Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoe lossen we het drugsprobleem op? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=42535)

Chrisis 16 oktober 2005 11:29

Hoe lossen we het drugsprobleem op?

Een voorstel:

Depenalisatie van elke vorm van druggebruik.
Harde en niet verminderbare straffen voor dealers, pushers en importeurs. 5 jaar tot levenslang (familie van OD-slachtoffers krijgen immers ook levenslang).
Gratis verstrekken van Heroïne en andere opiumderivaten aan verslaafden via apotheekcircuit, na registratie bij vertrouwensartsen.
Gecontroleerde kweek van Marihuana en verkoop via apotheekcircuit met inbegrip van accijnsheffing zoals op alcohol en sigaretten.
Controlebevoegdheid van de bedrijfsartsen op de werkvloer, iemand onder invloed mag de veiligheid, zowel naar rendementvan het bedrijf als naar fysieke veiligheid van collega's, niet in het gevaar kunnen brengen.

Een individu mag kiezen wat hij doet in zijn vrije tijd, voor de ene is dat gaan vissen, voor de andere is dat pinten drinken, voor nog anderen is dat eens goed stoned in de zetel leggen,.... whatever, maar op de werkvloer en in het verkeer moet dat streng worden gecontroleerd.

stephen- 16 oktober 2005 11:56

"Drugs voor iedereen."

Lower life forms will eradicate themselves.

Darwin op z'n best.

Cynicus 16 oktober 2005 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis
Een voorstel:

Harde en niet verminderbare straffen voor dealers, pushers en importeurs. 5 jaar tot levenslang (familie van OD-slachtoffers krijgen immers ook levenslang).
Gratis verstrekken van Heroïne en andere opiumderivaten aan verslaafden via apotheekcircuit, na registratie bij vertrouwensartsen.
Gecontroleerde kweek van Marihuana en verkoop via apotheekcircuit met inbegrip van accijnsheffing zoals op alcohol en sigaretten.
Controlebevoegdheid van de bedrijfsartsen op de werkvloer, iemand onder invloed mag de veiligheid, zowel naar rendementvan het bedrijf als naar fysieke veiligheid van collega's, niet in het gevaar kunnen brengen.

Een individu mag kiezen wat hij doet in zijn vrije tijd, voor de ene is dat gaan vissen, voor de andere is dat pinten drinken, voor nog anderen is dat eens goed stoned in de zetel leggen,.... whatever, maar op de werkvloer en in het verkeer moet dat streng worden gecontroleerd.

Inzake druggebruik mag er geen verdraagzaamheid bestaan. Er is enkel nood aan een repressief, autoritair antidrugsbeleid. Drugsverslaafden horen thuis in gesloten afkickcentra (een soort gevangenissen voor drugsverslaafden), waar zij gedwongen moeten afkicken op hun eigen kosten. Drugsverslaafden moeten daar eveneens worden aangemoedigd om drugdealers te verklikken. De verbeurdverklaarde verdiensten van drugsdealers kunnen dan in mindering worden gebracht van de afkickkosten waarvoor de drugsverslaafden moeten opdraaien.

Bhairav 16 oktober 2005 12:15

Laat de mensen gewoon hun zin doen. Daarvoor zouden we ook moeten leven: voor ons goesting. Als dat niet zo is, is het leven waardeloos.

Manuel* 16 oktober 2005 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis
Een voorstel:

Een goed en realistisch voorstel. Ik sta er volledig achter.

armoede 16 oktober 2005 13:40

Voor mij mogen ze alle drugs legaliseren en via opgeleide mensen en via de bestaande instanties de drugs gratis leveren gekoppeld aan begeleiding van die gebruikers. Het zou de pouchers buiten schot zetten en de criminaliteit zou dalen. De angsten bij de mensen zouden verminderen en men zou de gebruikers in kaart kunnen brengen. Vlaanderen heeft de nodige centras en de nodige middelen om het te begeleiden en te legaliseren. Gedaan met drugsmaffia en gedaan met pouchers en gedaan met drugsinbraken. Een simpel legalisering waarbij de drugs bekomen kunnen worden onder doktorsbegeleiding en begeleiding van de bestaande centras. Door legalisering haalt men de drugs van straat en vermindert men de criminaliteit[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by armoede on 16-10-2005 at 14:41
Reason:
--------------------------------

Voor mij mogen ze alle drugs legaliseren en via opgeleide mensen en via de bestaande instanties de drugs gratis leveren gekoppeld aan begeleiding van die gebruikers. Het zou de pouchers buiten schot zetten en de criminaliteit zou dalen. De angsten bij de mensen zouden verminderen en men zou de gebruikers in kaart kunnen brengen. Vlaanderen heeft de nodige centras en de nodige middelen om het te begeleiden en te legaliseren. Gedaan met drugsmaffia en gedaan met pouchers en gedaan met drugsinbraken. Een simpel legalisering waarbij de drugs bekomen kunnen worden onder doktorsbegeleiding en begeleiding van de bestaande centras. Door legalisering haalt men de drugs van straat en vermindert men de criminaliteit[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Voor mij mogen ze alle drugs legalisereen en via opgeleide mensen en via de bestaande instanties de drugs gratis leveren gekoppeld aan begeleiding van die gebruikers. Het zou de pouchers buiten schot zetten en de criminaliteit zou ddalen. De angsten bij de mensen zouden verminderen en men zou de gebruikers in kaart kunnen brengen. Vlaanderen heeft de nodige centras en de nodige middelen om het te begeleiden en te legaliseren. Gedaan met drugsmaffia en gedaaan met pouchers en gedaan met drugsinbraken. Een simpel legalisering waarbij de drugs bekomen kunnen worden onder doktorsbegeleiding en begeleiding van de bestaande centras. Door legalisering haalt men de drugs van straat en vermindert men de criminaliteit[/size]
[/edit]

Geertje 18 oktober 2005 08:04

De doodstraf voor drugdealers !

Bhairav 18 oktober 2005 08:16

Neen, waarom zouden we ze de doodstraf geven?
Als mensen zich willen doodspuiten of slikken os snuiven, is dat hun eigen zaak. Als alcohol verkopers dat mogen, mag iedereen dat.

Geertje 18 oktober 2005 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Neen, waarom zouden we ze de doodstraf geven?
Als mensen zich willen doodspuiten of slikken os snuiven, is dat hun eigen zaak. Als alcohol verkopers dat mogen, mag iedereen dat.

Als dat je oplossing is zie ik evenmin een probleem in de doodstraf voor hen.

Bhairav 18 oktober 2005 08:25

Waarom zou er de doodstraf gegeven moeten worden?
Als dat zo is, mag iedereen moorden naar hartelust.
Het zou goed zijn tegen de overbevolking: vrijheid in druggebruik.
Uiteindelijk word zwak DNA uit het menselijk ras gezuiverd. Toch fantastisch?

Geertje 18 oktober 2005 08:38

Citaat:

Waarom zou er de doodstraf gegeven moeten worden?
Als dat zo is, mag iedereen moorden naar hartelust.
Het zou goed zijn tegen de overbevolking: vrijheid in druggebruik.
Uiteindelijk word zwak DNA uit het menselijk ras gezuiverd. Toch fantastisch?

:| Ik begrijp niet wat je hiermee wil zeggen ?

Bhairav 18 oktober 2005 08:39

Dat is toch een grap, mag ik hopen?
Wat doet die hippe figuur met een heroine-look trouwens in uw avatar?

Geertje 18 oktober 2005 08:42

Citaat:

Dat is toch een grap, mag ik hopen?
Wat doet die hippe figuur met een heroine-look trouwens in uw avatar?

euh, die man op de foto trekt goed op mij, zodus gebruik ik deze als avatar nu. Lijkt deze zo goed op een heroïne-look ??????

Bhairav 18 oktober 2005 08:47

Ah neen misschien.
Ziet er trouwens zéér androgyn op. Moest ik zulke figuur op straat zien lopen zou ik denken "goh, die zal zich wel ergeren aan seuten zoals Geertje", waarop-ie vervolgens trek krijgt op een joint op te steken. (Ge zou voor minder)

Geertje 18 oktober 2005 08:49

Citaat:

Ah neen misschien.
Ziet er trouwens zéér androgyn op. Moest ik zulke figuur op straat zien lopen zou ik denken "goh, die zal zich wel ergeren aan seuten zoals Geertje", waarop-ie vervolgens trek krijgt op een joint op te steken. (Ge zou voor minder)

Oef. En gelukkig erger ik mij eigenlijk nooit aan mensen. Ik lach ze gewoon uit.

Bhairav 18 oktober 2005 08:50

Ergeren kan een enorm vermaak zijn hoor.
Ge weet niet wat ge mist, zoals wiet. Het past bij uw uiterlijk. Maar niet zoveel als bij mijn uiterlijk natuurlijk.

Geertje 18 oktober 2005 08:56

Citaat:

Ergeren kan een enorm vermaak zijn hoor.
Ge weet niet wat ge mist, zoals wiet. Het past bij uw uiterlijk. Maar niet zoveel als bij mijn uiterlijk natuurlijk.

Ik heb geen behoefte aan wiet of een andere drug. Stilzitten is niet echt mijn ding. En als je drugs neemt is dit toch om enkele uren knock-out niets te liggen doen ?

Bhairav 18 oktober 2005 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik heb geen behoefte aan wiet of een andere drug. Stilzitten is niet echt mijn ding. En als je drugs neemt is dit toch om enkele uren knock-out niets te liggen doen ?

Niet per se. Kan natuurlijk... maar niet per se.
Mag een mens volgens u zelf niet kiezen of-ie al dan niet drugs neemt? Of verkoopt? Die dat koopt "trapt" er toch zelf in? Waarom moet een dealer daar nu voor boeten? Dat klopt toch niet?

Geertje 18 oktober 2005 09:01

Citaat:

Niet per se. Kan natuurlijk... maar niet per se.
Mag een mens volgens u zelf niet kiezen of-ie al dan niet drugs neemt? Of verkoopt? Die dat koopt "trapt" er toch zelf in? Waarom moet een dealer daar nu voor boeten? Dat klopt toch niet?

Een dealer betaalt 0 euro belasting. Een dealer maakt dat velen niet geschikt meer zijn om te werken of dat ze veel meer ziekenzorg behoeven. Als iemand drugs neemt, het in de hand kan houden en gewoon kan werken, dan zou het al veel minder erg zijn.

Bhairav 18 oktober 2005 09:04

Integreer die dealer en zijn functie dan.
IPV daarvoor de doodstraf te geven.
Laat de mensen in de eerste plaats zelf zin geven aan hun leven, IPV de mensen voor het systeem te laten leven, zou het systeem er moeten zijn voor de mensen.
Niet iedereen heeft hetzelfde levensideaal als u.

Blijkbaar hebt gij veel moeite met de natuur zijn gang te laten gaan. Zoals vele burgertjes, ze zijn verslaafd geworden aan het systeem. Erger dan drugs. We worden allemaal mietjes die schrik krijgen van alles wat ons vreemd is. En daar spelen drankdealers/politiekers/pharmaSEUTica op in. Wetten om mensen tegen zichzelf te beschermen, mijn reet ja.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be