Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussel_vliegtuigen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=42453)

JOHN_ZONDER_VREES 14 oktober 2005 16:54

Brussel_vliegtuigen

25.000 EURO per vliegtuig in zaventem (brussel)...
dat is een koopje he mensen :))
profiteert er van zou ik zeggen want ik neem alvast een optie op een vliegtuig met gele & zwarte streepjes !

1handclapping 16 oktober 2005 12:13

De vlieghaven sluiten is de enige oplossing..

een briefje : "Ingevolge een uitspraak van de rechter als resultaat van een klacht van de Brusselse Gewestregering is de luchthaven van Brussel Nationaal
gesloten - luchtvaartmaatschappijen worden verzocht hun materiaal te verwijderen, reizigers kunnen zich per trein naar Resp. Charles De Gaulle (Parijs)
en Schiphol (Amsterdam) verplaatsen om daar van de zegeningen van vliegreizen
te genieten."

We kunnen vanzelfsprekend het ideetje van Bert Anciaux volgen en de normen van het Brusselse gewest in gans Europa invoeren, zodat het ganse continent eindelijk verlost zal zijn van luchttransport. Daarna kunnen we afrekenen
met lawaaierige treinen, auto's en schepen. Na de herinvoering van de
paardenkoetsen blijft er als enig dringend milieuprobleem nog de paardenstront
(wat is die nieuwe spelling toch fijn !)

BitterSweet 16 oktober 2005 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
De vlieghaven sluiten is de enige oplossing..

een briefje : "Ingevolge een uitspraak van de rechter als resultaat van een klacht van de Brusselse Gewestregering is de luchthaven van Brussel Nationaal
gesloten - luchtvaartmaatschappijen worden verzocht hun materiaal te verwijderen, reizigers kunnen zich per trein naar Resp. Charles De Gaulle (Parijs)
en Schiphol (Amsterdam) verplaatsen om daar van de zegeningen van vliegreizen
te genieten."

We kunnen vanzelfsprekend het ideetje van Bert Anciaux volgen en de normen van het Brusselse gewest in gans Europa invoeren, zodat het ganse continent eindelijk verlost zal zijn van luchttransport. Daarna kunnen we afrekenen
met lawaaierige treinen, auto's en schepen. Na de herinvoering van de
paardenkoetsen blijft er als enig dringend milieuprobleem nog de paardenstront
(wat is die nieuwe spelling toch fijn !)

En in het Engels "Horsenshit"

kelt 16 oktober 2005 14:01

Ik hoor zonet in de zevende dag vertellen (Renaat Landuyt) dat de federale regering naar cassatie gaat met die recentste rechterlijke bemoeienissen.

De ,terechte,vraag wordt inderdaad gesteld waarom de federale regering niet baas mag zijn van het lawaai in het ganse luchtruim,zoals het eigenlijk wettelijk voorzien is.
Dan kunnen de regionale regeringen zich bemoeien op de grond,waar veel werk is,zoals wettelijk voorzien is.

En mensen die ECHT last hebben van de luchthaven kunnen dan misschien zelfs eens geholpen worden vanop het juiste niveau......

Dit is geen kritiek van Renaat op het Federale Staatsbestel,het is een soort noodkreet begrijp ik,van iemand die ZIJN job wil doen,en vraagt dat anderen stoppen met saboteren, maar HUN job doen....

Hans1 16 oktober 2005 15:46

Unitair België. Voor wie het nog niet had begrepen: dat is de enige oplossing.

Seba 17 oktober 2005 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

uiteraard. De mensen in de Noordrand en Oostrand zullen prompt het nachtlawaai niet meer horen...

Mambo 17 oktober 2005 19:03

Dat ze in kleine breugel landen, plaats zat!

ICE-MAN 17 oktober 2005 23:08

laat ons hopen dat ze de omhooggevallen nietsvoorstellende troela van een brusselse groene teef van een "uytebroec" de eerstvolgende maal dat ze haar smoel op Zaventem laat zien om ergens naartoe te vliegen buiten smijten wegens te veel laweit.... ze mag te voet gaan.... en liefst op haar blote voeten dat is stiller dan met schoenen aan !:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: of ze mag inschepen op "Brussels-South" dat zal even handig zijn en dichterbij dan Zaventem.....

Friedman 18 oktober 2005 00:39

Ik heb rapporten ingekeken over de metingen van het geluid in de buurt van zaventem, wat blijkt?
Je hebt meer lawaai als je naast een drukke straat in Brussel woont. Ik woonde vroeger in een straat waar 's nachts honderden moto's, vrachtwagens en noord afrikanen in cabrio's passeerden en moet eerlijk toegeven dat 's nachts de ruit openlaten niet aangewezen was voor een goede nachtrust. Daarentegen sliep ik wel als een roosje als ik de ruit met dubbel glas dichtdeed.

De mensen die klagen moeten ze maar een bon van 100.000 frank geven om hun huis wat beter te isoleren. Ze mogen hun huis wel niet gekocht hebben nadat de luchthaven er stond.....

voicelesscharlie 18 oktober 2005 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Friedman
Ik heb rapporten ingekeken over de metingen van het geluid in de buurt van zaventem, wat blijkt?
Je hebt meer lawaai als je naast een drukke straat in Brussel woont. Ik woonde vroeger in een straat waar 's nachts honderden moto's, vrachtwagens en noord afrikanen in cabrio's passeerden en moet eerlijk toegeven dat 's nachts de ruit openlaten niet aangewezen was voor een goede nachtrust. Daarentegen sliep ik wel als een roosje als ik de ruit met dubbel glas dichtdeed.

De mensen die klagen moeten ze maar een bon van 100.000 frank geven om hun huis wat beter te isoleren. Ze mogen hun huis wel niet gekocht hebben nadat de luchthaven er stond.....

Vooral die noord-Afrikanen in cabrio's zijn nogal storend ,hé.
De route's van die kerels zouden beter gespreid moeten worden.

Joshua 18 oktober 2005 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Brussel Vlaams! Dat is de enige oplossing.

Herr Flick 18 oktober 2005 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Vooral die noord-Afrikanen in cabrio's zijn nogal storend ,hé.
De route's van die kerels zouden beter gespreid moeten worden.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ik vraag mij af wat de mensen die in de buitenwijken van Milaan, London, Parijs enz... moeten zeggen, ...

Die hebben nie 1 zaventem maar in vele gevallen 3 zaventemen, ...

En daar wonen dus miljoenen mensen die daar "last van hebben"...

Friedman 18 oktober 2005 07:32

De politieke kaart van België is compleet verkeerd getekend en de staatshervorming is de grootste kemel in de Belgische geschiedenis (naast Steve Stevaert). Hoe debiel is het dat de belangrijkste minister op dit vlak naar de rechtbank moet stappen om een stom spreidingsplan erdoor te krijgen.
Ze hebben iedereen gewoon veel te veel macht gegeven omdat niemand capabel is om deze macht te hebben, dus zitten we nu met een probleem. Zaventem zal er aan kapot gaan. Jammer, maar de stemmentrekkerij en politiek opportunisme wint in België altijd.

Dekoster 18 oktober 2005 09:31

Vliegtuigen over bewoonde wijken hoe zou dat nu komen??? Vroeger vlogen de eerste vliegtuigen op Zaventem daar ook over zulle. De luchtgaven was daar eerder dan heel wat bewoonde wijken. Pas later zijn daar mensen komen wonen omdat de grond en de huizen daar goedkoper zijn. Als je daar komt wonen weet je op voorhand dat er lawaai hinder zal zijn. Als je geen lawaai wil blijf daar dan dan weg en ga ergens anders wonen, dan is het probleem meteen opgelost. Het is altijd hetzelfde. En altijd dezelfden die klagen. Altijd diegenen die pas later daar zijn komen wonen. Als je ergens gaat wonen waar veel lawaai is en je weet dat van op voorhand, moet je nadien niet komen zagen dat je niet kan slapen van het lawaai. Je wist het op voorhand, dus moet je het er maar bijnemen en niet proberen van andermans broodwinning te ontnemen.

Herr Flick 18 oktober 2005 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Vliegtuigen over bewoonde wijken hoe zou dat nu komen??? Vroeger vlogen de eerste vliegtuigen op Zaventem daar ook over zulle. De luchtgaven was daar eerder dan heel wat bewoonde wijken. Pas later zijn daar mensen komen wonen omdat de grond en de huizen daar goedkoper zijn. Als je daar komt wonen weet je op voorhand dat er lawaai hinder zal zijn. Als je geen lawaai wil blijf daar dan dan weg en ga ergens anders wonen, dan is het probleem meteen opgelost. Het is altijd hetzelfde. En altijd dezelfden die klagen. Altijd diegenen die pas later daar zijn komen wonen. Als je ergens gaat wonen waar veel lawaai is en je weet dat van op voorhand, moet je nadien niet komen zagen dat je niet kan slapen van het lawaai. Je wist het op voorhand, dus moet je het er maar bijnemen en niet proberen van andermans broodwinning te ontnemen.

trouwens wat is er schooner dan het geluid van een op gang komende straalmotor ?

Hemels gewoon, ...

Hans1 18 oktober 2005 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
uiteraard. De mensen in de Noordrand en Oostrand zullen prompt het nachtlawaai niet meer horen...

Dan is er één overheid om de zaak op te lossen. Nu maken de verschillende gelijkgestelde niveaus er een politiek spelletje van.

Bovendien zie ik niet in hoe een "onafhankelijk Vlaemsch republiekje" de zaak gaat uitklaren. Leg me dat misschien eens uit.

Friedman 18 oktober 2005 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Vliegtuigen over bewoonde wijken hoe zou dat nu komen??? Vroeger vlogen de eerste vliegtuigen op Zaventem daar ook over zulle. De luchthaven was daar eerder dan heel wat bewoonde wijken. Pas later zijn daar mensen komen wonen omdat de grond en de huizen daar goedkoper zijn. Als je daar komt wonen weet je op voorhand dat er lawaai hinder zal zijn. Als je geen lawaai wil blijf daar dan dan weg en ga ergens anders wonen, dan is het probleem meteen opgelost. Het is altijd hetzelfde. En altijd dezelfden die klagen. Altijd diegenen die pas later daar zijn komen wonen. Als je ergens gaat wonen waar veel lawaai is en je weet dat van op voorhand, moet je nadien niet komen zagen dat je niet kan slapen van het lawaai. Je wist het op voorhand, dus moet je het er maar bijnemen en niet proberen van andermans broodwinning te ontnemen.

Volledig met je eens. Het zijn de mensen die er nadien zijn komen wonen die het meest kabaal maken over het lawaai. Die mensen zou je beter eens een les economie geven. Dan zouden ze beseffen dat de prijs van hun huis laag was omdat het vliegveld dichtbij lag, niet omdat ze een goede koop hadden gedaan. Hun grond is trouwens veel beter geschikt voor kantoren en industrie. Ik vermoed dat je er drie soorten mensen wonen hebt:
1. De families die er vroeger reeds woonden voordat er sprake was van een luchthaven. Die mensen zijn ondertussen grotendeels reeds vertrokken of wonen er nog en houden hun mond.
2. De gezinnen die er komen wonen zijn omdat het goedkoop was, zonder te beseffen dat het lawaai wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van de lage prijs. Ook hebben zij waarschijnlijk het lawaai onderschat.
3. De opportunisten die er een woning hebben gekocht en hopen via gelobby en politiek ervoor te kunnen zorgen dat hun woning in een stille zone komt te liggen. Zo heeft men goedkoop een woning kunnen kopen en is het relatief stil als men in de tuin zit. Deze mensen maken het meest kabaal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be