertonen als hij een betalingsopdracht geeft ?

zaklamp ? batterijen ? verdorie zeg dat zijn onderdelen om...
een bom te maken ! :oops: brico zal daar weer blij mee zijn als zo nen pipo aan de kassa langs komt.
:))
t zou natuurlijk ook zo kunnen:
stuur de faktuur maar naar het land tsunami o schone maagd aan het telmachine !

of zo:
plots had hij zo een opgeblazen gevoel...gauw een rennieke gepakt...
heel moeilijk zonder handjes & armpkes...die klote schuifdooskes ook

:))

Vlaanderen Boven 14 oktober 2005 16:24

And hoeveel % van de mannen zijn verkrachters?

Conclusie: 3/4 van de vrouwen zijn zeikers die tegen niks kunnen.

Bhairav 14 oktober 2005 16:26

We kunnen die wijven hun foef dichtnaaien.
Ze zullen zich meteen veiliger voelen.
Of we steken er scheermesjes in!

Mitgard 14 oktober 2005 16:34

de vrouwen moeten ook niet buiten komen 's avonds.
waar is dat goed voor?
ze zouden beter thuis in de pap roeren.

kaatd 14 oktober 2005 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Georgette
rare gasten, gedrogeerden, mensen met een gevaarlijke blik, psychisch gestoorden ... ik voel mij ook bang en niet alleen in de donker.

Onterechte angsten wijzen op een psychische stoornis. Dat kan paranoia zijn maar mogelijk ook schizofrenie. Als Sofieke veel alter-ego's heeft, dan zou ik gokken op de laatste stoornis. Daar is niet veel aan te doen, Georgette Sofieke, gewoon op tijd je medicatie nemen.

Bhairav 14 oktober 2005 16:39

Tegenwoordig heeft iedereen een stoornis.
Dat is bijna niet overdreven...

Michroscoop 14 oktober 2005 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Tegenwoordig heeft iedereen een stoornis.
Dat is bijna niet overdreven...

Het vakbondsgeroep om op 58 op pensioen te gaan en liefst op 45 en zelfs liever helemaal niet te werken is een manifestatie van de mode-ziekte CVS.

Michroscoop 14 oktober 2005 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JOHN_ZONDER_VREES
1
3)bepaalde individuen manipuleren hun religie op die wijze dat het steeds in hun opzet past.dit o.a. gehoord van een egyptenaar:als het donker is ziet allah mij niet meer en kan ik doen wat ik wil.

t Zou me niet verwondren dat zoiets ergens in Koran staat. daar staat om ook in dat het geen zonde is om te stelen van een niet-islamiet.
Vroyuwen zonder hoofddoek zijn toch ook maar hoeren die ge moogt pakken zoveel ge wilt als Islamiet

Georgette 14 oktober 2005 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Onterechte angsten wijzen op een psychische stoornis. Dat kan paranoia zijn maar mogelijk ook schizofrenie.

zeg dat eens tegen al die slachtoffers van groepsverkrachtingen, overvallen juweliers, gemolesteerde be-jaarden,...

Bolter 14 oktober 2005 18:48

Die medemens onder je bericht...

Racisme ???

Georgette 14 oktober 2005 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Die medemens onder je bericht...

Racisme ???

neen, wil op die blik wijzen, als je dat in de donker tegenkomt ga je lopen

Pietje 14 oktober 2005 19:17

Citaat:

Misschien ga ik al lopen, als ik jou "in de klare" tegenkom.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 14-10-2005 at 20:18
Reason:

Citaat:

Misschien ga ik al lopen, als ik jou "in de klare" tegenkom.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Misschien ga ik al lopen, als ik jou "in de klare" tegenkom.[/size]
[/edit]

Georgette 14 oktober 2005 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Misschien ga ik al lopen, als ik jou "in de klare" tegenkom.

xenofoob :twisted:

dutch 14 oktober 2005 19:32

Bang voor den donkeren, bang voor de onbekende, bang van uwen eigen schaduw, bang om 's avonds alleen in uwen kelder te gaan, bang voor spinnekoppen, bang van zwarte katten die voor uwen auto lopen, ...
Sommige vrouwen (en mannen ook) zijn gewoon schijtluizen, grote bangeriken, zo is dat nu eenmaal sinds jaar en dag en overal.

Mijn moeder leerde mij : "wie bang is krijgt ook slagen" en dat heeft bij mij goed gewerkt. Ben van niet veel of niet veel mensen bang, is eerder omgekeerd haha.
Ge moet het natuurlijk niet gaan zoeken hé, maar als ge als vrouw uw gezond verstand gebruikt, dan valt er niet veel te vrezen mijn gedacht.

Bij "bangeriken" slaat de slogan "onveiligheid" natuurlijk wél aan hé...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be