![]() |
"Wie heeft nog nooit een pakje sigaretten gestolen?"
"Wie heeft nog nooit een pakje sigaretten gestolen?"
Dat was het antwoord van José Happart, voorzitter van het Waalse parlement, op de zondvloed aan schandalen die heden ten dage over Wallonië wordt uitgestort. Er gaat geen dag voorbij of er komt een nieuw schandaal aan het licht. Meteen worden daarbij de klokkenluiders aan de schandpaal genageld of voor de rechter gesleept. Voor PS-er Hapart is er geen vuiltje aan de lucht. Aangezien iedereen wel eens een pakje saffen heeft gestolen of gaan tanken is in Luxemburg, moet er ook niet teveel geklaagd worden over miljoenenfraude bij sociale huisvestingmaatschappijen en allerlei PS-intercommunales. Met andere woorden: het is zo en het blijft zo. Marshall draait zich om in zijn graf... |
Citaat:
Verandering begint immers met het onderkennen van de gemaakt fouten. NIET DUS. |
Ik rook niet...:lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is tanken in Luxemburg hetzelfde als stelen? :lol: Vreemde logica.
In ieder geval verbaast me de heisa van de afgelopen weken in Wallonië. Sinds het artikel over de 'ritselaars' in de Borinage, dat enkele jaren geleden in de NRC stond, kijk ik nergens meer van op als het om Wallonië gaat. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de massale corruptie, vriendjespolitiek en het cliëntelisme (eufemistisch 'dienstbetoon' genoemd) als verrassing komt. Als Di Rupo alle ritselaars uit de partij wil zetten, houdt 'ie niemand meer over denk ik. Wallonië, althans een groot deel ervan, is gewoon door en door corrupt. |
Citaat:
Intussen..... [SIZE=6]dinsdag 18 oktober 2005 [/SIZE] Bron: belga België weer een beetje corrupter LONDEN/BERLIJN - België is weer een beetje corrupter geworden. Ons land is dit jaar vijf plaatsen gedaald op de jaarlijkse lijst van Transparency International (TI) van landen waar corruptie het minst voorkomt. In 2003 en 2004 stond ons land nog op, respectievelijk 17 en 14, dit jaar is dat nummer 19. De minst corrupte landen blijven Finland en IJsland; aan de andere kant van het spectrum prijken Bangladesh en Tsjaad. De ngo TI onderzocht 159 landen. In bijna de helft, zeventig, speelt corruptie volgens de organisatie ,,een rol''. Voorzitter Peter Eigen van Transparency ondersteepte bij publicatie van het rapport dat ,,corruptie een belangrijkje oorzaak is van armoede en tegelijkertijd een grote hindernis om die armoede te bestrijden''. bava |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voeren Vlaams
|
Citaat:
|
Ik rook niet.
|
*zucht* nu wordt het wel echt afgezaagd.8)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be