![]() |
110 tt-TV1 110 wo 02 jul 10:09:34
binnenland �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* FN-WAPENLEVERING VOOR VENEZUELA �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* De Waalse wapenfabrikant FN plant een grote wapenlevering aan het Zuid- Amerikaanse land Venezuela. Het gaat om een bestelling van bijna 4 miljoen euro voor geweren, mitrailleurs en pistolen. Buitenlandse Zaken heeft het bericht in De Morgen bevestigd aan de VRT- radioredactie. De toestand in Venezuela is zeer labiel. Vorig jaar was er nog een poging tot staatsgreep, en begin dit jaar was er een langdurige algemene staking tegen president Chavez. Noch minister van Buitenlandse Zaken Michel noch de Delcrederedienst hebben bezwaar tegen de wapenlevering. Waar zitten onze politiek correcten nu, of is het omdat President Chavez een linkse rakker is die hoog opkijkt naar Fidel en Ché dat er geen protest komt? Michel Verkoopt wapens aan een dictator Chavez die zijn politieke tegenstanders gewoon doet verdwijnen met of zonder nepproces. Mensenrechten zijn van geen tel voor dit figuur, zo heeft hij drie soldaten gemarteld en doodgeschoten omdat ze niet op onschuldige burgers konden schieten. Of zoals op de staking van 11 april 2002 waar hij 20 betogers liet afknallen. (bron: Human Rights en AI) Zo staat er bv in het rapport van 2003 "Er waren talloze berichten over moordpartijen door de politie in verscheidene deelstaten. Journalisten en aanhangers van de oppositie werden meermaals bedreigd en aangevallen. Ten minste drie boerenleiders werden gedood. Het strafrechtsysteem had geen passend antwoord op deze misdrijven die de rechtsorde ondermijnden. Er vonden herhaaldelijk massale demonstraties plaats, zowel voor als tegen de regering. Bij een aantal gelegenheden gebruikten de veiligheidstroepen buitensporig geweld om demonstranten uiteen te drijven. Er waren verscheidene berichten over marteling en mishandeling van criminele verdachten." Voortaan kan zatte Lou Lou weer fier zijn, hij kan zeggen "die doden zijn gemaakt door mijn wapens." |
Gepost om 13.33u en geen reactie.
Waar blijft de steun aan onze plaatselijke verdediger van alle mensenrechten ter wereld? Of had dit bericht van iemand anders moeten komen dan van Intruder? |
Ik zie geen probleem.
Ook niet in de leveringen aan Nepal. Als je een wapenfabriek hebt, houdt dat in dat je er ook verkoopt. Who cares? Beter dat ze officiëel gekocht worden dan via louche internationale wapenhandelaars. Gekocht worden ze toch. So? wat willen we bewezen krijgen van de politiek correcten? |
Citaat:
|
[quote="Intruder"]110 tt-TV1 110 wo 02 jul 10:09:34
binnenland �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* FN-WAPENLEVERING VOOR VENEZUELA �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* De Waalse wapenfabrikant FN plant een grote wapenlevering aan het Zuid- Amerikaanse land Venezuela. Het gaat om een bestelling van bijna 4 miljoen euro voor geweren, mitrailleurs en pistolen. Buitenlandse Zaken heeft het bericht in De Morgen bevestigd aan de VRT- radioredactie. De toestand in Venezuela is zeer labiel. Vorig jaar was er nog een poging tot staatsgreep, en begin dit jaar was er een langdurige algemene staking tegen president Chavez. Noch minister van Buitenlandse Zaken Michel noch de Delcrederedienst hebben bezwaar tegen de wapenlevering. Waar zitten onze politiek correcten nu, of is het omdat President Chavez een linkse rakker is die hoog opkijkt naar Fidel en Ché dat er geen protest komt? Michel Verkoopt wapens aan een dictator Chavez die zijn politieke tegenstanders gewoon doet verdwijnen met of zonder nepproces. Mensenrechten zijn van geen tel voor dit figuur, zo heeft hij drie soldaten gemarteld en doodgeschoten omdat ze niet op onschuldige burgers konden schieten. Of zoals op de staking van 11 april 2002 waar hij 20 betogers liet afknallen. (bron: Human Rights en AI) Zo staat er bv in het rapport van 2003 "Er waren talloze berichten over moordpartijen door de politie in verscheidene deelstaten. Journalisten en aanhangers van de oppositie werden meermaals bedreigd en aangevallen. Ten minste drie boerenleiders werden gedood. Het strafrechtsysteem had geen passend antwoord op deze misdrijven die de rechtsorde ondermijnden. Er vonden herhaaldelijk massale demonstraties plaats, zowel voor als tegen de regering. Bij een aantal gelegenheden gebruikten de veiligheidstroepen buitensporig geweld om demonstranten uiteen te drijven. Er waren verscheidene berichten over marteling en mishandeling van criminele verdachten." Voortaan kan zatte Lou Lou weer fier zijn, hij kan zeggen "die doden zijn gemaakt door mijn wapens."[/quote] En hij kan ook zeggen, door mijn daad hebben er nog altijd 2000 man werk in mijn Walonië. U gaat regelrecht een economisch bloedbad veroorzaken door de wapenleveringen vanuit Herstal stop te zetten. Maar de wapens worden dan geleverd via Zuid-afrika of Portugal. Maar ja voor U telt "vreemd volk eerst!" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De pc linksen zijn tegen de wapentransporten via antwerpen maar voor wapenleveringen aan niet-democratieen of onstabiele regio's. De redenering: die wapens raken toch sowieso in die landen, wel dan kun je evengoed zeggen, antwerpen of niet die amerikaanse wapens raken toch in Irak. Wees eens eerlijk; indien er belgische wapens zouden worden geleverd aan een rechtse dictatuur of -god beware- de VSA, zou je ook zeggen ''who cares''... I don't thinks so! |
Citaat:
De wapenfabriek op zich is al fout, de rest ook. Who cares??! Zeker tegen een paddestoel aangelopen ofzo. :lol: Goh, ik dacht dat Vlaanderen zo pacifistisch was, maar blijkbaar is opportunisme voor sommigen toch belangrijker (en die fabriek staat dan nog niet eens in Vlaanderen!). P.S. ik heb het idee dat je eerder een beetje een blauwe kabouter bent geworden, want dit zijn toch niet bepaald 'rode' ideeën. Ach ja, da's waar, in België is alles anders. :wink: |
Citaat:
|
Spijtig maar helaas is er alweer een wapenlevering aan een land met een labiele situatie. Maar omdat Michel al heel wat domme zaken heeft gedaan als minister van buitenlands zaken, had ik dan ook niet verwacht dat hij de wapenlevering zou hebben tegengehouden.
|
Citaat:
|
I vind het algemene beleid van Michel heel dom. Enerzijds wil hij niet met Haider op de foto en zegt hij dat men beter niet kan gaan skiën in Oostenrijk, maar anderzijds gaat hij wel op bezoek bij een aantal dictators in Afrika en laat hij wapenleveringen toe aan de Filipijnen, Nepal en Venezuela.
|
Als ik heel eerlijk moet zijn heb ik wel een boontje voor die man. Hij heeft het hart duidelijk op de juiste plaats en is volgens mij een links-liberaal. Uiteraard heeft die man veel stommiteiten begaan maar ik heb hem toch veel liever dan Karel de Klucht.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Hypocriet.. Blauwe kabouter.. Wapenfabriek op zich al fout? Kan goed zijn, ze staat er wel, en al langer dan SPIRIT & consoorten. Wapens worden érgens gemaakt. Ook JACHT- en SPORTwapens. FN zal nu toch wel niet een van de kwalitiatief beste wapenproducenten zijn zeker. Heb zelfs enkele van hun producten als goede Belg. :P Weet je wat ; sluiten die boel! En harder zagen over miljardentranfers. Wat betreft dat pacifisme. Persoonlijk ben ik niet te vinden voor oorlog, militarisme etc.. (zelfs afkeer van) én toch wapenliefhebber! Dat begrijpen ze in Nederland zeker niet hé :wink: Heb altijd geweten dat niet de wapens iemand doden, dan wel de mensen die ze bedienen. Ik vraag me af of er in de tijd van de kruisboog ook zo'n PC-hetze tegen bogen was?? Wat betreft wapens leveren aan rechtse dictaturen etc.. Zijn we simpel ja? Had ik niet duidelijk gezegd dat het beter is dat wapens langs officiële weg verkocht worden. Denk je werkelijk dat DIEZELFDE wapens anders niet op hun bestemming zouden raken? :lol: Gelukkig vragen ze het nog netjes! Als ze maar niet verkopen aan het Vlaams Blok, want dan moet ik PC worden!! :( Die wapentransporten... heeft weinig met de wapens zelf te maken, het gaat hem daar meer over het zich verzetten deel te nemen of mee te werken aan een door het land niet gewenste oorlog. |
Citaat:
Ivm TOELATEN van wapentransporten gaat het plots weer over verzet tegen oorlog maar bij wapenLEVERINGEN (toch nog iets actievere medewerking dan enkel transport toelaten dacht ik zo) redeneert ie van ''tja ze geraken toch aan wapens''. Of zijn de oorlogen in venezuela en nepal wel gewenst misschien? |
Citaat:
Zoekt esj op wo da'k oët gezeid em wagge mè allemaul toeschouëft En mo blouëve zoeken achter iet om toch mo te kinne zaugen :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest eigenlijk de moeite niet om op te reageren want je vergist je wel degelijk in sommige mensen. Klein... ik ben dan ook een boskabouter hé! racist! :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be